zadania i uprawnienia
Podstawowy zakres uprawnień i obowiązków dyrektora:
- dyrektor poradni w ramach jednoosobowego kierownictwa i odpowiedzialności sprawuje nadzór, kieruje i ponosi odpowiedzialność za całokształt działalności poradni.
- reprezentuje poradnię na zewnątrz
- jest odpowiedzialny za racjonalne planowanie i właściwą organizację placówki
- bierze bezpośredni udział w działalności podstawowej poradni
- kieruje pracami rady pedagogicznej jako jej przewodniczący
- realizuje uchwały rady pedagogicznej podjęte w ramach jej kompetencji
- dysponuje środkami określonymi w planie finansowym placówki, zaopiniowanym przez radę pedagogiczną i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie
- może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę placówki
- zatrudnia i zwalnia pracowników poradni
- przyznaje nagrody według regulaminu nagradzania oraz wymierza kary porządkowe pracownikom pedagogicznym i innym pracownikom poradni
- występuje z wnioskiem po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień przewidzianych przez Kodeks Pracy i Kartę Nauczyciela
- współpracuje w wykonywaniu swoich zadań z radą pedagogiczną, związkami zawodowymi oraz innymi instytucjami środowiska lokalnego
- zapewnia pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy
- wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych oraz zlecone przez organ prowadzący
- zakres czynności dyrektora określa organ prowadzący poradnię