W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP

NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494


Protokół Nr 149/2010 z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie w dniu 28 maja 2010r.

Protokół Nr 149/2010

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie

w dniu 28 maja 2010r.


Posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie zostało zwołane przez Przewodniczącego Zarządu Krzysztofa Baranowskiego.

W posiedzeniu udział wzięło 5 członków Zarządu (na 5-osobowy skład Zarządu), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. /lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu/

Nadto udział wzięli:

1.Barbara Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie

2. Zbigniew Chmielewski – Sekretarz Powiatu w Lipnie

3. Anna Smużewska- Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia

4. Antoni Antoszewski – radny Rady Powiatu w Lipnie


Posiedzenie rozpoczął o godzinie 10,30 Przewodniczący Zarządu K. Baranowski witając zebranych członków Zarządu w Starostwie Powiatowym w Lipnie.

Zarząd Powiatu w Lipnie przyjął jednogłośnie protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 13 maja 2010 roku.

Następnie przedstawił proponowany porządek obrad. Poprosił o zgłaszanie ewentualnych uwag do przedstawionego porządku obrad.

Uwag nie było.

Następujący porządek obrad został podjęty jednogłośnie.

1. Przyjęcie autopoprawek do projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: zmian w budżecie Powiatu Lipnowskiego na 2010r.

2. Podjęcie uchwały w sprawie: upoważnienia Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie do złożenia wniosku celem uzyskania pozwolenia na budowę dla zadania pn:,, Przebudowa drogi powiatowej nr 2706C Sumin- Jankowo- Lipno” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Wojewódzkiego Kujawsko- Pomorskiego na lata 2007- 2013 Działanie 1.1. Infrastruktura drogowa.

3. Rozpatrzenie pisma Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie w sprawie wydania decyzji na lokalizację obwodnicy.

4. Podjecie uchwały w sprawie: udzielenia pełnomocnictwa Panu Pawłowi Śliwińskiemu Dyrektorowi Zespołu Szkół w Dobrzyniu nad Wisłą do prowadzenia postępowania przetargowego i innych czynności określonych w pełnomocnictwie.

5. Podjęcie decyzji w sprawach należących do kompetencji Referatu gospodarczo- administracyjnego i zamówień publicznych w Lipnie.

6. Rozpatrzenie pisma Burmistrza Miasta Lipna w sprawie: umożliwienia zamieszkania rodzinom poszkodowanym podczas wybuchu gazu w budynku po szpitalu przy ul. 11 Listopada

7.Podjecie decyzji w sprawie: określenia czasu trwania umowy najmu lokalu mieszkalnego nr 118 położonego w Lipnie na ul. Nieszawskiej 4.

8. Rozpatrzenie wniosków o dotację na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru

9. Sprawy rożne.


Przewodniczący Zarządu przeszedł do realizacji porządku obrad.

Ad.1. 1. Przyjęcie autopoprawek do projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: zmian w budżecie Powiatu Lipnowskiego na 2010r.

B. Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie- przedstawiła autopoprawki do projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie zmian w budżecie Powiatu Lipnowskiego na 2010r. Powiedziała, że w autopoprawkach zmianie ulegają dochody powiatu, ponieważ ulegają zwiększeniu o 82 000 zł i zamkną się kwotą 54 261 877 zł. Dodała, że zmiany w dochodach nastąpią w dz. 754- bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w rozdz. 75411- komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej, dz. 801- oświata i wychowanie rozdz. 80140- centra kształcenia ustawicznego i praktycznego oraz ośrodki dokształcenia zawodowego. Poinformowała również, że zmianie ulegają wydatki poprzez zwiększenie o kwotę 82 000 zł. Dodała, że zmiany nastąpi w dz. 750-administracja publiczna rozdz. 75020- starostwa powiatowe, dz. 754- bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowe rozdz. 75411- komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej, w dz. 801- oświata i wychowanie rozdz. 80140- centra kształcenia ustawicznego i praktycznego oraz ośrodki dokształcenia zawodowego, w dz. 851- ochrona zdrowia rozdz. 85111- szpitale ogólne, w dz. 852- pomoc społeczna 85201- placówki opiekuńczo- wychowawcze. Dodała, ze zmiany nastąpią również w prognozie kwoty długu, które urealnia się o faktyczne dochody ujęte w załączniku stanowiącym o dochodach powiatu.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął autopoprawki do projektu uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie zmian w budżecie Powiatu Lipnowskiego na 2010r. /autopoprawki stanowią zał. nr 2 do nin. protokołu/.

