Protokół Nr 68/2016 z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 25 listopada 2016r.
Posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie zostało zwołane przez Przewodniczącego Zarządu Krzysztofa Baranowskiego.
W posiedzeniu udział wzięło 5 członków Zarządu (na 5-osobowy skład Zarządu), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.
/lista obecności stanowi zał. nr 1 do nin. protokołu/
Nadto udział wzięli:
Barbara Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie
Zbigniew Chmielewski – Sekretarz Powiatu w Lipnie.
Arkadiusz Linkowski- Kierownik Referatu Administracyjnego
Wiesław Kempiński – Inspektor ds. transportu publicznego
5. Andrzej Wasielewski – Pełnomocnik ds. utworzenia Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego
Posiedzenie rozpoczął o godzinie 10:00 Przewodniczący Zarządu Starosta Krzysztof Baranowski witając zebranych członków w Starostwie Powiatowy w Lipnie.
Zarząd Powiatu w Lipnie przyjął jednogłośnie protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 18 listopada 2016r.
Następnie Starosta K. Baranowski przedstawił proponowany porządek obrad. Poprosił o zgłaszanie ewentualnych uwag do przedstawionego porządku obrad.
Uwag nie było.
Następujący porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie.
Podjęcie uchwały w sprawie: uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego w Lipnie
Zaopiniowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Żagno, gmina Skępe
Podjęcie decyzji w sprawach należących do kompetencji Referatu Administracyjnego
Sprawy różne
Przewodniczący Zarządu przeszedł do realizacji porządku obrad.
Ad.1. Podjęcie uchwały w sprawie: uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego w Lipnie
Przewodniczący Zarządu – powiedział, że został opracowany Regulamin Organizacyjny Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego w Lipnie, który jeszcze przed posiedzeniem Zarządu został omówiony na spotkaniu z Pełnomocnikiem ds. utworzenia tego Zakładu. Wskazał, że po tym spotkaniu pojawiła się konieczność utworzenia jeszcze jednego stanowiska- pomocy administracyjnej, która będzie odpowiadała za szeroko rozumiane zaopatrzenie na rzecz zakładu oraz szeroko rozumianą windykację należności np. za brak ważnego biletu. Podkreślił, że przewiduje się również stanowisko radcy prawnego na ¼ etatu. Zaznaczył, że do zadań sekretarki proponuje się wprowadzić również zadania z zakresu prowadzenia archiwum. Podkreślił, że w razie nieobecności Dyrektora jego zastępstwo będzie miał kierownik dworca. Następnie przedstawił schemat organizacyjny Zakładu: bezpośrednio pod dyrektora podlegają główny księgowy (1 etat), kierownik ds. administracyjno- gospodarczych (1 etat), kierownik dworca (1 etat),, stanowisko ds. kadr (1 etat), radca prawny (1/4 etatu). Pod głównego księgowego stanowisko ds. rachuby i płac (1 etat),, stanowisko ds. księgowych- kasjer (1 etat), pod kierownika ds. administracyjno - gospodarczych podlegają: sekretarka (1 etat), proponuje się wprowadzić pomoc administracyjną (1 etat), informatyk (1 etat), stanowisko ds. BHP ¼ etatu, pracownik gospodarczy (1 etat), sprzątaczka (1 etat), pod kierownika dworca podlegają: dyspozytor (3 etaty), kontroler (½ etatu), kierowcy (33 etaty). Dodał, że również w samym projekcie uchwały proponuje dokonać zmian polegających na: § 2. zamiast Wykonanie uchwały powierza się Pełnomocnikowi ds. utworzenia samorządowego zakładu budżetowego pod nazwą "Powiatowy Zakład Transportu Publicznego w Lipnie" powinno być Wykonanie uchwały powierza się Pełnomocnikowi ds. utworzenia samorządowego zakładu budżetowego pod nazwą "Powiatowy Zakład Transportu Publicznego w Lipnie" do czasu powołania Dyrektora Zakładu, który dalej będzie realizował uchwałę, § 3. zamiast: Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2017r.. powinno być: Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 grudnia 2016r.
Zaproponował wystąpienie z pismem by do dnia 30 listopada przedstawiono ostateczny tekst regulaminu organizacyjnego uwzględniający poprawki wskazane na tym posiedzeniu.
K. Kwiatkowski- powiedział, że ten regulamin był już kilka razy omawiany i analizowany przez właściwe do tego osoby a w trakcie funkcjonowania zakładu zawsze można dokonać zmian w jego regulaminie organizacyjnym.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie: uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego w Lipnie w formie uwzględniającej przedstawione przez Przewodniczącego Zarządu poprawki. / uchwała stanowi zał. nr 2 do nin. protokołu/.
