W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP

NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494


200/2017

Szczegóły
jakiego organu Zarządu Powiatu w Lipnie
z dnia
w sprawie w sprawie: uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Lipnie
na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 814; zm. Dz. U. z 2016r. poz. 1579)
status uchwały obowiązująca

Zarząd Powiatu w Lipnie

uchwala, co następuje:



§1. Uchwala się Regulamin Organizacyjny Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Lipnie w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.



§2. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia
w Lipnie
.



§3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Załącznik do Uchwały Nr 200/2017

Zarządu Powiatu w Lipnie

z dnia 27 lutego 2017r.







REGULAMIN ORGANIZACYJNY

PUBLICZNEJ SZKOŁY MUZYCZNEJ I STOPNIA

W LIPNIE


PODSTAWA PRAWNA:

1. Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (j.t. Dz. U. z 2016r. poz. 1943 z późń. zm.)

2. Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (j.t. Dz. U. z 2016r. poz. 1379 z późn. zm.)

3. Ustawa z dnia 26 stycznia 1974r. Kodeks Pracy (j.t. Dz. U. z 2016r. poz. 1666 z późn. zm.)

4. Inne przepisy szczegółowe.

I.POSTANOWIENIA WSTĘPNE


§1

Regulamin organizacyjny Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Lipnie”, zwany dalej Regulaminem, jest wewnętrznym aktem prawnym określającym zasady funkcjonowania Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Lipnie zgodnie z obowiązującymi przepisami.


§2

Publiczna Szkoła Muzyczna I stopnia w Lipnie, zwana dalej Szkołą Muzyczną posiada swoją siedzibę w Lipnie, przy ul. Okrzei 3.


§3

1.Organem prowadzącym Szkołę Muzyczną jest Powiat Lipnowski.

2. Nadzór Pedagogiczny nad szkołą sprawuje Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego za pomocą jednostki nadzoru - Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie.


§4

Dyrektor wykonuje obowiązki, kieruje i reprezentuje Szkołę Muzyczną na zewnątrz, zgodnie z zapisami Ustawy o Systemie Oświaty, Ustawy Karta Nauczyciela, Ustawy Kodeks Pracy oraz innych przepisów szczegółowych.


§5

1.Organami Szkoły Muzycznej są:

  1. Dyrektor,

  2. Rada Pedagogiczna,

  3. Rada Rodziców,

  4. Samorząd Uczniowski.

2.Zadania oraz kompetencje poszczególnych organów określa ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty, ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela, przepisy wykonawcze do tych ustaw oraz Statut Szkoły Muzycznej.


§6

Szkoła Muzyczna używa pieczęci urzędowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.


II. ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY MUZYCZNEJ


§7.

1. Szkoła Muzyczna funkcjonuje na podstawie następujących przepisów prawa oświatowego i prawa pracy:

  1. Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty,

  2. Ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela,

  3. Ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy,

  4. Wykonawczych aktów prawnych wydanych na podstawie ustaw wymienionych w pkt. 1-3,

  1. Prawidłowe funkcjonowanie Szkoły Muzycznej regulują:

1) Statut Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Lipnie,

2)Regulamin Rady Pedagogicznej,

3) Regulamin Rady Rodziców,

4) Regulamin Samorządu Uczniowskiego,

5) Regulamin organizacyjny,

6) Regulamin pracy,

7) Regulamin wynagradzania,

8) Regulamin zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,

9) Regulamin oceniania pracowników administracji,

10) Innych wewnętrznych regulaminów szczegółowych.


§8

  1. Szczegółową organizację pracy Szkoły Muzycznej, oprócz aktów prawnych wymienionych w §7, określają następujące podstawowe dokumenty:

1) Arkusz organizacji pracy Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Lipnie zatwierdzony przez organ prowadzący oraz wizytatora CEA.

2) Szkolny zestaw programów nauczania,

3) inne, wynikające z bieżących potrzeb Szkoły Muzycznej.

