Protokół Nr 73/2017 z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 02 stycznia 2017r.
Posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie zostało zwołane przez Przewodniczącego Zarządu Krzysztofa Baranowskiego.
W posiedzeniu udział wzięło 5 członków Zarządu (na 5-osobowy skład Zarządu), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.
/lista obecności stanowi zał. nr 1 do nin. protokołu/
Nadto udział wzięli:
-
Barbara Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie
-
Zbigniew Chmielewski – Sekretarz Powiatu w Lipnie.
-
Arkadiusz Linkowski- Kierownik Referatu Administracyjnego
-
Eliza Jałowiecka- Rudewicz – Naczelnik Wydziału Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.
Posiedzenie rozpoczął o godzinie 11:30 Przewodniczący Zarządu Starosta Krzysztof Baranowski witając zebranych członków w Starostwie Powiatowy w Lipnie.
Następnie Starosta K. Baranowski przedstawił proponowany porządek obrad. Poprosił o zgłaszanie ewentualnych uwag do przedstawionego porządku obrad.
Uwag nie było.
Następujący porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie.
1.Ustalenie propozycji terminu i porządku obrad XXI sesji Rady Powiatu w Lipnie- przyjęcie materiałów i projektów uchwał kierowanych na sesję.
- Sprawozdania z realizacji ,,Programu polityki zdrowotnej Powiatu Lipnowskiego na lata 2015/2019”
- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Lipnowskiego na rok 2017
- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: przyjęcia sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Lipnie za 2016r.
- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: zmiany Uchwały Nr XVIII/121/2016 Rady Powiatu w Lipnie z dnia 18 października 2016r. w sprawie uchwalenia na 2017 rok Programu współpracy Powiatu Lipnowskiego z organizacjami pozarządowymi oraz osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, a także stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie Powiatu Lipnowskiego
- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: przyjęcia ,,Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Lipnowskiego na lata 2016-2018 z perspektywą do roku 2022”
- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: wyrażenia zgody na kontynuowanie dzierżawy gruntu z przeznaczeniem pod garaż blaszany na działce nr 442/36 obręb 11 Lipno położonej przy ulicy Sierakowskiego w Lipnie stanowiącej własność Powiatu Lipnowskiego
2. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Lipnowskiego na rok 2017.
3.Podjęcie decyzji w sprawach należących do kompetencji Referatu Administracyjnego
4. Sprawy różne.
Przewodniczący Zarządu przeszedł do realizacji porządku obrad.
1.Ustalenie propozycji terminu i porządku obrad XXI sesji Rady Powiatu w Lipnie- przyjęcie materiałów i projektów uchwał kierowanych na sesję.
Przewodniczący Zarządu- powiedział, że były prowadzone rozmowy z Przewodniczącym Rady Powiatu w Lipnie, by XXI sesja Rady Powiatu w Lipnie odbyła się 10 stycznia o godz. 13,00 w Starostwie Powiatowym w Lipnie.
Następnie zwrócił się o referowanie materiałów i projektów uchwał kierowanych na tę sesje.
- Sprawozdania z realizacji ,,Programu polityki zdrowotnej Powiatu Lipnowskiego na lata 2015/2019”
Wicestarosta A. Smużewska- przedstawiła sprawozdanie z realizacji ,,Programu polityki zdrowotnej Powiatu Lipnowskiego na lata 2015/2019”, w ramach którego w latach 2015-2017 przewidziano badania przesiewowe dla wczesnego wykrywania nowotworu jelita grubego badania przesiewowe dla wczesnego wykrywania raka płuc oraz w latach 2017-2019 w kierunku chorób układu krążenia.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął Sprawozdanie z realizacji ,,Programu polityki zdrowotnej Powiatu Lipnowskiego na lata 2015/2019”, które skierował na XXI sesje Rady Powiatu w Lipnie /sprawozdanie stanowi zał. nr 2 do nin. protokołu/.
- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Lipnowskiego na rok 2017
B. Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie- przedstawiła projekt uchwały w przedmiotowej sprawie. Powiedziała, że planowane wydatki ulegają zmianom w następujących działach i rozdziałach klasyfikacji budżetowej: dz. 600- transport i łączność rozdz. 60004- lokalny transport zbiorowy, gdzie plan ulega zwiększeniu o kwotę 922 000 zł w związku z planowanym zakupem autobusów na potrzeby Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego w Lipnie oraz na spłatę rat leasingowych, w dz. 750- administracja publiczna rozdz. 75020- starostwa powiatowe, w dz. 757- obsługa długu publicznego rozdz. 75702- obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego, dz. 851- ochrona zdrowia rozdz. 85111- szpitale ogólne, rozdz. 85195 pozostała działalność. Dodała, że zmiany nastąpią również w zadaniach inwestycyjnych Starostwa Powiatowego w Lipnie.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Lipnowskiego na rok 2017r., który skierował na XXI sesje Rady Powiatu w Lipnie /projekt uchwały stanowi zał. nr 3 do nin. protokołu/.
Przewodniczący Zarządu- powiedział, że tak duże zainteresowanie przejazdami busami Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego wymusza dokonania zakupu 2 autobusów 40-osobowych na potrzeby tegoż zakładu, stąd zwiększenie wydatków na ten cel. Dodał również, że 30 grudnia 2016r. został podpisany aneks z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych do umowy, że autobus Powiatu Lipnowskiego zakupiony z dofinansowaniem PFRON może służyć również do przewozu niepełnosprawnych mieszkańców powiatu lipnowskiego. W związku z powyższym zaproponował Panią Wicestaroste do działań w sprawie zawarcia umowy użyczenia autobusu Powiatu Lipnowskiego na rzecz Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego w Lipnie w celu świadczenia usług przewozu uczniów i mieszkańców Powiatu Lipnowskiego. Porozumienie to zawarte byłoby pomiędzy Zespołem Szkół Technicznych w Lipnie a Powiatowym Zakładem Transportu Publicznego w Lipnie na okres 1 roku.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie upoważnił Panią Annę Smużewską- Wicestarostę Lipnowskiego do działań w sprawie zawarcia umowy użyczenia autobusu Powiatu Lipnowskiego na rzecz Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego w Lipnie w celu świadczenia usług przewozu uczniów i mieszkańców Powiatu Lipnowskiego na okres 1 roku.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie upoważnił Pana Zbigniewa Chmielewskiego – Sekretarza Powiatu w Lipnie do odbioru lokalu użytkowego stanowiącego budynek jednokondygnacyjny o pow. użytkowej 198 m2 wraz z placem gruntu o łącznej powierzchni 600 m2 znajdującego się przy ul. 3 Maja w Lipnie, w którym będzie umiejscowiony dworzec autobusowy Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego w Lipnie od Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Lipnie Sp zo.o.
- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: przyjęcia sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Lipnie za 2016r.
Przewodniczący Zarządu- przedstawił projekt uchwały w przedmiotowej sprawie. Powiedział, że zgodnie w wymogiem ustawowym przedłożył Radzie Powiatu w Lipnie sprawozdanie z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Lipnie za 2016r.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Lipnie za 2016r., który skierował na XXI sesje Rady Powiatu w Lipnie /projekt uchwały stanowi zał. nr 4 do nin. protokołu/.
- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: zmiany Uchwały Nr XVIII/121/2016 Rady Powiatu w Lipnie z dnia 18 października 2016r. w sprawie uchwalenia na 2017 rok Programu współpracy Powiatu Lipnowskiego z organizacjami pozarządowymi oraz osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, a także stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie Powiatu Lipnowskiego.
