W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP

NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494


Protokół Nr 94/2017 z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 7 lipca 2017r.

Posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie zostało zwołane przez Przewodniczącego Zarządu Krzysztofa Baranowskiego.

W posiedzeniu udział wzięło 5 członków Zarządu (na 5-osobowy skład Zarządu), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.

/lista obecności stanowi zał. nr 1 do nin. protokołu/

Nadto udział wzięli:

  1. Barbara Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie

  2. Zbigniew Chmielewski- Sekretarz Powiatu w Lipnie

  3. Arkadiusz Linkowski- Kierownik Referatu Administracyjnego w Lipnie


Posiedzenie rozpoczął o godzinie 11,45 Przewodniczący Zarządu Powiatu Starosta Lipnowski K. Baranowski witając zebranych członków w Starostwie Powiatowym w Lipnie.

Zarząd Powiatu w Lipnie przyjął jednogłośnie protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 28 czerwca 2017r.

Następnie Przewodniczący Zarządu przedstawił proponowany porządek obrad. Poprosił o zgłaszanie ewentualnych uwag do przedstawionego porządku obrad.

Uwag nie było.

Następujący porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie.

1. Przyjęcie projektów uchwał kierowanych na XXX sesję Rady Powiatu w Lipnie

- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: delegowania dwóch przedstawicieli Rady Powiatu w skład Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Lipnie, w związku z upływem kadencji Komisji,

- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: ustanowienia odpłatnej służebności przesyłu na nieruchomości położonej w obrębie ewidencyjnym nr 9 miasta Lipna oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 2238/15, 2238/16,2238/17 będącej własnością Powiatu Lipnowskiego,

-autopoprawki do projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie zmian w budżecie Powiatu Lipnowskiego na 2017 rok

-projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: zmiany Uchwały Rady Powiatu w Lipnie Nr XX/133/2016 z dnia 16 grudnia 2016 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Lipnowskiego na lata 2017-2228.

2. Podjęcie decyzji w sprawach należących do kompetencji Referatu Administracyjnego.

3. Rozpatrzenie pisma Spółdzielni Mieszkaniowej w Lipnie w sprawie określenia warunków podłączenia instalacji odprowadzającej wodę deszczową z budynku i działki do istniejącej kanalizacji deszczowej, stanowiącej własność powiatu lipnowskiego

4. Rozpatrzenie pisma Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie w sprawie wydania na czas nieobecności p.o. Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie upoważnienia do załatwiania spraw z zakresu administracji publicznej z zakresu zarządcy dróg powiatowych dla starszego specjalisty w Dziale Utrzymania Dróg, Mostów, Zamówień Publicznych i Drogowej Służby Liniowej.

5. Rozpatrzenie pisma Zarządu Rejonowego Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów sprawie dofinansowania uroczystości z okazji 55-lecia oddziału.

6. Sprawy różne.


Przewodniczący Zarządu przeszedł do realizacji porządku obrad.

1. Przyjęcie projektów uchwał kierowanych na XXX sesję Rady Powiatu w Lipnie

- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: delegowania dwóch przedstawicieli Rady Powiatu w skład Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Lipnie, w związku z upływem kadencji Komisji,

Przewodniczący Zarządu- powiedział, że w związku z faktem, iż z dniem 31 lipca br. upływa 3-letnia kadencja Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Lipnie Rada Powiatu w Lipnie musi delegować w skład komisji dwóch swoich delegatów.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął projekt uchwały w sprawie delegowania dwóch przedstawicieli Rady Powiatu w skład Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Lipnie, w związku z upływem kadencji Komisji, który skierował na dzisiejsza sesję Rady Powiatu w Lipnie / projekt uchwały stanowi zał. nr 2 do nin. protokołu/.


- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: ustanowienia odpłatnej służebności przesyłu na nieruchomości położonej w obrębie ewidencyjnym nr 9 miasta Lipna oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 2238/15, 2238/16,2238/17 będącej własnością Powiatu Lipnowskiego,

Przewodniczący Zarządu – przedstawił projekt uchwały w przedmiotowej sprawie.