2. Dokumenty wymienione w ust. 1 przechowywane są w aktach Szkoły Muzycznej.


§9

Bieżącą pracę Szkoły Muzycznej regulują także Zarządzenia i Polecenia służbowe Dyrektora, których pracownicy zobowiązani są przestrzegać i je realizować.


§10

  1. Strukturę organizacyjną Szkoły Muzycznej tworzą następujące stanowiska:

  1. Kadra pedagogiczna:

  1. Dyrektor,

  2. Wicedyrektor,

  3. Nauczyciele – zgodnie z organizacją szkoły.

  1. Pracownicy ekonomiczno-administracyjni:

  1. Główny Księgowy,

  2. Sekretarz Szkoły,

  3. Pomoc administracyjna.

  1. Schemat organizacyjny Szkoły Muzycznej określa załącznik nr 1 do Regulaminu.


§11

  1. Zadania kadry pedagogicznej określa Statut Szkoły.

  2. Zadania głównego księgowego:

  1. Opracowanie planów finansowych, budżetowych i Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

  2. Prowadzenie gospodarki pieniężnej i materiałowej szkoły w oparciu o obowiązujące przepisy.

  3. Prawidłowe i terminowe prowadzenie zapisów w książce „dziennik główny”, w kartach analitycznych dochodów, wydatków budżetowych, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i rachunków pomocniczych.

  4. Realizowanie wydatków zgodnie z zatwierdzonymi planami finansowymi.

  5. Czuwanie nad prawidłową gospodarką finansową.

  6. Terminowe i zgodne z dokumentacją osobową naliczanie wynagrodzeń, sporządzanie list płac, naliczanie potrąceń od wynagrodzenia, obliczanie zasiłków rodzinnych i chorobowych oraz składek na rzez ZUS-u, podatku do Urzędu Skarbowego, terminowe przekazywanie deklaracji zgłoszeń do ZUS i Urzędu Skarbowego.

  7. Prowadzenie kart zarobkowych pracowników.

  8. Rozliczanie delegacji i podróży służbowych.

  9. Terminowe i zgodne z przepisami sporządzanie sprawozdań finansowych okresowych i rocznych.

  10. Przestrzeganie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych i prowadzenie dokumentacji na właściwych drukach i zgodnie z ustalonymi zasadami.

  11. Organizowanie i nadzorowanie przebiegu inwentaryzacji środków trwałych, przedmiotów nietrwałych i materiałów. Terminowe rozliczanie różnic inwentaryzacyjnych oraz osób odpowiedzialnych materialnie.

  12. Czuwanie nad znakowaniem środków trwałych, przedmiotów nietrwałych i inwentarza.

  13. Nadzór nad prawidłową gospodarka materiałową.

  14. Prowadzenie ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych oraz materiałów.

  15. Przestrzeganie zasad dyscypliny finansowej w zakresie inwestycji i remontów kapitalnych.

  16. Należyte przechowywanie i zabezpieczanie ksiąg, czeków, dokumentów i dowodów finansowo-księgowych przed zniszczeniem ogniem i kradzieżą.

  17. Informowanie na bieżąco dyrektora Szkoły Muzycznej o realizacji budżetu oraz nieprawidłowościach w zakresie gospodarki i finansów.

  18. Kontrola ksiąg druków ścisłego zarachowanie.

  19. Nadzór nad pracą kasjerki ( podejmowanie gotówki, sporządzanie raportów kasowych, przyjmowanie wpłat, stan pogotowia kasowego, przechowywanie, rozliczanie druków ścisłego zarachowania, zabezpieczenie druków i pieczęci, nadzór nad wpłatami i inne).

  20. Nadzór na pracą komisji dokonującej likwidacji środków trwałych i materiałów.

  21. Prowadzenie dokumentacji finansowej związanej z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych PSM.

  22. Przestrzeganie regulaminu pracy, bhp i ppoż.

  23. Wykonywanie innych niewymienionych prac wchodzących w zakres obowiązków głównego księgowego wynikających z odpowiednich przepisów oraz zaleceń jednostki nadrzędnej.