Przewodniczący Zarządu- przedstawił projekt uchwały w przedmiotowej sprawie. Powiedział, że w związku z uchwaleniem przez Radę Powiatu w Lipnie na ostatniej sesji w dniu 16 grudnia budżetu Powiatu Lipnowskiego możliwym było dokładne określenie kwoty planowanej na realizację zadań w zakresie zadań publicznych dotyczących działalności pożytku publicznego i wolontariatu.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie zmiany Uchwały Nr XVIII/121/2016 Rady Powiatu w Lipnie z dnia 18 października 2016r. w sprawie uchwalenia na 2017 rok Programu współpracy Powiatu Lipnowskiego z organizacjami pozarządowymi oraz osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi działającymi na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, a także stowarzyszeniami jednostek samorządu terytorialnego, prowadzącymi działalność pożytku publicznego na terenie Powiatu Lipnowskiego, który skierował na XXI sesje Rady Powiatu w Lipnie /projekt uchwały stanowi zał. nr 5 do nin. protokołu/.
- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: przyjęcia ,,Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Lipnowskiego na lata 2016-2018 z perspektywą do roku 2022”
Przewodniczący Zarządu- przedstawił projekt uchwały w przedmiotowej sprawie. Powiedział, że załączony program jest aktualizacją i kontynuacją dotychczasowego Programu ochrony środowiska i jest związany z realizacją ustawowego obowiązku. Zaznaczył, że opracowany program ma wszelkie uzgodnienia i jest powiązany z dokumentami strategicznymi szczebla krajowego, wojewódzkiego i powiatowego. Dodał, że celem opracowania jest przede wszystkim weryfikacja priorytetów ekologicznych, weryfikacja długookresowych celów ekologicznych i kierunków działania, opracowanie planu operacyjnego na lata 2016-2018 z perspektywą do roku 2022.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie przyjęcia ,,Programu Ochrony Środowiska dla Powiatu Lipnowskiego na lata 2016-2018 z perspektywą do roku 2022”, który skierował na XXI sesję Rady Powiatu w Lipnie /projekt uchwały stanowi zał. nr 6 do nin. protokołu/.
- projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: wyrażenia zgody na kontynuowanie dzierżawy gruntu z przeznaczeniem pod garaż blaszany na działce nr 442/36 obręb 11 Lipno położonej przy ulicy Sierakowskiego w Lipnie stanowiącej własność Powiatu Lipnowskiego
Przewodniczący Zarządu- przedstawił projekt uchwały w przedmiotowej sprawie. Powiedział, że zgodnie z decyzją Zarządu Powiatu w Lipnie został przygotowany projekt uchwały przedłużający dzierżawę gruntu przeznaczonego pod garaż blaszany na działce nr 442/36 obręb 11 Lipno na rzecz dotychczasowego dzierżawcy do dnia 31.12.2019r.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie wyrażenia zgody na kontynuowanie dzierżawy gruntu z przeznaczeniem pod garaż blaszany na działce nr 442/36 obręb 11 Lipno położonej przy ulicy Sierakowskiego w Lipnie stanowiącej własność Powiatu Lipnowskiego /projekt uchwały stanowi zał. nr 7 do nin. protokołu/.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił wystąpić do Przewodniczącego Rady Powiatu w Lipnie z propozycją, by XXI sesja Rady Powiatu w Lipnie odbyła się 10 stycznia br. o godz. 13,00 w Starostwie Powiatowym w Lipnie oraz przekazał wszystkie materiały i projekty uchwał kierowane na tę sesje.
Ad 2. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Lipnowskiego na rok 2017.
B. Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie- przedstawiła projekt uchwały w przedmiotowej sprawie. Powiedziała, że proponuje dokonać zmiany w przychodach i kosztach Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego w Lipnie tj. w dz. 600 – transport i łączność rozdz. 60004- lokalny transport zbiorowy. Dodała, że zwiększeniu ulegają koszty na zakup materiałów i wyposażenia, zaś zmniejszeniu ulegają składki na ubezpieczenie społeczne, na fundusz pracy, zakup usług zdrowotnych oraz różne opłaty i składki.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie: zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Lipnowskiego na rok 2017. /uchwała stanowi zał. nr 8 do nin. protokołu/.