Ad.2. Zaopiniowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Żagno, gmina Skępe
Przewodniczący Zarządu – powiedział, że Wydział Architektury i Budownictwa dokonał analizy projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Żagno i proponuje pozytywnie uzgodnić projekt „Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta i Gminy Skępe dla wybranego obszaru położonego w miejscowości Żagno wraz z prognozą oddziaływania na środowisko”, w zakresie odpowiednich zadań samorządowych z uwagi na brak planowanych przez powiat inwestycji kolidujących z ustaleniami planu, w granicach terenu objętego przedmiotowym planem.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie pozytywnie uzgodnił projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Żagno, Gmina Skępe,
Ad. 3. Podjęcie decyzji w sprawach należących do kompetencji Referatu Administracyjnego.
A. Linkowski- Kierownik Referatu Administracyjnego – zwrócił się o podjęcie decyzji w sprawach należących do kompetencji Referatu.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie:
- nie wyraził zgody na udostępnienie autokaru na wyjazd związany z rehabilitacją społeczną osób niepełnosprawnych zgodnie ze złożonym podaniem Rady Rodziców i wychowawczyni klasy Ia w Szkole Podstawowej nr 2 w Lipnie z uwagi na fakt, iż na ten termin autobus jest już zarezerwowany.
Ad.4. Sprawy różne
B. Malkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie - przedstawiła projekty uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Lipnowskiego na 2016 r. Powiedziała, że planowane wydatki ulegają zmianom w następujących działach i rozdziałach klasyfikacji budżetowej: dz. 801- oświata i wychowanie rozdz. 80130- szkoły zawodowe, w rozdz.. 80134- szkoły zawodowe specjalne, rozdz. 80140- ośrodki kształcenia ustawicznego i praktycznego oraz ośrodki dokształcania zawodowego, w dz. 853- pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej rozdz. 85333- powiatowe urzędy pracy. Dodała, że zmian dokonuje się również w remontach w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lipnie.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie: zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Lipnowskiego na rok 2016./uchwała stanowi zał. nr 3 do nin. protokołu/.
Przewodniczący Zarządu- powiedział, że wpłynęło pismo od parafii p.w. Miłosierdzia Bożego w Skępem w sprawie objęcia honorowym patronatem uroczystości 20-lecia parafii p.w. Miłosierdzia Bożego w Skępem połączonej z uroczystością 35-lecia wprowadzania stanu wojennego.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie realizując zapisy Uchwały Nr 177/2016 Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 04 listopada 2016r. wyraził zgodę na objęcie patronatem honorowym uroczystości 20-lecia parafii p.w. Miłosierdzia Bożego w Skępem połączonej z uroczystością 35-lecia wprowadzania stanu wojennego oraz wyraził zgodę na użycie symboli powiatu lipnowskiego na okolicznościowych plakatach i tablicach informacyjnych.
Przewodniczący Zarządu- powiedział, że stanowisko ds. transportu publicznego zobowiązane będzie przedstawić po I kwartale funkcjonowania Powiatowego Zakładu Transportu Publicznego wnioski związane z jego działalnością i planem transportowym w powiecie lipnowskim. Dodał, ze trzeba będzie zastanowić się również nad zakupem samochodu na potrzeby tego zakładu.
A. Wasielewski- powiedział, że odbyło się spotkanie z uczniami i rodzicami uczniów Zespołu Szkół w Dobrzyniu n/W, na którym przedstawił planowany cennik biletów oraz poinformował o tym, że będzie można zakupywać bilety miesięczne w autobusach. Dodał, ze zarówno on jak i rodzice byli zadowoleni z tego spotkania. Dodał, że zwróci się o zwolnienie z opłat za korzystanie z przystanków autobusowych administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Lipnie.
Przewodniczący Zarządu – powiedział, że Prezes Zarządu Spółki Szpital Lipnie zamierza wnioskować do Zarządu o zmniejszenie czynszu dzierżawnego przedstawiając argumentację, nad którą trzeba będzie się pochylić.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił wystąpić z pismem do Ministra Rozwoju i Finansów o ponowne rozpatrzenie sprawy dotyczącej części oświatowej subwencji ogólnej za 2012r. w związku z podtrzymaniem przez powiat lipnowski swojego dotychczasowego stanowiska.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Zarządu Starosta K. Baranowski zamknął o godz. 11,15 posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie w dniu 25 listopada 2016r.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Justyna Śliwińska