W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP

NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494


145/2008

Szczegóły
jakiego organu Zarządu Powiatu w Lipnie
z dnia
w sprawie ustalenia harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu Powiatu Lipnowskiego na rok 2008
na podstawie art. 32 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (tj. Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592, z poźń. zm.1) oraz art. 186 ust. 5 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z  2005 r. Nr 249 poz. 2104 z późn. zm.2)
status uchwały obowiązująca

 uchwala się, co następuje:


§ 1. Ustala się harmonogram realizacji budżetu Powiatu Lipnowskiego na rok 2008 obejmujący:

  1. prognozowane dochody budżetu powiatu w podziale na poszczególne miesiące roku budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 1do niniejszej uchwały;

  2. wielkość wydatków planowanych do sfinansowania w poszczególnych miesiącach roku budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 2. Realizacja harmonogramu, o którym mowa w§ 1, będzie następowała w miarę otrzymywania środków finansowych z Ministerstwa Finansów, Urzędu Wojewódzkiego, środków własnych oraz pozostałych środków.

§ 3. O opracowaniu harmonogramu należy poinformować podległe i nadzorowane jednostki.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.


U Z A S A D N I E N I E

Z art.186 ust.5 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r o finansach publicznych wynika obowiązek sporządzenia przez Zarząd Powiatu harmonogramu realizacji dochodów i wydatków. W harmonogramie budżetu Powiatu Lipnowskiego przyjęto następujące zasady:

1. co do dochodów:

a) wydzielić ze struktury dochodów podstawowe grupy, a mianowicie: subwencje wyrównawczą, subwencje równoważącą, subwencje oświatową, dotacje od wojewody, dotacje z funduszy strukturalnych, pozostałe dotacje, udział w podatku dochodowym od osób fizycznych, udział w podatku dochodowym od osób prawnych, środki pozyskane od pozostałych jednostek zaliczonych do sektora finansów publicznych, dochody ze sprzedaży mienia oraz pozostałe dochody własne,
b) harmonogram sporządzić w układzie miesięcznym (obowiązek ustawowy),
c) poszczególne kwoty przyjąć w układzie narastającym tak, że wykonanie po dwunastu miesiącach będzie rocznym planem dochodów.

2. co do wydatków:

a) jako podstawowy wyznacznik przyjąć jednostkę organizacyjną wraz z jej całym budżetem w ten sposób, że bazą wyjścia jest suma wydatków ze wszystkich rozdziałów przewidzianych w planie finansowym danej jednostki,
b) harmonogram sporządzić w układzie miesięcznym,
c) poszczególne kwoty przyjąć w układzie narastającym tak, że wykonanie po dwunastu miesiącach będzie rocznym planem wydatków danej jednostki.

Harmonogramy poszczególnych jednostek opracowano w oparciu o dane uzyskane z tych jednostek.

Wobec powyższego podjęcie niniejszej uchwały jest zasadne.



 

Powiadom znajomego