W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP

NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494


Nr 367/2014

Szczegóły
jakiego organu Zarządu Powiatu w Lipnie
z dnia
w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Lipnie.
na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym / tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 595, Dz. U 2013 poz. 645, Dz.U 2014 poz. 379)
status uchwały obowiązująca

Zarząd Powiatu w Lipnie

uchwala, co następuje:




§ 1. Uchwala się Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Lipnie w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.


§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy

w Lipnie.


§ 3. Traci moc obowiązujący Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w

Lipnie przyjęty Uchwałą Nr 116/2012 Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia

27 marca 2012r.


§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Uzasadnienie



Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym PUP uchwalonym Uchwałą Nr 116/2012 Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 27 marca 2012r. wynikają z konieczności dostosowania go zgodnie ze zmianą Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach runku pracy ( Dz. U. 2014 poz. 598).

Polegają one na wprowadzeniu dodatkowej funkcji jak jest doradca klienta, to może nim być i jakie ma zadania. A mianowicie doradcą klienta może być: pośrednik pracy, doradca zawodowy, specjalista ds. rozwoju zawodowego oraz specjalista ds. programów. Do podstawowych zadań doradcy klienta należy: stała opieka nad bezrobotnym lub poszukującym pracy, w szczególności ustalanie profilu pomocy, przygotowanie i nadzór nad realizacją indywidualnego planu działania, świadczenie podstawowych usług rynku pracy w formie indywidualnej oraz ułatwienie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjonalnych rynku pracy , oraz stała współpraca z pracodawcą w zakresie pomocy określonej w ustawie, w szczególności ustalanie zapotrzebowania na nowych pracowników i pozyskiwanie ofert pracy w ramach pośrednictwa pracy oraz ułatwianie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie. Ponadto zostało wykreślone stanowisko lidera klubu pracy oraz zadania w zakresu zajęć aktywnego poszukiwania pracy.



Załącznik do Uchwały Nr 367

Zarządu Powiatu w Lipnie

z dnia 03 lipca 2014 roku



REGULAMIN ORGANIZACYJNY

POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W LIPNIE


Rozdział I


Przepisy ogólne


§ 1


Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Lipnie określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę i zakres działania komórek organizacyjnych, wchodzących w jego skład.

§ 2


Ilekroć w regulaminie jest mowa o:


  • Zarządzie Powiatu - należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu w Lipnie,

  • Staroście - należy przez to rozumieć Starostę Lipnowskiego,

  • Starostwie - należy przez to rozumieć Starostwo Powiatowe w Lipnie,

  • Wojewodzie - należy przez to rozumieć Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego,

  • Urzędzie Marszałkowskim – należy przez to rozumieć Urząd Marszałkowski

Województwa Kujawsko-Pomorskiego,

- PRZ – należy przez to rozumieć Powiatową Radę Zatrudnienia w Lipnie,

  • PUP - należy przez to rozumieć Powiatowy Urząd Pracy w Lipnie,

  • Dyrektorze -należy przez to rozumieć Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Lipnie,

  • Komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć dział, referat lub samodzielne stanowisko pracy w PUP,

  • CAZ – należy przez to rozumieć Centrum Aktywizacji Zawodowej,

  • Klubie Pracy - należy przez to rozumieć Klub Pracy przy Powiatowym Urzędzie Pracy

w Lipnie,

  • FP - należy przez to rozumieć Fundusz Pracy,

  • ZFŚS - należy przez to rozumieć Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych PUP w Lipnie

§ 3


Powiatowy Urząd Pracy w Lipnie ma swoją siedzibę w Lipnie przy ul. Okrzei 7.


§ 4


Zakres właściwości terytorialnej PUP obejmuje teren powiatu lipnowskiego.



§ 5


Zakres działania Powiatowego Urzędu Pracy określają niżej wymienione przepisy:

  1. ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ( tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 674 z późn. zm. ), oraz przepisów wykonawczych

  2. ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r . o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity Dz.U. 2011 Nr 127, poz. 721 z późn.zm.)

  3. ustaw z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity z 2013r. Dz. U. poz. 595 z późn. zm.), - art. 19 ustawy z dnia 13 października 1998 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz.U. Nr 133 poz. 872 z późn. zm.),

  4. ustawa z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. Nr 223, poz. 1458 z późn.zm.),

  5. niniejszego regulaminu.

