W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP

NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494


NEWSLETTER dla Organizacji Pozarządowych

 NEWSLETTER dla Organizacji Pozarządowych

nr 5/2011

24 sierpnia 2011 r.



Spis treści:

1. „Pozarządówki się integrują” – Bezpłatny wyjazd do Warszawy na Ogólnopolskie Forum Inicjatyw Pozarządowych 16-17 września 2011 r. – zgłoszenia tylko do 29 sierpnia.

2. Szkolenia, doradztwo - Inkubator Ekonomiczno-Społeczny NGO.

3.Wznawiamy doradztwo dla organizacji w Urzędzie Marszałkowskim.

4. Konkurs grantowy w ramach programu Równać Szanse 2011.



BEZPŁATNY WYJAZD NA OGÓLNOPOLSKIE FORUM INICJATYW POZARZĄDOWYCH
W WARSZAWIE 16-17 WRZEŚNIA 2011 R.



Wraz z Towarzystwem Rozwoju Gminy Płużnica zapraszamy przedstawicieli organizacji pozarządowych (szczególnie z terenów wiejskich) do skorzystania z bezpłatnego wyjazdu na VI OFIP w Warszawie w dniach 16-17 września 2011 r. W ramach projektu "Pozarządówki się integrują" przewidziane jest bezpłatne uczestnictwo w przedsięwzięciu 40 przedstawicieli NGO-sów z naszego regionu.



Organizatorzy zapewniają:



- bezpłatny przejazd do i z Warszawy,

- zimny lunch w pierwszym dniu konferencji,

- kolację pierwszego dnia,

- nocleg w akademiku,

- bezpłatny udział w Forum.



Informacje dotyczące Forum znajdują się na oficjalnej stronie internetowej OFIP www.ofip.org.pl



W razie pytań i wątpliwości proszę o kontakt z panią Agnieszką Bernady pod nr tel. (56) 687-39-09


Więcej szczegółów na temat przedsięwzięcia oraz formularz rejestracyjny znajdują sie poniżej:


informacja o wyjeździe

formularz_rejestracji


Program_VI_OFIP


Projekt sfinansował Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego.


SZKOLENIA, DORADZTWO - INKUBATOR EKONOMICZNO-SPOŁECZNY NGO


W związku z realizacją projektu pt. INKUBATOR EKONOMICZNO-SPOŁECZNY NGO – zintegrowane działania szkoleniowo-doradcze na rzecz rozwoju potencjału organizacji pozarządowych w województwie kujawsko-pomorskim – współfinansowanego w ramach PO FIO  – Toruńskie Stowarzyszenie Aktywności Społecznej zaprasza do nadsyłania zgłoszeń osób zainteresowanych rozwojem swoich umiejętności i wiedzy w zakresie działalności w organizacji pozarządowej.


Projekt jest adresowany do przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz osób planujących działalność w ngo;  z terenu województwa kujawsko-pomorskiego. Szczególnie zapraszamy osoby zamieszkujące na terenach wiejskich, i/lub dopiero rozpoczynające działalność w sektorze pozarządowym a także – liderów organizacji pozarządowych z kujawsko-pomorskiego!


Organizacje pozarządowe mogą zgłosić  2 - 5 swoich przedstawicieli. W ramach uczestnictwa w projekcie – istnieje możliwość – indywidualnego doboru tematów szkoleń – w zależności od potrzeb grupy.


Szkolenia będą się odbywały w następujących obszarach tematycznych:


  • Tworzenie strategii funkcjonowania i rozwoju organizacji pozarządowej

  • Podstawy marketingu i biznesplanu w NGO

  • Podstawy prawne NGO

  • Prawne i organizacyjne aspekty wolontariatu

  • Finanse i księgowość w organizacji pozarządowej

  • Specyfika zarządzania w organizacji pozarządowej

  • A także -  szkolenia na indywidualne zapotrzebowanie organizacji.


Szkolenia będą odbywały się  na terenie woj. kujawsko-pomorskiego i pomorskiego. Cykl szkoleń zostanie rozłożony w czasie dogodnym dla Uczestników -  w okresie: wrzesień – grudzień/2011.