  24. Terminowe sporządzanie przelewów.

  25. Wyliczanie nagród i dodatkowego wynagrodzenia rocznego zgodnie z kartami wynagrodzeń pracowników.

  26. Wyliczanie przeciętnych wynagrodzeń na wakacje i ferie zimowe.

  27. Terminowe i zgodne z przepisami sporządzanie wszelkich sprawozdań dotyczących płac okresowych i rocznych.

  28. Załatwianie spraw socjalnych pracowników wynikających z obowiązku zakładu pracy.

  1. Do sekretarza szkoły należy:

  1. Zapewnienie właściwego zabezpieczenia mienia szkolnego przed możliwością zniszczenia lub kradzieży.

  2. Zawiadomienie dyrektora Szkoły Muzycznej o wszelkiego rodzaju naruszeniach mienia lub nadużyciach na szkodę szkoły.

  3. Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania.

  4. Współudział w opracowaniu planów gospodarczo-administracyjnych szkoły.

  5. Współpraca przy opracowaniu preliminarza budżetowego.

  6. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej gospodarki materialnej, zaopatrzenie majątku szkoły, spraw osobowych.

  7. Zakładanie list obecności pracowników.

  8. Współudział w opracowaniu planów finansowych, budżetowych i Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

  9. Składanie w Powiatowym Urzędzie Pracy zapotrzebowania na nowych pracowników w szkole.

  10. Załatwianie spraw kadrowych pracowników pedagogicznych pracowników administracji szkoły oraz właściwe prowadzenie dokumentacji (teczek akt osobowych), sporządzanie statystki z tym związanej.

  11. Prowadzenie ewidencji udzielonych urlopów płatnych i bezpłatnych, osób zatrudnionych w szkole, nauczycieli z aktualną oceną ich pracy zawodowej.

  12. Przygotowywanie umów o pracę, umów zlecenia, mianowań, zaszeregowań, zmian stawek płac, rozwiązywanie umów, wypisywanie świadectw pracy, przeniesień itp. dla nauczycieli i pracowników szkoły.

  13. Prowadzenie spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej (wprowadzanie danych, ich aktualizacja, opracowanie i wysyłanie sprawozdań).

  14. Prowadzenie kasy szkoły - podejmowanie gotówki, sporządzanie raportów kasowych, przyjmowanie wpłat, stan pogotowia kasowego, przechowywanie, rozliczanie druków ścisłego zarachowania, zabezpieczenie druków i pieczęci, nadzór nad wpłatami.

  15. Redagowanie i pisanie pism dotyczących spraw wynikających z zakresu obowiązków oraz zleconych przez dyrektora i wicedyrektora.