Podstawowe zasady gospodarki finansowej PUP określają m.in.:

  1. ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.), przepisy wykonawcze do ustawy o finansach publicznych.

  2. ustawa z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (tekst jednolity Dz. U. 2013 poz. 330 z późn. zm.),

  3. przepisy związane z gospodarowaniem funduszami celowymi.


§ 6


Przy realizacji zadań PUP współpracuje z innymi jednostkami, w tym m in. z Urzędem Marszałkowskim, Wojewódzkim Urzędem Pracy, służbami Wojewody, jednostkami samorządu terytorialnego i podległymi im jednostkami, oraz innymi partnerami rynku pracy, jak: instytucjami szkoleniowymi, organizacjami pozarządowymi, związkami pracodawców, związków zawodowych, izbami rolniczymi, itp




Rozdział II


Kierownictwo Powiatowego Urzędu Pracy


§ 7


  1. Całokształtem działalności PUP kieruje - zgodnie z zasadą jednoosobowego kierownictwa- Dyrektor PUP.

  2. Dyrektor PUP ma prawo do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności PUP w ramach upoważnienia Zarządu Powiatu.

  3. Dyrektor PUP w stosunku do pracowników PUP jest pracodawcą w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy.

  4. Dyrektor PUP kieruje działalnością Urzędu przy pomocy kierowników komórek organizacyjnych.

  5. Podczas nieobecności Dyrektora PUP zastępstwo sprawuje kierownik Działu Organizacji, Nadzoru i Administracji. Zakres zastępstwa obejmuje wszystkie zadania i kompetencje Dyrektora PUP z wyjątkiem składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności PUP .



Rozdział III


Zasady ogólne organizacji PUP


§ 8


  1. W PUP mogą być tworzone następujące komórki organizacyjne:

  • Dział

  • CAZ

  • Referat

  • Samodzielne stanowisko pracy.


  1. O ilości utworzonych działów i samodzielnych stanowisk wnioskuje w oparciu o posiadane etaty Dyrektor PUP do Zarządu Powiatu.


  1. W celu realizacji określonych zadań w Urzędzie Dyrektor PUP może powoływać

zespoły zadaniowe i komisje zadaniowe.


  1. Kierownicy komórek organizacyjnych określają schemat organizacyjny komórki, wykaz stanowisk służbowych, oraz zakresy czynności pracowników i przedstawiają Dyrektorowi PUP do zatwierdzenia.


§ 9


  1. Działy są podstawowymi komórkami organizacyjnymi zajmującymi się określoną problematyką i działalnością w sposób kompleksowy lub kilkoma pokrewnymi zagadnieniami, których realizacja w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe zarządzanie.

  2. CAZ jest wyspecjalizowaną komórką świadczącą usługi z zakresu podstawowych usług rynku pracy

  3. Referat jest przynajmniej 4 – osobową komórką organizacyjną realizującą jednolite zagadnienia merytoryczne. Referat może być tworzony w ramach działu lub jako komórka samodzielna.

  4. Samodzielne stanowisko pracy jest najmniejszą komórką organizacyjną , którą tworzy się w wypadku konieczności organizacyjnego wyodrębnienia określonej problematyki nie uzasadniającego powołania większej komórki organizacyjnej. Samodzielne stanowisko pracy może być tworzone w ramach innych komórek organizacyjnych lub jako komórka samodzielna.




Rozdział IV


Struktura organizacyjna PUP



§ 10

W PUP tworzy się następujące komórki organizacyjne:


  1. Dział Rynku Pracy – RP

w skład którego wchodzi:

  • Centrum Aktywizacji Zawodowej – CAZ

- Referat Instrumentów i Programów Rynku Pracy - IRP

  • Referat Ewidencji i Świadczeń – ES


  1. Dział Finansowo-Księgowy – FK

  2. Dział Organizacji, Nadzoru i Administracji - ON

  3. Samodzielne Stanowisko ds. Prawnych – PR (3/8 etatu)



§11


  1. Szczegółową strukturę organizacyjną PUP określa schemat będący załącznikiem do regulaminu.

  2. Dyrektor PUP sprawuje bezpośredni nadzór nad komórkami organizacyjnymi, o których mowa w § 10 Regulaminu.

  3. Do kompetencji Dyrektora PUP należy w szczególności;

    1. promocja usług PUP

    2. realizacja zadań określonych w art. 9 ust1 Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

