Do zadań Wydziału obsługi Starosty i Zarządu Powiatu należy realizacja zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa i aktów wewnętrznych Starostwa oraz nadzór nad ich realizacją, w szczególności w zakresie:
1) obsługi merytoryczno- kancelaryjnej Starosty i Zarządu Powiatu:
a) przygotowywanie spotkań z udziałem Starosty i Zarządu Powiatu ( w tym posiedzeń Zarządu),
b) opracowywanie projektów aktów prawnych Zarządu i Starosty oraz kontrola ich realizacji,
c) koordynowanie, przyjmowanie, rejestrowanie, rozpatrywanie oraz załatwianie skarg, petycji i wniosków mieszkańców -
Klauzula informacyjna
d) prowadzenie sekretariatów Starosty i Wicestarosty,
e) prowadzenie sekretariatu Sekretarza Powiatu i Skarbnika Powiatu
f) obsługa kancelaryjna Starostwa oraz prowadzenie rejestrów niezbędnych do wykonywania obowiązków służbowych,
g) prowadzenie kalendarium rocznic uroczystości związanych z życiem społeczno-gospodarczym i kulturalnym mieszkańców Powiatu,
h) organizowanie spotkań i wizyt oficjalnych,
i) prezentowanie, wyjaśnianie i uzasadnianie działań organów Powiatu w środkach masowego przekazu przy współpracy z Wydziałem Rozwoju, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki,
j) prezentowanie w środkach masowego przekazu stanowiska organów Powiatu w ważnych sprawach należących do zakresu ich działania przy współpracy z Wydziałem Rozwoju, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki,
k) współpraca ze środkami masowego przekazu przy współpracy z Wydziałem Rozwoju, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki,
l) bieżące analizowanie informacji, publikacji prasowych związanych z pracą samorządu powiatowego przy współpracy z Wydziałem Rozwoju, Promocji, Kultury, Sportu i Turystyki,
m) organizowanie konferencji prasowych i spotkań środowiskowych,
n) przygotowywanie i opracowywanie w uzgodnieniu z właściwymi jednostkami materiałów informacyjnych dla Starosty, Wicestarosty i Członków Zarządu.
o) realizacja zadań w zakresie inicjatyw lokalnych.