Ad. 2. Podjęcie uchwały w sprawie: upoważnienia Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie do złożenia wniosku celem uzyskania pozwolenia na budowę dla zadania pn:,, Przebudowa drogi powiatowej nr 2706C Sumin- Jankowo- Lipno” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Wojewódzkiego Kujawsko- Pomorskiego na lata 2007- 2013 Działanie 1.1. Infrastruktura drogowa.

Przewodniczący Zarządu- powiedział, że został opracowany wniosek na realizację inwestycji polegający na ,,Przebudowie drogi powiatowej Sumin- Jankowo- Lipno”. Dodał, że inwestycja ta została zaplanowana na okres dwóch lat i jej koszt zgodnie z opracowanym kosztorysem wynosi ponad 4,5 mln zł. Zaznaczył, że samorząd powiatowy wystąpi o jego dofinansowanie do Urzędu Marszałkowskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Wojewódzkiego Kujawsko- Pomorskiego na lata 2007- 2013 Działanie 1.1. Infrastruktura drogowa.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie upoważnienia Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie do złożenia wniosku celem uzyskania pozwolenia na budowę dla zadania pn:,, Przebudowa drogi powiatowej nr 2706C Sumin- Jankowo- Lipno” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Wojewódzkiego Kujawsko- Pomorskiego na lata 2007- 2013 Działanie 1.1. Infrastruktura drogowa. / uchwała stanowi zał. nr 3 do nin. protokołu/.


Ad. 3. Rozpatrzenie pisma Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie w sprawie wydania decyzji na lokalizację obwodnicy.

Przewodniczący Zarządu- przedstawił przedmiotowe pismo.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie pozytywnie zaopiniował lokalizacje budowy obwodnicy Miasta Lipna.


Ad 4. Podjecie uchwały w sprawie: udzielenia pełnomocnictwa Panu Pawłowi Śliwińskiemu Dyrektorowi Zespołu Szkół w Dobrzyniu nad Wisłą do prowadzenia postępowania przetargowego i innych czynności określonych w pełnomocnictwie.

Przewodniczący Zarządu- przedstawił projekt uchwały w przedmiotowej sprawie. Powiedział, że Dyrektor Zespołu Szkół w Dobrzyniu n/W w ramach posiadanych środków planuje wykonać Wymianę pokrycia dachowego i wymianę okien w budynku w Leniach Wielkich” i na realizację tegoż zadania otrzyma stosowane upoważnienie.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie: udzielenia pełnomocnictwa Panu Pawłowi Śliwińskiemu Dyrektorowi Zespołu Szkół w Dobrzyniu nad Wisłą do prowadzenia postępowania przetargowego i innych czynności określonych w pełnomocnictwie. /uchwała stanowi zał. 4 do nin. protokołu/.


Ad. 5. Podjęcie decyzji w sprawach należących do kompetencji Referatu gospodarczo- administracyjnego i zamówień publicznych w Lipnie.

Przewodniczący Zarządu- powiedział, iż Referat gospodarczo- administracyjny i zamówień publicznych wystąpił o podjęcie decyzji w następujących kwestiach: rozwiązania umowy najmu lokalu mieszkalnego przy ul. Pl. 11 Listopada 9/3 z dniem 31.05.2010 bez zachowania miesięcznego okresu wypowiedzenia na rzecz Pani Beaty Gęste, w kwestii postępowania przetargowego na ,,Obsługę bankową Powiatu Lipnowskiego”, ustalenia procedury udzielenia zamówienia publicznego na dostawę 2 zestawów komputerowych dla Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami oraz powołanie komisji przetargowej, udzielenia zamówienia publicznego na założenie dla części miasta Skępe numerycznej mapy zasadniczej w skali 1:500 w PUWG ,,2000” w zakresie sieci uzbrojenia terenu oraz pozostałej treści mapy zasadniczej oraz powołanie komisji przetargowej na to zadanie.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie podjął następujące decyzję:

- wyraził zgodę na rozwiązanie umowy najmu lokalu mieszkalnego przy ul. Pl. 11 Listopada 9/3 z dniem 31.05.2010 bez zachowania miesięcznego okresu wypowiedzenia na rzecz Pani Beaty Gęste.

