11/2007
jakiego organu | Zarządu Powiatu w Lipnie |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | w sprawie: uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Lipnie |
na podstawie | Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 05 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym / tekst jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm./ |
status uchwały | obowiązująca |
Zarząd Powiatu w Lipnie
uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwala się Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Lipnie w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Lipnie.
§ 3. Traci moc obowiązujący Regulamin Organizacyjny Powiatowego Urzędu Pracy w Lipnie przyjęty Uchwałą Nr 44/2005 Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 21 lipca 2005r.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Uzasadnienie
Zmiany w Regulaminie Organizacyjnym PUP uchwalonym Uchwałą Nr 44/2005 Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 21 lipca 2005r. wynikają z konieczności dostosowania go do potrzeb tut. Urzędu.
Polegają one na likwidacji Działu Instrumentów, Programów i Analiz Rynku Pracy oraz Działu Pośrednictwa Pracy, i utworzeniem Działu Rynku Pracy, w którego skład wejdą mniejsze komórki organizacyjne, tj. Referat Instrumentów i Programów oraz samodzielne stanowiska ds. pośrednictwa pracy. Zadania dot. instrumentów rynku pracy i pośrednictwa pracy ściśle się wiążą i połączenie ich w jednym dziale spowoduje lepszą koordynację działań przy realizacji programów i projektów współfinansowanych ze środków E.F.S., których PUP realizuje coraz więcej. Większość ofert pracy, które realizuje pośrednictwo pracy składanych jest przez dotychczasowy Dział Instrumentow, Programów i Analiz Rynku Pracy.
Likwidacja Działu Organizacyjno- Administracyjnego i utworzenie Działu Organizacji, Nadzoru i Administracji pozytywnie wpłynie na jakość funkcjonowania Urzędu, gdyż w PUP brak jest stanowiska Zastępcy Dyrektora, które zostało zlikwidowane wcześnej ze względów ekonomicznych, a tym samym brak jest osoby, która sprawowałaby nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem tut. Urzędu podczas nieobecności Dyrektora. Kierownik Działu Organizacji, Nadzoru i Administracji pełniłby również funcję „pomocniczą” dla Dyrektora poprzez sprawowanie nadzoru nad prawidłowym stosowaniem przepisów prawa przez pracowników w PUP.
Zmiany dotyczą również przesunięcia zadań dotyczących odwołań od decyzji oraz archiwizacji akt osobowych bezrobotnych wyłączonych z ewidencji z Działu Ewidencji i Świadczeń do Działu Organizacji, Nadzoru i Administracji. Dotychczas odwołania od decyzji rozpatrywane były w tym samym dziale, często przez te same osoby, które wydawały decyzje. Przeniesienie tych zadań do innego działu spowoduje inne spojrzenie na sprawę oraz po wnikliwym przeanalizowaniu powtórne jej rozpatrzenie. Natomiast przeniesienie zadań dot. archiwizacji akt osobowych dot. bezrobotnych wyłączonych z ewidencji spowoduje połączenie ich z archiwum zakładowym.