Uczestnicy otrzymają pakiet materiałów szkoleniowych.  Udział w projekcie jest bezpłatny;  i obejmuje także indywidualny coaching oraz doradztwo w miejscu siedziby organizacji lub w siedzibie organizatora - TSAS. Organizator nie pokrywa kosztów dojazdu.


Osoby zainteresowane -  uczestnictwem w szkoleniach, coachingu a także doradztwie prawnym, finansowym, księgowym, marketingowym, zarządzanie zmianą, konfliktem, PR i inne  - prosimy o przesłanie Zgłoszenia do w/w projektu na adres mail: tsas@tsas.torun.pl


O zakwalifikowaniu do udziału w projekcie decyduje spełnienie kryteriów formalnych podanych w ogłoszeniu,  kolejność zgłoszeń oraz planowanie przyszłego rozwoju w trzecim sektorze, działalności społecznej, gospodarczej, w tym także planowanie działalności trenerskiej i doradczej dla ngo.


Pierwszeństwo dla przedstawicieli organizacji z terenów wiejskich i/lub rozpoczynających dopiero swoją działalność (np. zarejestrowanych po 2009 r lub w trakcie rejestracji).


Z uwagi na fakt, iż w ramach realizowanego projektu zaplanowana jest ograniczona liczba edycji powyższych szkoleń -  informujemy, że liczba miejsc jest określona i nieprzekraczalna – 15 osób/uczestników w grupie.  Zgłoszenia prosimy nadsyłać w nieprzekraczalnym  terminie -  do dnia 20.09.2011r.



PO OKRESIE WAKACYJNYM WZNAWIAMY DORADZTWO DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH


Biuro od września bieżącego roku nadal raz w miesiącu organizowało będzie bezpłatne doradztwo z zakresu prawa i księgowości trzeciego sektora. Informacje o konkretnych terminach spotkań będą regularnie zamieszczane w dziale doradztwo dla ngo oraz w aktualnościach - na stronie internetowej: www.ngo.kujawsko-pomorskie.pl. Konkretne terminy spotkań podamy wkrótce.


Porad prawnych udzielał będzie radca prawny Piotr Rzepka


Porad z zakresu księgowości udzielała będzie ekspert w tej dziedzinie Jadwiga Kowalska


*Organizacje chcące skorzystać z pomocy ekspertów powinny skontaktować się z Biurem Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi (jest to konieczne ze względów organizacyjnych) lub zgłosić swoje pytanie / problem drogą mailową lub telefoniczną. Zgłoszenia zainteresowanych przyjmowane są telefonicznie pod numerem 56 62 18 403 oraz drogą elektroniczną na adres: ngo@kujawsko-pomorskie.pl







KONKURS GRANTOWY W RAMACH PROGRAMU RÓWNAĆ SZANSE 2011.


Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży ogłosiła kolejną edycję regionalnego konkursu grantowego w ramach programu Równać Szanse 2011, realizowanego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności. Termin składania wniosków upływa 11 października. Konkurs, skierowany między innymi do organizacji pozarządowych, ma na celu wyrównywanie szans na dobry start życiowy młodzieży z małych miejscowości.


W ramach konkursu o dotacje do 7 tysięcy zł mogą się ubiegać organizacje pozarządowe, gminne domy kultury i gminne biblioteki oraz nieformalne grupy które chcą założyć organizację pozarządową. Podmioty te powinny działać na terenach wiejskich i w miastach do 20 tysięcy mieszkańców. Planowane działania powinny służyć wyrównywaniu szans na dobry start w dorosłe życie młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej z małych miejscowości.


Więcej informacji na temat naboru wniosków, znajduje się na stronie internetowej www.rownacszanse.pl.

Regulamin konkursu do pobrania tutaj.



Urząd Marszałkowski Województwa KujawskoPomorskiego

Gabinet Marszałka, Biuro Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi


Plac Teatralny 2; 87-100 Toruń

tel. + 48 56 62 18 371; 62 18 403; fax. +48 56 62 18 275

www.kujawsko-pomorskie.pl zakładka Organizacje pozarządowe

www.ngo.kujawsko-pomorskie.pl





Załączniki

Powiadom znajomego