Ad. 3.Podjęcie decyzji w sprawach należących do kompetencji Referatu Administracyjnego
A. Linkowski- Kierownik Referatu Administracyjnego – zwrócił się o podjęcie decyzji w sprawach należących do kompetencji Referatu.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie:
1. wyraził zgodę na przedłużenie umowy najmu pomieszczeń biurowych znajdujących się w budynku przy ul. Sierakowskiego 10A w Lipnie na potrzeby F. H. U. Linkowski na okres 2 lat zgodnie ze stawkami czynszu określonymi w Uchwale Nr 182/2016 Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 16 grudnia roku,
2. dokonał zwiększenia środków na zakup oleju napędowego na potrzeby Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego w Lipnie, czego wyrazem jest Uchwała Nr 188/2017 Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 2 stycznia 2017r.
Ad.4. Sprawy różne.
Przewodniczący Zarządu- poinformował, ż wpłynęło pismo od Pani Dyrektor Publicznej Szkoły Muzycznej I Stopnia w Lipnie dot. wyrażenie zgody na zawarcie Aneksu do umowy najmu części lokalu powierzonego w trwały zarząd Publicznej Szkole Muzycznej I stopnia w Lipnie. Dodał, że aneks związany jest z wprowadzaniem VAT.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie wyraził zgodę na podpisanie Aneksu nr 1 z dnia 2.01.2017r. do umowy najmu części lokalu powierzonego w trwały zarząd Publicznej Szkole Muzycznej I stopnia w Lipnie.
Przewodniczący Zarządu- poinformował, że od wielu lat jest problem z oczyszczalnią ścieków, z pozwoleniem wodno- prawnym w miejscowościami Dobrzyń n/W. Powiedział, że w związku z postawą Burmistrza Miasta i Gminy Dobrzyń n/W musiał sam osobiście dopilnowywać prac związanych ze zmianą pozwolenia wodno- prawnego na odprowadzanie do rzeki Wisły ( Włocławskiego Zbiornika Wodnego) ścieków komunalnych z aglomeracji Dobrzyń n/W po uprzednim ich oczyszczeniu w komunalnej mechaniczno- biologicznej oczyszczalni ścieków zlokalizowanej w miejscowości Dobrzyń n/.W w zakresie punktu II tj. terminu obowiązywania pozwolenia.
Starosta wskazał, że zmiana pozwolenia w trybie art. 155 KPA, o którą wnioskował Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń n/Wisłą wymagała uzyskania pisemnej zgody strony tj. Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie, który wykonuje prawa właścicielskie do Zbiornika Włocławskiego. Dodał, że w związku z brakiem takiej zgody przy wniosku Burmistrza M i G Dobrzyń n/W Starosta sam wystąpił do RZGW o wyrażenie zgody na zmianę w/w pozwolenia wodno- prawnego. Dodał, że odpowiedź na swoje wystąpienie uzyskał w dniu 02 stycznia 2017r., jednakże była ona odmowna ze wskazaniem, że wnioskodawca czyli Burmistrz Miasta i Gminy Dobrzyń n/W musi złożyć nowy wniosek o wydanie pozwolenia wodno-prawnego, a nie występować o jego zmianę. W związku z powyższym Starosta zmuszony jest umorzyć postępowanie w tej sprawie. Poinformował, że w związku z zaistniałą sytuacją może pojawić się taka okoliczność, że od dnia 19 stycznia br., jeżeli Miasto i Gmina Dobrzyń n/W nie uzyska nowego pozwolenia będzie działało bez pozwolenia i w związku z powyższym będzie ponosiło podwyższone opłaty za korzystanie ze środowiska.
Innych spraw nie było.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Zarządu Starosta K. Baranowski zamknął o godz. 12,20 posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie w dniu 02 stycznia 2017r.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Justyna Śliwińska