    3. realizacja zadań określonych w art. 35a ust 1 pkt 1 lit b i c, pkt 6 , 6a w części dotyczącej rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych, oraz pkt 9-13 ustawy z dnia 27 sierpnia o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

    4. koordynowanie i nadzorowanie zadań w zakresie wyznaczonym przez Starostę

    5. zatrudnianie i ocenianie pracowników PUP

    6. planowanie i dysponowanie środkami Funduszu Pracy

    7. planowanie i dysponowanie środkami budżetu PUP

    8. opracowywanie i przedkładanie do Zarządu Powiatu projektu regulaminu organizacyjnego

    9. wydawanie zarządzeń, poleceń służbowych, zawieranie umów cywilno – prawnych oraz wydawanie decyzji i postanowień administracyjnych, zaświadczeń z upoważnienia Starosty

    10. planowanie, wytyczanie kierunków działania i organizowanie pracy PUP

    11. współpraca z organami, o których mowa w § 6 niniejszego regulaminu

    12. sprawowanie merytorycznego nadzoru nad wymaganym standardem usług świadczonych przez komórki organizacyjne PUP

    13. wnioskowanie do Starosty w sprawie udzielania upoważnień innym pracownikom PUP do załatwiania w jego imieniu spraw, w tym do wydawania decyzji i postanowień administracyjnych oraz zaświadczeń w zakresie zadań wykonywanych przez PUP


§ 12

Szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych PUP określa Rozdział V niniejszego Regulaminu.


§ 13


Do podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień wspólnych dla kierowników komórek organizacyjnych należą:

  1. koordynowanie i nadzorowanie pracy komórki organizacyjnej jak również bieżąca współpraca ze służbami Wojewody, Urzędem Marszałkowskim i Starostwem Powiatowym oraz innymi instytucjami,

  2. wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania komórki organizacyjnej,

  3. szczegółowe zaznajamianie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej, zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi PUP oraz ustaleniami kierownictwa i przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń, dyspozycji i aktów normatywnych,

  4. dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników, w szczególności umożliwianie pracownikom kierowanej komórki organizacyjnej uczestniczenia w szkoleniach organizowanych dla służb zatrudnienia,

  5. udzielanie pomocy pracownikom podległej komórki organizacyjnej w opracowywaniu procedur i wytycznych realizacji zadań stałych,

  6. wykonywanie w podległej komórce organizacyjnej kontroli wewnętrznej, której szczegółowe zasady określa regulamin kontroli wewnętrznej PUP,

  7. dokonywanie okresowych ocen przydatności zawodowej pracowników , w szczególności pracowników nowoprzyjętych,

  8. opiniowanie doboru obsady osobowej podległej komórki organizacyjnej, wnioskowanie wysokości wynagrodzenia, przeszeregowań, nagród i kar dla podległych pracowników,

  9. ustalanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników,

  10. powierzanie - w uzasadnionych przypadkach - podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych, nie objętych zakresem czynności,

  11. wyznaczanie zastępstwa w przypadku urlopu lub długotrwałej nieobecności w pracy pracownika lub z innych przyczyn,

  12. występowanie do innych komórek organizacyjnych PUP o udostępnienie materiałów, informacji i opinii potrzebnych do wykonywania zadań,

  13. merytoryczny nadzór nad sporządzanymi decyzjami i postanowieniami administracyjnymi oraz odwołaniami od decyzji i postanowień w zakresie podległej komórki organizacyjnej,

  14. przyjmowanie interesantów oraz bieżący nadzór nad prawidłowym i terminowym rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania komórki organizacyjnej,

  15. nadzór nad przestrzeganiem procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie podległej komórki organizacyjnej,

  16. sprawowanie kontroli i sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań w podległej komórce organizacyjnej



Rozdział V


Zakres działalności komórek organizacyjnych PUP


§ 14


Dział Rynku Pracy

  1. W skład Działu Rynku Pracy wchodzą następujące komórki organizacyjne:

  • Centrum Aktywizacji Zawodowej – CAZ

  • referat Ewidencji i Świadczeń – ES

2. Do obowiązków kierownika Działu Rynku Pracy należą:

  1. zadania określone w § 13

  2. koordynacja działań i organizacji pracy w podległych komórkach.