Powiedział, że firma ,,ELpremo”, która działa z upoważnienia ENERGA Operator SA wystąpiła o wyrażenie zgody na wejście na działki nr 2238/15, 2238/16 , 2238/17 położone w obrębie ewidencyjnym nr 9 miasta Lipno, których właścicielem jest Powiat Lipnowski w celu posadowienia szafki pomiarowej oraz przewodów linii kablowej. Zaznaczył, ze opłata jednorazowa za służebność przesyłu ustalona została na podstawie operatu szacunkowego sporządzonego przez rzeczoznawcę majątkowego i wynosi 1 000,00 zł. Dodała, ze ta nieruchomość oznaczona jest w ewidencji gruntów i budynków jako droga, która nie ma żadnej kategorii, jest to droga wewnętrzna, która w przeszłości była już obciążona służebnościami.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął projekt uchwały w sprawie ustanowienia odpłatnej służebności przesyłu na nieruchomości położonej w obrębie ewidencyjnym nr 9 miasta Lipna oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 2238/15, 2238/16,2238/17 będącej własnością Powiatu Lipnowskiego, który skierował na dzisiejszą sesję Rady Powiatu w Lipnie /projekt uchwały stanowi zał. nr 3 do nin. protokołu/.


-autopoprawki do projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie zmian w budżecie Powiatu Lipnowskiego na 2017 rok

B. Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie- przedstawiła autopoprawki do projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie zmian w budżecie Powiatu Lipnowskiego na 2017r. Powiedziała, że zmiany wprowadza się na podstawie pisma Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych w Lipnie, Kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lipnie, Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Lipnie. Planowane dochody ulegają zwiększeniu o kwotę 124 517 zł i zamkną się kwotą 62 930 064,08 zł. Zmian dokonano w następujących działach i rozdziałach: dz. 600- transport i łączność, rozdz.60014- drogi publiczne powiatowe, rozdz. 60095- pozostała działalność; dz. 750- administracja publiczna, rozdz. 75075- promocja jednostek samorządu terytorialnego.

Wskazała, że planowane wydatki ulegają zwiększeniu o kwotę 124 517 zł i zamkną się kwotą 62 379 824,00 zł. Zmian po stronie wydatków dokonano w następujących działach i rozdziałach klasyfikacji budżetowej: dz. 600- transport i łączność, rozdz. 60014-drogi publiczne powiatowe; dz. 710- działalność usługowa, rozdz. 71015-nadzór budowlany; dz. 750- administracja publiczna, rozdz. 75020- starostwa powiatowe; dz. 851- ochrona zdrowia, rozdz. 85111- szpitale ogólne.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął autopoprawki do projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie zmian w budżecie Powiatu Lipnowskiego na 2017r., które skierował na dzisiejszą sesje Rady Powiatu w Lipnie /uchwała stanowi zał. nr 4 do nin. protokołu/.


-projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: zmiany Uchwały Rady Powiatu w Lipnie Nr XX/133/2016 z dnia 16 grudnia 2016 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Lipnowskiego na lata 2017-2228.

B. Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie- w związku z urealnieniem wielkości planowanych do realizacji zadań inwestycyjnych polegających na budowie nowych obiektów użyteczności publicznej w zakresie sprawowania opieki nad dziećmi i młodzieży do lat 18 oraz modernizacji oddziału miejscowego szpitala ulega zmianie załącznik dotyczący przedsięwzięć WPF.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: zmiany Uchwały Rady Powiatu w Lipnie Nr XX/133/2016 z dnia 16 grudnia 2016 roku w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Lipnowskiego na lata 2017-2228, który skierował na dzisiejszą sesję Rady Powiatu w Lipnie / uchwała stanowi zał. nr 5 do nin. protokołu/.


Ad. 2. Podjęcie decyzji w sprawach należących do kompetencji Referatu Administracyjnego.

A. Linkowski-Kierownik Referatu Administracyjnego- zwrócił się o podjęcie decyzji w sprawach należących do kompetencji Referatu.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie:

- wyraził zgodę na zwiększenie o 71 348,46 zł kwoty zabezpieczonej na realizację zadania pod nazwą ,,Dostawa tablic rejestracyjnych ”,

- przesunął na następne posiedzenie Zarządu podjęcie decyzji w sprawie ogłoszenia przetargu na najem lub dzierżawę nieruchomości stanowiących własność Powiatu Lipnowskiego,

- wyraził zgodę na przedłużenie umowy dzierżawy adresu poczty elektronicznej pinb@lipnowski.powiat.pl przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Lipnie na okres 1 roku na dotychczasowych zasadach.

