Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie

ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP                               

Adres do e - Doręczeń: AE:PL-72243-30286-VBFJD-15


NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494



zadania i uprawnienia

XML

Do podstawowego zakresu zadań Dyrektora, w szczególności należy:

1) kierowanie bieżącymi sprawami PCPR i reprezentowanie go na zewnątrz,
2) nadzorowanie spraw związanych z planowaniem i realizacją budżetu PCPR,
3) sprawowanie funkcji kontrolnych wobec pracowników PCPR, 
4) współdziałanie z organami powiatu, powiatowymi jednostkami organizacyjnymi, instytucjami, organizacjami pozarządowymi oraz jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie właściwego wykonywania zadań PCPR,
5) wytaczanie na rzecz dziecka przebywającego w pieczy zastępczej powództw o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych,
6) współpraca z sądem w sprawach dotyczących opieki i wychowania dzieci, których rodzice zostali pozbawieni lub ograniczeni we władzy rodzicielskiej nad nimi,
7) opiniowanie kandydatów na kierowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej,
8) składanie Radzie corocznego sprawozdania z działalności jednostki oraz przedstawianie wykazu potrzeb w zakresie pomocy społecznej i systemu pieczy zastępczej oraz oceny zasobów pomocy społecznej,
9) wykonywanie zadań na podstawie upoważnień Zarządu i Starosty,
10) zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej.

 

Do podstawowego zakresu zadań Zastępcy Dyrektora, w szczególności należy:
1)      współudział w organizowaniu funkcjonowania pracy PCPR,
2)      kierowanie PCPR w czasie nieobecności Dyrektora lub niemożności wykonywania przez niego swojej funkcji,
3)      koordynowanie i nadzorowanie pracy podległego zespołu i stanowisk,
4)      opracowywanie projektów aktów wewnętrznych regulujących strukturę i zasady działania PCPR,
5)      wydawanie z upoważnienia Starosty decyzji w indywidualnych sprawach 
z zakresu pomocy społecznej oraz z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej,
6)      koordynowanie zadań z zakresu kontroli zarządczej,
7)      realizacja zadań z upoważnienia i na zlecenie Dyrektora,
8)      inspirowanie działań mających na celu poprawę poziomu i organizacji pracy.

 

Do zadań głównego księgowego należy:
1)      opracowywanie rocznych planów finansowych PCPR,
2)      opracowywanie zmian do budżetu,
3)      zapewnienie prawidłowej realizacji budżetu,
4)      prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
5)      bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości i sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami,
6)      analiza wykorzystania budżetu,
7)      dokonywanie kontroli zgodności wydatków z planem finansowym,
8)      dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych,
9)      opracowywanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu wraz z częścią opisową,
10)  przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych,
11)  bieżące dysponowanie środkami finansowymi,
12)  bieżąca kontrola aktualności uregulowań wewnętrznych, dotyczących spraw finansowych i prowadzenia rachunkowości w PCPR, aktualizowanie ich i opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości 
i gospodarki finansowej,
13)  wypłata świadczeń realizowanych przez PCPR,
14)  przeprowadzanie inwentaryzacji majątku obrotowego PCPR zgodnie 
z obowiązującymi przepisami oraz rozliczenie ujawnionych w toku inwentaryzacji różnic między stanem rzeczywistym a stanem wykazanym w księgach rachunkowych,
15)  sporządzanie deklaracji ZUS i podatkowych,
16)  prowadzenie rozliczeń finansowo – księgowych dotyczących zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
17)  wprowadzanie danych do Centralnego Rejestru Umów,
18)  całokształt prac związanych z programami zleconymi i opracowywanymi w PCPR,
19)  realizacja innych zadań w zakresie uregulowanym odrębnymi przepisami,
20)  współpraca ze Skarbnikiem Powiatu i Wydziałem Budżetu i Finansów Starostwa Powiatowego w Lipnie.