  3. współpraca z partnerami rynku pracy w celu promocji zatrudnienia i rozwiązywania problemów dotyczących osób bezrobotnych i poszukujących pracy

  4. współdziałanie z RRP w zakresie promocji zatrudnienia oraz wykorzystania środków FP

  5. współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie zadań Działu Rynku Pracy, a w szczególności upowszechniania ofert pracy i informacji o usługach rynku pracy, a także wypłat świadczeń dla bezrobotnych

  6. współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie planowania i organizacji robót publicznych

  7. inicjowanie programów lokalnych mających na celu promocję zatrudnienia oraz aktywizację bezrobotnych i poszukujących pracy

  8. współpraca z organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych w zakresie rehabilitacji zawodowej tych osób

  9. koordynowanie i nadzorowanie zadań w zakresie instrumentów rynku pracy wspierających podstawowe usługi rynku pracy

  10. analiza rynku pracy w oparciu o dane statystyczne i dane z innych komórek organizacyjnych PUP,

  11. nadzór nad prawidłowym wydatkowaniem środków Funduszu Pracy .

§ 15


Centrum Aktywizacji Zawodowej


  1. Do podstawowych zadań CAZ należy:

- pośrednictwo pracy

- doradztwo zawodowe

- instrumenty rynku pracy

- organizacja szkoleń dla osób bezrobotnych


  1. W ramach CAZ wyodrębnia się Referat instrumentów i programów rynku pracy - IRP


  1. Do obowiązków kierownika CAZ należą w szczególności:

  1. zadania określone w § 13

  2. wdrażanie i nadzorowanie trybu i sposobów usług rynku pracy

  3. analiza i ocena efektywności usług rynku pracy

  4. realizacja zadań doradcy zawodowego


  1. Do obowiązków kierownika referatu Instrumentów i Programów Rynku Pracy należą w szczególności:

1) zadania określone w § 13

2) pozyskiwanie i gospodarowanie środkami finansowymi na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy

3) opracowywanie i wdrażanie kryteriów stosowania instrumentów rynku pracy

4) nadzór nad właściwą realizacją instrumentów rynku pracy

5) inicjowanie programów specjalnych

6) analiza i ocena efektywności instrumentów rynku pracy

7) realizacja zadań pośrednika pracy


  1. Do szczegółowych zadań CAZ należy:

  1. Pełnienie funkcji doradcy klienta

  1. stała opieka nad bezrobotnym lub poszukującym pracy, w szczególności ustalanie profilu pomocy, przygotowanie i nadzór nad realizacją indywidualnego planu działania, świadczenie podstawowych usług rynku pracy w formie indywidualnej oraz ułatwienie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

  2. stała współpraca z pracodawcą w zakresie pomocy określonej w ustawie promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, w szczególności ustalanie zapotrzebowania na nowych pracowników i pozyskiwanie ofert w ramach pośrednictwa pracy oraz ułatwienie dostępu do innych form pomocy.

  1. przyjmowanie informacji o wolnym miejscu zatrudnienia

  2. przyjmowanie ofert pracy

  3. upowszechnianiu i realizacji ofert pracy,

  4. podejmowaniu kontaktu z nowym pracodawcą.

  5. utrzymywaniu kontaktu z pracodawcą.

  6. podejmowaniu kontaktu z bezrobotnym lub poszukującym pracy.

  7. przedstawianiu bezrobotnemu lub poszukującemu pracy propozycji odpowiedniego zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej.

  8. przedstawianiu bezrobotnemu lub poszukującemu pracy możliwości pomocy wobec braku propozycji odpowiedniego zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej.

  9. realizacja zadań w zakresie usług EURES.

  10. udzielaniu porady indywidualnej i grupowej bezrobotnemu lub poszukującemu pracy.

  11. udzielaniu informacji zawodowej bezrobotnemu lub poszukującemu pracy.

  12. udzielaniu pracodawcom pomocy w doborze kandydatów do pracy.

  13. sporządzaniu i upowszechnianiu planu szkoleń.

  14. informowaniu o możliwościach i zasadach korzystania z usług szkoleniowych świadczonych przez powiatowe urzędy pracy oraz promowaniu tych usług.

  15. diagnozowaniu zapotrzebowania na zawody i specjalności na lokalnym rynku pracy oraz potrzeb szkoleniowych osób uprawnionych do szkolenia.