- postanowił do zabezpieczonej kwoty 1 392 628 zł na zadanie podstawowe ,, Budowa dwóch budynków przeznaczonych na całodobową opiekę i wychowanie dla dzieci i młodzieży na działkach o numerach ewidencyjnych nr 1874/7 i nr 1874/16 położonych przy ul. Okrzei i Platanowej w obrębie ewidencyjnym nr 8 Miasta Lipna ", realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 6.1.2 Inwestycje w infrastrukturę społeczną Schemat: Placówki opiekuńczo – wychowawcze i rodzinne domy dziecka” dołożyć 3 % zadania podstawowego tj. kwotę 41 778,84 na roboty polegające na powtórzeniu podobnych robót budowlanych jak zamówienie podstawowe.


Ad. 3. Rozpatrzenie pisma Spółdzielni Mieszkaniowej w Lipnie w sprawie określenia warunków podłączenia instalacji odprowadzającej wodę deszczową z budynku i działki do istniejącej kanalizacji deszczowej, stanowiącej własność powiatu lipnowskiego

Przewodniczący Zarządu- powiedział, że Spółdzielnia Mieszkaniowa w Lipnie planuje budowę nowego bloku przy ul. Nieszawskiej i zwróciła się o podłączenie instalacji odprowadzającej wodę deszczową z budynku i działki do istniejącej kanalizacji deszczowej, stanowiącej własność powiatu lipnowskiego. Dodał, że w tym wypadku konieczna jest uchwała Rady Powiatu w Lipnie określająca warunki służebności, ale w tym celu potrzebny jest operat szacunkowy a było za mało czasu na jego sporządzenie, dlatego proponuje przekazać to pismo na sesję Rady Powiatu, by Rada do czasu przygotowania właściwego projektu wyraziła wolę wyrażenia zgody na ustalenie służebności.


Ad. 4. Rozpatrzenie pisma Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie w sprawie wydania na czas nieobecności p.o. Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie upoważnienia do załatwiania spraw z zakresu administracji publicznej z zakresu zarządcy dróg powiatowych dla starszego specjalisty w Dziale Utrzymania Dróg, Mostów, Zamówień Publicznych i Drogowej Służby Liniowej.

Przewodniczący Zarządu- powiedział, że w związku z dłuższą planowaną nieobecnością p.o. Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie proponuje udzielić upoważnienia panu K. Bierskiemu, który z dniem 17 lipca 2017 r. będzie pełnił obowiązki Kierownika Działu Utrzymania Dróg, Mostów, Zamówień Publicznych i Drogowej Służby Liniowej do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, w szczególności do wydawania w imieniu Zarządu Powiatu w Lipnie decyzji administracyjnych i postanowień, należących do kompetencji zarządcy dróg powiatowych, określonych w przepisach ustawy o drogach publicznych oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy oraz do wykonywania wszelkich czynności związanych z centralizacją VAT-u.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił udzielić Panu K. Bierskiemu upoważnienia do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej, w szczególności do wydawania w imieniu Zarządu Powiatu w Lipnie decyzji administracyjnych i postanowień, należących do kompetencji zarządcy dróg powiatowych, określonych w przepisach ustawy o drogach publicznych oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy oraz do wykonywania wszelkich czynności związanych z centralizacją VAT-u.


Ad. 5. Rozpatrzenie pisma Zarządu Rejonowego Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów sprawie dofinansowania uroczystości z okazji 55-lecia oddziału.

Przewodniczący Zarządu – powiedział, że w związku z faktem, iż Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów w Lipnie będzie obchodził 55-lecie istnienia Oddziału Rejonowego a na kulturze zostały środki finansowe proponuje przeznaczyć kwotę 2 000 zł na dofinansowanie tych uroczystości.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie wyraził zgodę na objęcie patronatem i dofinansował uroczystość jubileuszową Oddziału Rejonowego Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów kwotą 2 000 zł.


Ad. 6. Sprawy różne.

Przewodniczący Zarządu- wskazał, że Zarząd Województwa wydłużył termin składania wniosków o dofinansowanie konkursów na kształcenie ogólne do końca września br.. Nadmienił, że dochodzą go niepokojące informacje dot. wniosku Powiatu Lipnowskiego dot. budowy drogi Lipno- Kolankowo ale postara się zrobić wszystko, by powiat otrzymał to dofinansowanie.

Innych spraw nie było.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Zarządu K. Baranowski o godz.12,00 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie w dniu 7 lipca 2017r. Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:

Justyna Śliwińska

Powiadom znajomego