Starosta Lipnowski
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
   W STAROSTWIE POWIATOWYM W LIPNIE
     ul. SIERAKOWSKIEGO 10 B, 87-600 LIPNO 
 stanowisko ds. audytu wewnętrznego
(nazwa stanowiska pracy)
1/4 etatu
(liczba etatów)

 

1. Wymagania niezbędne:
Wykształcenie:
1) wyższe mile widziane wykształcenie na kierunku ekonomia lub prawo,
2) kwalifikacje do przeprowadzania audytu wewnętrznego, określone w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2024r. poz. 1530) tj.:
a) posiadanie jednego z certyfikatów: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP), Certified Information Systems Auditor (CISA), Association of Chartered Certified Accountants (ACCA), Certified Fraud Examiner (CFE), Certification in Control Self Assessment (CCSA), Certified Financial Services Auditor (CFSA) lub Chartered Financial Analyst (CFA), lub
b) złożenie w latach 2003-2006, z wynikiem pozytywnym egzaminu na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub
c) uprawnienia biegłego rewidenta, lub
d) dwuletnia praktyka w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego,  przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona, zgodnie z odrębnymi ustawami, do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych. 

2. Znajomość następujących przepisów prawa:
Ustawa o finansach publicznych, ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, ustawa o samorządzie powiatowym, ustawa o pracownikach samorządowych, znajomość przepisów dot. rachunkowości budżetowej i zasad prowadzenia audytu w jednostkach samorządu terytorialnego.

3. Wymagania dodatkowe:
Doświadczenie zawodowe - co najmniej roczny staż pracy ( do stażu pracy wlicza się wykonywanie działalności gospodarczej o charakterze zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku).
Umiejętność analitycznego myślenia, umiejętność rozwiązywania konfliktów interpersonalnych
Cechy osobiste takie jak: bezstronność, samodzielność, kreatywność, rzetelność, punktualność, uczciwość, staranność, asertywność, systematyczność, dobra znajomość obsługi komputera, w tym znajomość obsługi pakietu MS Off
 
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

Wykonywanie audytu wewnętrznego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27.08.2009r. o finansach publicznych, którego celem jest wspierania kierownika jednostki w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze, w tym min.:
1) opracowywanie procedury audytu wewnętrznego
2) realizowanie zadań audytowych zgodnie z zasadami i trybem przewidzianym w przepisach prawnych, w tym zgodnie ze wskazówkami zawartymi w standardach audytu wewnętrznego
3) przygotowywanie rocznego planu audytu wewnętrznego
4) przeprowadzanie zadań audytowych zgodnie z rocznym planem audytu
5) przeprowadzanie zadań audytowych poza rocznym planem
6) sporządzanie sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni
7) prowadzenie analiz ryzyka w zakresie działalności oraz gospodarki finansowej jednostki
8) ustalanie przyczyn oraz określanie skutków zaistniałych ryzyk, nieprawidłowości, uchybień
9) przedstawianie wniosków w sprawie usunięcia uchybień lub wprowadzenie usprawnień
10) wykonywanie czynności doradczych służących wspieraniu Starosty, Zarządu Powiatu w realizacji celów i zadań

    4.   Warunki pracy na stanowisku ds. audytu wewnętrznego:
Praca w budynku Urzędu przy ul. Sierakowskiego 10B i poza nim. Bezpieczne warunki pracy na stanowisku. Budynek wyposażony w podjazd umożliwiający poruszanie się wózkiem inwalidzkim na parterze. Ciągi komunikacyjne o szerokości umożliwiającej poruszanie się wózkiem inwalidzkim na parterze, brak jest windy umożliwiającej poruszanie się wózkiem inwalidzkim między piętrami. W budynku znajduje się toaleta przystosowana dla wózków inwalidzkich. 

Stanowisko pracy: Stanowisko związane z pracą przy komputerze, przemieszczaniem się między piętrami.

      5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:  
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6 %.

     6.  Wymagane dokumenty:
a. oświadczenie dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
b. list motywacyjny
c. życiorys (CV)
d. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
e. kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe             niezbędne do prowadzenia audytu wewnętrznego;
f. kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenia potwierdzającego             praktykę w zakresie audytu wewnętrznego;
g. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem          sądu za umyślne przestępstwo
h. oświadczenia, podpisane własnoręcznie przez kandydata, o:
- posiadaniu obywatelstwa polskiego,
- posiadaniu pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,


  
 Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lipnie, pocztą elektroniczną na adres: starosta@lipnowski.powiat.pl  (w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego) lub pocztą na adres  Starostwa Powiatowego w Lipnie, ul. Sierakowskiego 10B, 87-600 Lipno z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko  ds. audytu wewnętrznego”.
Dokumenty należy złożyć do dnia 27.12.2024 roku. Aplikacje, które wpłyną po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego w Lipnie).
 Informacja o wynikach naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Lipnie (www.bip.lipnowski.powiat.pl) oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Sierakowskiego 10B  i ul. Mickiewicza 58 w Lipnie. Lista osób, które zakwalifikowały się do dalszego etapu ukaże się w www.bip.lipnowski.powiat.pl i na tablicach w dniu 30.12.2024 roku.
Test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna odbędą się  w dniu 31.12.2024 r. o godz. 900 w siedzibie Starostwa Powiatowego w Lipnie przy  ul. Sierakowskiego 10B, 87-600 Lipno. 
 Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1 oraz Dz.Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r., str. 2) – RODO”.
Dokumenty aplikacyjne kandydatów niewybranych, będą przechowywane przez okres 3 miesięcy w Wydziale Kadr i BHP od dnia zatrudnienia wybranego kandydata, a następnie Komisyjnie zniszczone. W tym terminie, nie dłużej niż do zniszczenia dokumentów, niewybrani kandydaci mogą odebrać swoje oferty składając stosowne oświadczenie.



Załączniki:

Treść ogłoszenia
Klauzula i zgoda kandydata
Klauzula i zgoda kandydata