  16. monitoring zawodów nadwyżkowych i deficytowych.

  17. zlecaniu przeprowadzenia szkoleń instytucjom szkoleniowym.

  18. kierowaniu na szkolenie grupowe zgodnie z planem szkoleń.

  19. kierowaniu na szkolenie wskazane przez osobę uprawnioną.

  20. monitorowaniu przebiegu szkoleń.

  21. organizowaniu przygotowań zawodowych dla dorosłych.

  22. finansowaniu kosztów egzaminu, uzyskania licencji lub studiów podyplomowych..

  23. prowadzeniu analiz skuteczności i efektywności szkoleń.

  24. organizowanie prac interwencyjnych i robót publicznych

  25. organizowanie staży

  26. udzielanie pożyczek szkoleniowych.

  27. refundowanie kosztów przejazdu do miejsca odbywania stażu, przygotowania zawodowego dla dorosłych i zatrudnienia niesubstydiowanego oraz kosztów zakwaterowania, opieki nad dzieckiem do lat 7 osobom skierowanym przez powiatowy urząd pracy.

  28. refundowanie kosztów wyposażenia i doposażenia stanowisk pracy dla skierowanych bezrobotnych.

  29. przyznawanie bezrobotnym jednorazowych środków na podjęcie działalności gospodarczej.

  30. finansowanie świadczeń przysługujących rolnikom zwalnianym z pracy.

  31. doradztwo organizacyjno – prawne i ekonomiczne w zakresie działalności gospodarczej lub rolniczej podejmowanej przez osoby niepełnosprawne i bezrobotne.

  32. nadzór i obsługa dodatkowych instrumentów adresowanych do osób bezrobotnych takich jak: bon szkoleniowy, bon stażowy, bon zatrudnieniowy, bon na zasiedlenie.

  33. wykonywanie zadań z zakresu przygotowywania, realizacji i oceniania efektów programów i projektów z zakresu promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia oraz aktywizacji zawodowej, w tym w szczególności:

  34. śledzenie na bieżąco we wszystkich dostępnych źródłach informacji o ogłaszanych konkursach na programy przeciwdziałaniu bezrobociu,

  • opracowywanie programów aktywizacji bezrobotnych i przeciwdziałania bezrobociu oraz wnioskowanie o przyznanie środków finansowych na ich realizację,

  • koordynacja we wdrażaniu i realizacji programów,

  • ocena okresowa i końcowa efektów realizowanych programów,

  • ścisła współpraca z innymi partnerami realizującymi projekty na rzecz zatrudnienia.


§ 16


referat Ewidencji i Świadczeń


  1. Do obowiązków kierownika referatu Ewidencji i Świadczeń w szczególności należą:

    1. zadania określone w § 13

    2. zbieranie, analiza i opracowywanie danych z zakresu działania referatu Ewidencji i Świadczeń


  1. Do zadań referatu Ewidencji i Świadczeń należy w szczególności:

  1. informowanie o wymaganych dokumentach niezbędnych do ustalenia statusu bezrobotnego i przysługujących uprawnień.

  2. rejestracja zgłaszających się osób bezrobotnych i poszukujących pracy.

  3. wprowadzanie danych do bazy komputerowej oraz ich uaktualnianie.

  4. ustalanie statusu osoby rejestrowanej i sporządzanie oraz wydawanie decyzji administracyjnych.

  5. terminowe dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczenia zdrowotnego i ubezpieczeń społecznych.

  6. kompleksowa obsługa zarejestrowanych bezrobotnych z prawem do świadczeń pieniężnych, w tym orzekanie i naliczanie świadczeń.

  7. naliczanie dodatków aktywizacyjnych przysługujących bezrobotnym posiadającym prawo do zasiłku, którzy podjęli zatrudnienie.

  8. kompleksowa obsługa zarejestrowanych bezrobotnych bez prawa do świadczeń pieniężnych.

  9. przyznawanie stypendium dla bezrobotnych - „ osób będących w szczególnej sytuacji na rynku pracy” podejmujących dalszą naukę w szkole.

§ 17


Dział Finansowo-Księgowy


  1. Działem Finansowo-Księgowym kieruje Główny Księgowy PUP

  2. Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:

    1. zadania określone w § 13

    2. sporządzanie planu finansowego budżetu PUP

    3. analiza wydatków i kontrola dyspozycji budżetowej

  3. Do podstawowych zadań Działu Finansowo-Księgowego należy w szczególności:

  1. analiza i ewidencja operacji finansowych FP.