- postanowił przesunąć na kolejne posiedzenie Zarządu podjęcie decyzji w sprawie postępowania przetargowego na ,,Obsługę bankową Powiatu Lipnowskiego”

- wyraził zgodę na rozpoczęcie procedury udzielenia zamówienia publicznego na dostawę 2 zestawów komputerowych dla Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych w formie przetargu nieograniczonego oraz powołał komisję przetargową na to zadanie w składzie:

1. Henryka Segień- Przewodniczący Komisji,

2. Aneta Ofmańska- Sekretarz Komisji,

3. Wioletta Frej- Członek Komisji

- wyraził zgodę na rozpoczęcie procedury udzielenia zamówienia publicznego na założenie dla części miasta Skępe numerycznej mapy zasadniczej w skali 1:500 w PUWG ,,2000” w zakresie sieci uzbrojenia terenu oraz pozostałej treści mapy zasadniczej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych w formie przetargu nieograniczonego oraz powołał komisję przetargową na to zadanie w składzie:

1. Zbigniew Chmielewski Przewodniczący Komisji,

2. Aneta Ofmańska- Sekretarz Komisji,

3. Henryka Segień- Członek Komisji

4. Wioletta Frej- Członek Komisji


Przewodniczący Zarządu o godz. 10,50 ogłosił przerwę w realizacji porządku obrad na czas trwania XLIV sesji Rady Powiatu w Lipnie.


Przewodniczący Zarządu wznowił posiedzenie Zarządu o godz. 13,00 po zakończonej sesji Rady Powiatu w Lipnie i przeszedł do realizacji 6 punktu porządku obrad.


Ad.6. Rozpatrzenie pisma Burmistrza Miasta Lipna w sprawie: umożliwienia zamieszkania rodzinom poszkodowanym podczas wybuchu gazu w budynku po szpitalu przy ul. 11 Listopada

Przewodniczący Zarządu- powiedział, że spotkał się z w tej sprawie z przedstawicielami władz miasta Lipna, którzy przedstawili swoje sugestie w tym zakresie. Dodał, ze proponuje wyrazić zgodę na udostępnienie w/w rodzinom możliwości zamieszkania w budynku po szpitalu na ul. PL. 11 Listopada na okres 4 miesięcy równocześnie proponując zakupu w/w budynku na cele mieszkalnictwa socjalnego.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie wyraził zgodę na udostępnienie w/w rodzinom możliwości zamieszkania w budynku po szpitalu na ul. PL. 11 Listopada na okres 4 miesięcy oraz zaproponował zakup w/w budynku na cele mieszkalnictwa socjalnego przez Miasta Lipno.


Ad. 7.Podjecie decyzji w sprawie: określenia czasu trwania umowy najmu lokalu mieszkalnego nr 118 położonego w Lipnie na ul. Nieszawskiej 4.

Przewodniczący Zarządu- powiedział, że z uwagi na skomplikowaną sytuację rodzinną najemcy lokalu mieszkalnego nr 118 położonego w Lipnie, przy ul. Nieszawskiej 4 postanowił zawierać z najemcą comiesięczne umowy najmu do czasu uregulowania spraw i podejścia do aktu notarialnego na wykup tegoż mieszkania.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił z najemcą lokalu nr 118 comiesięczne umowy najmu do czasu uregulowania spraw i podejścia do aktu notarialnego na wykup tegoż mieszkania.


Ad. 8. Rozpatrzenie wniosków o dotację na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru.

A. Smużewska- Naczelnik Wydziału OKSZ- powiedziała, iż wpłynęło 7 wniosków o dotacje na prace przy zabytku tj. z parafii w Czarnem, z parafii w Kikole, z parafii w Bobrownikach, w klasztoru w Skępem, z parafii w Chrostkowie, z klasztoru w Trutowie, z parafii w Dobrzyniu n/W, jednakże Parafia w Dobrzyniu musi uzupełnić wniosek o dotację o brakującą dokumentację.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił przyznać:

- 12 000 zł dla Parafii pw.św. Michała Archanioła w Czarnem na prace konserwatorskie 5 drzwi kościoła

- 48 000 zł dla Parafii pw.św. Wojciecha w Kikole na prace polegające na założeniu 6 neogotyckich witraży

- 15 000 zł dla Parafii pw.św. Anny w Bobrownikach na prace polegające na ociepleniu prezbiterium styropianem

- 23 000 zł dla Parafii pw.św. Barbary w Chrostkowie na prace polegające na wymianie okien w kościele

- 75 000 zł dla Klasztoru Ojców Bernardynów na prace polegające na wymianie pokrycia dachu oraz remont 3 wież na krużgankach Zespołu Klasztornego

- 16 000 zł dla Klasztoru oo. Karmelitów w Trutowie na prace polegające na remoncie elewacji południowej budynku Klasztoru.


Ad 9. Sprawy rożne.

Innych spraw nie było.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Zarządu K. Baranowski zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie w dniu 28 maja 2010 roku.

Na tym protokół zakończono.


Protokołowała:

Justyna Śliwińska

Powiadom znajomego