  16. Prowadzenie ewidencji zwolnień lekarskich.

  17. Prowadzenie ewidencji nieobecności w pracy nauczycieli oraz pracowników szkoły.

  18. Przestrzeganie regulaminu pracy, bhp i ppoż.

  19. Wykonywanie zadań i przechowywanie dokumentacji związanej z koordynowaniem kontroli zarządczej w Szkole Muzycznej.

  20. Nadzór nad pracami związanymi z sekretariatem szkoły.

  21. Prowadzenie akt personalnych uczniów Szkoły Muzycznej,

  22. Wydawanie zaświadczeń uczniom Szkoły Muzycznej.

  23. Wystawianie na podstawie złożonych podań duplikatów zgubionych lub zniszczonych świadectw szkolnych.

  24. Przechowywanie i zabezpieczanie pieczęci i stempli.

  25. Prowadzenie kasy i dokumentacji Rady Rodziców.

  26. Nadzór nad rejestracją delegacji służbowych.

  27. Ubezpieczenie majątku szkoły oraz pracowników.

  28. Rozliczanie inwentaryzacji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych.

  29. Opracowanie zgodnie z przepisami dokumentów związanych z likwidacją środków trwałych, przedmiotów nietrwałych.

  30. Dopilnowanie oznakowania sprzętu i wyrywkowa kontrola w tym zakresie.

  31. Przygotowanie i aktualizacja wewnętrznych regulaminów i zarządzeń.

  32. Nadzór nad administrowaniem budynku powierzonego w trwały zarząd Publicznej Szkole Muzycznej I stopnia w Lipnie.

  33. Wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły zleconych przez dyrekcję.


  1. Zadania pracownika na stanowisku pomoc administracyjna:

  1. Przestrzeganie prawidłowego obiegu dokumentów.

  2. Przestrzeganie regulaminu pracy, bhp i ppoż.

  3. Prowadzenie czynności związanych z prowadzeniem sekretariatu szkoły.

  4. Przyjmowanie korespondencji.

  5. Wysyłanie korespondencji.

  6. Obsługa programu Sekretariat.

  7. Przyjmowanie interesantów.

  8. Przepisywanie pism.

  9. Obsługa centrali telefonicznej, faxu, ksera.

  10. Obsługa poczty elektronicznej.

  11. Prowadzenie księgi uczniów i absolwentów.

  12. Prowadzenie rejestru wydanych świadectw i indeksów.

  13. Prowadzenie rejestru imiennych ewidencji wydanych świadectw ukończenia szkoły.

  14. Organizowanie wg potrzeb zaopatrzenia szkoły w meble, sprzęt, urządzenia i pomoce dydaktyczne, środki czystości i dezynfekcji, żarówki, leki do wyposażenia apteczki.

  15. Prowadzenie magazynu podręcznego materiałów.

  16. Wyposażenie pracowników w przysługującą odzież roboczą, ochronną, sprzęt ochrony osobistej i artykuły spożywcze, biurowe, sanitarne i środki czystości.

  17. Dokumentowanie osiągnięć uczniów, wysyłanie zgłoszeń na konkursy.

  18. Prowadzenie wywieszek inwentarzowych, znakowanie środków trwałych, przedmiotów nietrwałych i inwentarza.

  19. Pomoc w czynnościach związanych z:

  1. zamówieniami publicznymi,

  2. prowadzeniem ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych oraz materiałów,

  3. administrowaniem budynku,

  4. archiwizacją dokumentów.

  1. Wykonywanie innych czynności wynikających z potrzeb szkoły zleconych przez innych pracowników oraz dyrekcję szkoły.

  2. Wystawianie delegacji służbowych i ich rejestrowanie.

  3. Prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych i przedmiotów nietrwałych.


III. POSTANOWIENIE KOŃCOWE


§12

W Szkole Muzycznej mogą być również zatrudnieni pracownicy na podstawie umowy - zastępstwa, umowy – zlecenie lub umowy o dzieło, w związku z bieżącymi potrzebami Szkoły Muzycznej, dla jej przepisowego i sprawnego funkcjonowania oraz miarę posiadanych środków finansowych.


§13

Pisma zewnętrzne podpisuje Dyrektor lub, w wyjątkowych przypadkach, pracownicy Szkoły Muzycznej upoważnieni przed Dyrektora.


§14

Pisma w Szkole Muzycznej są przygotowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.


§15

Dokumentacja, pieczęcie oraz wyposażenie Szkoły Muzycznej jest zabezpieczone w pomieszczeniach Szkoły Muzycznej, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawnymi.


§16

W Szkole Muzycznej prowadzona jest kontrola zarządcza, zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Lipnie.


§17

Informacje Dyrekcji i inne bieżące, są przekazywane Pracownikom zgodnie ze sposobem przyjętym w Szkole Muzycznej: na tablicach ogłoszeń, w formie zarządzeń Dyrektora, ustnie itp.


§18

Regulamin organizacyjny obowiązuje wszystkich pracowników Szkoły Muzycznej.


§19

Zmiany w regulaminie mogą być dokonane na wniosek:

  1. Organu prowadzącego,

  2. Dyrektora,

  3. Rady Pedagogicznej.




Powiadom znajomego