  2. rozliczanie i ewidencja operacji budżetowych.

  3. obsługa komputerowej bazy danych FP i budżetu oraz jej aktualizacja.

  4. prowadzenie ewidencji księgowej i sprawozdawczości dot. majątku PUP.

  5. obsługa kasowa budżetu.

  6. windykacja należności w zakresie FP i budżetu.

  7. rozliczanie oraz przekazywanie zaliczek na podatek dochodowy oraz składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne od bezrobotnych i pracowników.

  8. naliczanie płac dla pracowników.

  9. obsługa finansowa Z.F.Ś.S.

  10. sprawozdawczość w zakresie dochodów i wydatków budżetu PUP.

  11. prowadzenie ewidencji księgowej i rozliczanie programów współfinansowanych z E.F.S.


§ 18


Dział Organizacji, Nadzoru i Administracji


  1. Do obowiązków kierownika Działu Organizacji, Nadzoru i Administracji należy w szczególności:

    1. zadania określone projektów § 13

    2. opracowywanie projektów regulaminów wewnętrznych PUP

    3. opracowywanie projektów planów pracy

    4. prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu.

    5. sporządzanie sprawozdań statystycznych.


  1. Do podstawowych zadań Działu Organizacji, Nadzoru i Administracji należy w szczególności:

    1. obsługa narad i spotkań organizowanych przez Dyrektora Urzędu.

    2. obsługa kancelaryjna urzędu.

    3. gromadzenie i przechowywanie korespondencji Dyrektora Urzędu.

    4. nadzór nad przestrzeganiem KPA, Instrukcji kancelaryjnej i rzeczowego wykazu akt w PUP.

    5. nadzór nad przestrzeganiem ustawy prawo zamówień publicznych w PUP.

    6. przyjmowanie, ewidencjonowanie oraz nadzór nad załatwianiem skarg i wniosków.

    7. przyjmowanie, ewidencjonowanie oraz załatwianie odwołań od decyzji i postanowień.

    8. podjęcie decyzji o jej zmianie lub przekazaniu odwołania do organu II instancji.

    9. ewidencjonowanie odwołań w rejestrze odwołań.

    10. przyjmowanie dodatkowych zaświadczeń i informacji dotyczących zmian w sytuacji wyrejestrowanego bezrobotnego.

    11. planowanie i realizacja kontroli wewnętrznej, której szczegółowe zasady określa regulamin kontroli wewnętrznej PUP.

    12. prowadzenie rejestru kontroli oraz przygotowywanie projektów odpowiedzi na zalecenia pokontrolne organów zewnętrznych.

    13. opracowywanie obowiązującej sprawozdawczości statystycznej, analiz i informacji dotyczącej pracowników urzędu.

    14. organizowanie praktyk zawodowych uczniów i studentów.

    15. obsługa Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

    16. prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami pracowników.

    17. archiwizacja dokumentów w PUP i akt osobowych bezrobotnych wyłączonych z ewidencji.

    18. administrowanie majątkiem PUP.

    19. zabezpieczenie pracowników PUP w środki techniczno- biurowe.

    20. prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów siedziby urzędu.

    21. prowadzenie spraw dotyczących OC, BHP i ochrony p.poż. w PUP.

    22. nadzór nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystania sprzętu komputerowego

    23. nadzór nad rozwojem i eksploatacją oprogramowania

    24. tworzenie bazy danych statystycznych, przygotowywanie raportów, sporządzanie sprawozdań statystycznych

    25. zgłaszanie potrzeb w zakresie zakupu nowego sprzętu komputerowego,

    26. składanie do Departamentu Informatyki MPiPS wniosków dotyczących inwestycji informatycznych oraz potrzeb w zakresie nowego sprzętu komputerowego w ramach zakupów centralnych,

    27. planowanie rozwoju sieci komputerowej, tworzenie nowych stanowisk,

    28. wnioskowanie o wprowadzenie zmian w oprogramowaniu,

    29. nadzór nad właściwym i prawidłowym wykorzystaniem oprogramowania na poszczególnych stanowiskach

    30. nadawanie pocztą elektroniczną korespondencji wychodzącej z PUP tylko po akceptacji Dyrektora PUP,

