W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP

NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494


Informator - prawa konsumenta

Dzień Dobry,

w ramach wspierania konsumentów przygotowaliśmy pakiet informacji -
komunikat prasowy oraz film edukacyjny - poświęcony zasadom składania
reklamacji.

Zachęcam do wykorzystania przygotowanych materiałów.


Tekst komunikatu wraz z grafiką przesyłamy w załącznikach.

Zachęcamy do wykorzystania materiału video.

http://www.youtube.com/watch?v=_4uun69DxZA&feature=c4-overview&list=UUekhjDVb2UjPbOfN6xhNX7g

Film może być bez ograniczeń dystrybuowany w portalach internetowych.

Zachęcam także do odwiedzenia profili UKE w mediach społecznościowych,
strony internetowej oraz zapisów do Newslettera UKE.

Więcej informacji:

www:                   www.uke.gov.pl
www CIK UKE:  http://www.cik.uke.gov.pl/

Media społecznościowe:
FB:  www.facebook.com/UrzadKomunikacjiElektronicznej
<http://www.facebook.com/UrzadKomunikacjiElektronicznej>;

Twitter:               twitter.com/UKE2UKE/ <https://twitter.com/UKE2UKE>;
YouTube:            http://www.youtube.com/UKEregulator
Newsletter:       http://www.uke.gov.pl/newsletter/?lang_id=1

Poniżej pełna treść komunikatu UKE:

Jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej? [Video]

Prezentujemy najnowszy film edukacyjny przygotowany przez Centrum
Informacji Konsumenckiej UKE. Przybliżamy w nim m.in. zasady zgłaszania
reklamacji oraz uprawnienia konsumentów usług telekomunikacyjnych.

W przypadku wystąpienia problemów z realizacją połączeń telefonicznych,
transmisją danych lub dostępem do Internetu:
1.    Skontaktuj się z operatorem świadczącym daną usługę i przedstaw mu
problem.

W większości przypadków problem udaję się rozwiązać na tym etapie.
2.    Jeśli problem nie zostanie rozwiązany zgłoś reklamację u operatora.

Zgłoszenie reklamacji

Video>>> <http://www.youtube.com/watch?v=_4uun69DxZA>;

Reklamację usługi telekomunikacyjnej można złożyć w ciągu 12 miesięcy od
dnia zdarzenia (np. wystąpienia przerwy w świadczeniu usługi lub jej
nienależytego wykonania usługi).

Składając reklamację możemy skorzystać z dogodnego dla nas sposobu
kontaktu z operatorem:
*             telefonicznie,
*             osobiście w punkcie obsługi klientów,
*             wysyłając list lub wiadomość email.

Dane kontaktowe do operatora (adres na jaki należy przesłać reklamację)
znajdziemy na stronie internetowej operatora, w regulaminie usługi lub
punkcie obsługi klienta.

Wymagane elementy

Składana przez nas reklamacja musi zawierać wszystkie wymagane elementy:

1.    Imię i nazwisko abonenta (lub nazwę firmy)
2.    Adres zamieszkania abonenta (lub siedziby firmy)
3.    Określenie przedmiotu reklamacji i reklamowanego okresu
4.    Nasz numer ewidencyjny - dostępny na rachunku lub w umowie
5.    Datę zawarcia umowy i rozpoczęcia świadczenia usługi
telekomunikacyjnej, jeżeli reklamujemy termin rozpoczęcia świadczenia
usług
6.    W przypadku gdy ubiegamy się o odszkodowanie należy określić jego
kwotę i sposób wypłaty np. wskazać numer rachunku bankowego
7.    Podpis - jeżeli reklamację składamy na piśmie

Pamiętajmy także, że niezależnie od wybranego przez nas sposobu złożenia
reklamacji (reklamacja złożona na piśmie, telefonicznie lub drogą
elektroniczną (e-mail)) operator zobowiązany jest potwierdzić jej
przyjęcie w ciągu 14 dni od dnia jej złożenia, za wyjątkiem sytuacji gdy
udzieli odpowiedzi przed upływem tego terminu.

Odpowiedź na reklamacje

Operator ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi na złożoną przez nas
reklamację. Jeżeli nie udzieli jej w tym terminie, uważa się ją za
uwzględnioną.

W przypadku odmowy uznania reklamacji, odpowiedź operatora zostanie
doręczona przesyłką poleconą, a jej treść powinna zawierać wyczerpujące
uzasadnienie.

W przypadku uznania reklamacji związanej z odszkodowaniem, operator
przyznaje je nam, zgodnie z obowiązującym regulaminem świadczenia usług.

Jeżeli uważamy, że w wyniku braku łączności czy też nieprawidłowego
świadczenia usług, ponieśliśmy wymierne straty, których wysokość będziemy
w stanie udowodnić, wówczas możemy zażądać od operatora odszkodowania w
innej wysokości niż określona w regulaminie świadczenia usług.

Pamiętajmy

Reklamację możemy zgłosić gdy stwierdzimy:
*         że operator nie dotrzymał  terminu rozpoczęcia świadczenia usługi
*         bądź wykonał usługę nienależycie, lub też w ogóle jej nie wykonał



Powodem do złożenia reklamacji jest także nieprawidłowe obliczenie przez
operatora należności z tytułu świadczenia usług.

Złożenie reklamacji dotyczącej wysokości rachunku nie zwalnia nas z
obowiązku terminowego uregulowania (opłacenia) rachunku.

Przed każdym złożeniem reklamacji sprawdzajmy czy zawiera ona wszystkie
wymagane elementy.

Mamy 12 miesięcy na złożenie reklamacji.

W razie wątpliwości lub problemów skontaktuj się z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:
* infolinia 801 900 853
(koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora)
* 22 534 91 74 (pon. - pt. w godzinach 8.15 - 16.15)
* www.uke.gov.pl/formularz
* www.cik.uke.gov.pl <http://www.cik.uke.gov.pl/>;


Pozdrawiam | Kind regards,
Piotr Jaszczuk
Doradca Prezesa | President Advisor
Urząd Komunikacji Elektronicznej| Office of Electronic Communication


tel. +48 22 534 93 44
website: www.uke.gov.pl <http://www.uke.gov.pl/>;
e-mail: prasowy@uke.gov.pl
FB: www.facebook.com/UrzadKomunikacjiElektronicznej
Twitter:  twitter.com/UKE2UKE/

Jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej.

Załączniki

Powiadom znajomego