248/2009
jakiego organu | Zarządu Powiatu w Lipnie |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | podjęcia prac nad projektem budżetu Powiatu Lipnowskiego na 2010 rok |
na podstawie | art. 32, ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592, z poźn. zm.1), oraz w związku z uchwałą Nr XVI/103/2004 Rady Powiatu w Lipnie z dnia 29 czerwca 2004 roku w sprawie ustalenia kalendarium na rok budżetowy 2005 i lata następne zmieniona uchwałą Rady Powiatu Nr XXII/148/2008 z dnia 27 czerwca 2008 r. |
status uchwały | obowiązująca |
Zarząd
Powiatu w Lipnie
uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Zarząd Powiatu w Lipnie podejmuje działania celem opracowania i uchwalenia budżetu powiatu lipnowskiego na rok 2010, przyjmując następujące metody kalkulacji:
1) dochody budżetowe z majątku powiatu realizowane przez powiatowe jednostki organizacyjne i Starostwo Powiatowe w wysokości wynikającej z zawartych umów cywilnoprawnych lub przewidywanych umów dzierżaw, najmu oraz wydanych decyzji. Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych winny być ustalone w oparciu o posiadaną wycenę, a w przypadku braku wyceny na podstawie szacunku własnego,
2) pozostałe dochody realizowane przez jednostki budżetowe, gospodarstwo pomocnicze i rachunki dochodów własnych winny być ustalone na podstawie liczby świadczonych usług, obowiązujących cen jednostkowych oraz na podstawie ustaw i umów,
3) dotacje celowe winny być przyjmowane w wysokościach wynikających z zawiadomienia Wojewody Kujawsko – Pomorskiego o przyznanych dotacjach z budżetu państwa na realizacje zadań rządowych i własnych powiatu oraz zawartych porozumień (umów),
4) subwencje ogólne winny być przyjęte w wielkościach wynikających z zawiadomienia Ministra Finansów,
5) udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa winny być ustalone zgodnie z obowiązującą ustawą o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem skutków nowych rozwiązań w systemie podatkowym i ich wpływu na wysokości szacowanych dochodów z tych podatków.
6) zatrudnienie nauczycieli w szkołach, placówkach oświatowych na podstawie zatwierdzonych arkuszy organizacyjnych na rok szkolnych 2009/2010 z uwzględnieniem
przewidywanych zmian organizacyjnych po 1 września 2010 roku, awansu zawodowego nauczycieli, planowanych przejść na emeryturę, natomiast zatrudnienie pracowników administracji i obsługi w tych jednostkach na poziomie przewidywanego wykonania roku 2009,
7) zatrudnienie w pozostałych jednostkach organizacyjnych na poziomie przewidywanego wykonania za 2009 rok,
8) wynagrodzenia dla nauczycieli skalkulowane winny być na podstawie założeń do budżetu państwa na rok 2010; wzrost funduszu wynagrodzeń może być powiększony o odprawy emerytalne i nagrody jubileuszowe,
9) kwotą bazową wynagrodzeń osobowych dla pozostałych pracowników zatrudnionych w powiatowych jednostkach organizacyjnych jest przewidywane wykonanie roku 2009 miesięcznych wynagrodzeń osobowych wynikających ze stosunku pracy (angaże), kwota miesięcznych płatności np. nagrody jubileuszowe, odprawy, uwzględniając wskaźnik wzrostu na poziomie 5%,
10) dodatkowe wynagrodzenie roczne, zwane „13”, winno być naliczane zgodnie z ustawowo określonymi zasadami,
11) składki na ubezpieczenia społeczne planuje się w wysokości określonej w art. 22 ustawy z dnia 13 października 1998 roku o systemie ubezpieczeń społecznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 11 poz. 74 z późn. zm.), a składki na Fundusz Pracy w wysokości określonej w art. 35 ustawy budżetowej na rok 2008 z dnia 5 lutego 2008 r.(Dz. U. Nr 19, poz. 117),
12) wydatki rzeczowe planuje się na podstawie przewidywanego wykonania roku 2009 pomniejszone o wydatki jednorazowe. W przypadku konieczności zwiększenia planowanych kwot wydatków rzeczowych należy przedstawić szczegółowe uzasadnienie wraz z kalkulacja proponowanej kwoty,
13) odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla pracowników nie będących nauczycielami planuje się zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 70, poz. 335 z późn. zm.) przyjmując wynagrodzenie 1 163,26 zł. Natomiast dla nauczycieli przyjmuje się odpis w wysokości ustalonej jako iloczyn planowanej, przeciętnej w danym roku kalendarzowym liczby nauczycieli zatrudnionych w pełnym i niepełnym wymiarze zajęć (po przeliczeniu na pełny wymiar zajęć) i 110 % kwoty bazowej określonej dla pracowników państwowej sfery budżetowej,
2. Po ustaleniu możliwości finansowych powiatu Zarząd Powiatu uprawniony jest do zmiany wskaźników i założeń, o których mowa w ust. 1.
§ 2. Zabezpiecza się środki finansowe na pokrycie zobowiązań z tytułu obsługi zaciągniętego długu.
§ 3. Zabezpiecza się środki finansowe na bieżące remonty dróg powiatowych, budynków będących własnością powiatu, inwestycje i zakupy inwestycyjne, w kwotach wynikających z możliwości finansowych powiatu na rok 2010.
§ 4. Zarząd Powiatu przyjmuje wzory formularzy do opracowania budżetu oraz wzory wniosków o dotacje budżetową stanowiące załącznik od nr 1 - 6 do niniejszej uchwały.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się:
- Skarbnikowi Powiatu,
- Naczelnikom Wydziałów Starostwa Powiatowego,
- Kierownikom powiatowych jednostek organizacyjnych.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
U Z A S A D N I E N I E
Uchwałą
Nr XVI/103/2004 z dnia 29 czerwca 2004 roku Rada Powiatu w Lipnie
ustaliła kalendarium obowiązujące w toku prac nad projektem
budżetu powiatu lipnowskiego na rok budżetowy 2005 i lata następne,
natomiast Zarząd Powiatu przystępując do prac nad projektem
budżetu na rok 2010 przyjmuje metody kalkulacji, które winny
być wykorzystane w pracy tworzenia projektu. Projekt budżetu
powinien zawierać prognozowane dochody i wydatki, przychody i
rozchody według działów, rozdziałów i paragrafów
klasyfikacji budżetowej.
Za przyjęciem uchwały głosowało 4 członków, przy jednym wstrzymującym się głosie. Obecnych na posiedzeniu Zarządu było 5 czlonkow..