    31. prowadzenie i bieżąca aktualizacja strony PUP w Biuletynie Informacji Publicznej, oraz strony internetowej PUP,

    32. podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie zabezpieczeń,

    33. właściwe gospodarowanie zasobami sieciowymi, ich przeglądanie, tworzenie niezbędnych kopii zapasowych i zabezpieczanie zbiorów,

    34. porządkowanie zbioru danych, przeprowadzanie kontroli poprawności struktury danych,

    35. instalowanie nowego oprogramowania systemowego i użytkowego,

    36. wprowadzanie i gromadzenie danych statystycznych z poszczególnych stanowisk pracy,

    37. nanoszenie danych na druki sprawozdań GUS.



§ 19


samodzielne Stanowisko ds. Prawnych


Do zakresu zadań podstawowych Samodzielnego Stanowiska ds. Prawnych (3/8 etatu) należy realizacja postanowień ustawy z dnia 6 lipca 1982r. o radcach prawnych / tekst jednolity z 2002r. Dz.U. Nr 123 poz.1059 z późn. zm./, a w szczególności:

  1. prowadzenie spraw w imieniu Dyrektora Urzędu przed organami wymiaru sprawiedliwości.

  2. obsługa prawna urzędu.




Rozdział VI


Zasady podpisywania pism, dokumentów finansowych, decyzji i aktów normatywnych



§ 20


  1. Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym, stanowiące podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych PUP podpisują :

- Dyrektor PUP, a w przypadku jego nieobecności Kierownik Działu Organizacji,

Nadzoru i Administracji

- Główny Księgowy PUP, a w przypadku jego nieobecności, pracownik Działu Finansowo – Księgowego, wyznaczony przez Głównego Księgowego.

  1. Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów księgowych

ustalone są w polityce rachunkowości.


§ 21


  1. Akty normatywne oraz korespondencję podpisuje Dyrektor PUP, a w przypadku jego nieobecności kierownik Działu Organizacji, Nadzoru i Administracji.

  2. Korespondencję dot. refundacji kosztów wynikających z realizacji instrumentów rynku pracy podpisuje kierownik Działu Rynku Pracy lub kierownik instrumentów i programów rynku pracy

  3. Podpisywanie korespondencji wewnętrznej i parafowanie pism wychodzących przed podaniem do podpisu Dyrektorowi PUP dokonują kierownicy Działów.

  4. Decyzje administracyjne podpisuje Dyrektor PUP na podstawie upoważnienia

Starosty Lipnowskiego oraz osoby upoważnione przez Starostę Lipnowskiego na

wniosek Dyrektora PUP.

4. Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania pism i dokumentów określa obowiązująca Instrukcja Kancelaryjna.


Rozdział VII


Organizacja Pracy Powiatowego Urzędu Pracy


§ 22


  1. Czas pracy pracowników PUP nie może przekraczać 40 godzin tygodniowo i

8 godzin dziennie.

  1. Ustala się następujący tygodniowy rozkład czasu pracy pracowników PUP:

- od poniedziałku do piątku w godzinach od 715 do 1515 .

  1. Ustala się czas przyjęć klientów w godzinach pracy urzędu.

  2. Dyrektor PUP przyjmuje klientów w ramach skarg i wniosków w ustalonym odrębnie czasie pracy, podanym do powszechnej wiadomości.

5. Dyrektor PUP może w przypadkach indywidualnych, na wniosek pracownika

wyrazić zgodę na inny czas pracy z zachowaniem 8-godzinnego dnia pracy i

40-godzinnego tygodnia pracy.

6. Dyrektor PUP może w uzasadnionych przypadkach ustalić inny niż wymieniony w

ust. 1 i 2 czas pracy Urzędu z zachowaniem 8-godzinnego dnia pracy i 40-godzinnego tygodnia pracy.

7. Szczegółową organizację i zasady pracy określa regulamin pracy PUP.



Rozdział VIII


Postanowienia końcowe


§ 23


Spory kompetencyjne pomiędzy komórkami organizacyjnymi PUP rozstrzyga Dyrektor PUP.



§ 24


Traci moc obowiązujący Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Lipnie przyjęty Uchwałą Nr 116/2012 Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia

27 marca 2012r.



§ 25


Regulamin Organizacyjny wchodzi w życie z dniem jego uchwalenia przez Zarząd Powiatu.




Powiadom znajomego