W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP

NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494


Protokół Nr 153/2010 z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie w dniu 28 czerwca 2010r.

Protokół Nr 153/2010

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie

w dniu 28 czerwca 2010r.


Posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie zostało zwołane przez Przewodniczącego Zarządu Krzysztofa Baranowskiego.

W posiedzeniu udział wzięło 5 członków Zarządu (na 5-osobowy skład Zarządu), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji. /lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu/

Nadto udział wzięli:

1.Barbara Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie

2. Józef Predenkiewicz- Przewodniczący Rady Powiatu w Lipnie

3. Tytus Spryszyński- radca prawny w Starostwie Powiatowym w Lipnie

4. Henryka Segień- Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami

5. Arkadiusz Linkowski- Kierownik Referatu gospodarczo- administracyjnego i zamówień publicznych w Lipnie

6. Ireneusz Gojlik- Inspektor w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami


Posiedzenie rozpoczął o godzinie 9,00 Przewodniczący Zarządu K. Baranowski witając zebranych członków Zarządu w Starostwie Powiatowym w Lipnie.

Zarząd Powiatu w Lipnie przyjął jednogłośnie protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie z dnia 23 czerwca 2010 roku.

Następnie przedstawił proponowany porządek obrad. Poprosił o zgłaszanie ewentualnych uwag do przedstawionego porządku obrad.

Uwag nie było.

Następujący porządek obrad został podjęty jednogłośnie.

  1. Zajęcie stanowiska w sprawie ewentualnego zgłoszenia sprzeciwu do umorzenia postępowania w sprawie dot. stwierdzenia nabycia przez Gminę Miasta Lipna z mocy prawa nieodpłatnie własności nieruchomości, na której znajduje się kotłownia./ref. Naczelnik Wydziału Geodezji H. Segień/.

  2. Uzgodnienie treści umowy użyczenia pomieszczeń objętych robotami budowlanymi związanymi z realizacją projektu ,,przeniesienie oddziałów psychiatrycznych” /ref. Kierownik Zespołu ds. RLiP A. Szafrańska/.

  3. Rozpatrzenie pisma Energa Operator S.A. w sprawie stacji transformatorowej usytuowanej w Lipnie przy ul. 11 listopada. /ref. Kierownik Referatu G-a i zp A. Linkowski/.

  4. Rozpatrzenie pisma Pani Iwony Laskowskiej w sprawie rozwiązania umowy najmu garażu przy ul. Plac 11 Listopada w Lipnie /ref. Kierownik Referatu G-a i zp A. Linkowski/.

  5. Rozpatrzenie pisma Pana Kamińskiego Dariusza w sprawie rezygnacji najmu działki pod garaż blaszany przy Os. Korczaka. /ref. Kierownik Referatu G-a i zp A. Linkowski/.

  6. Rozpatrzenie pisma Zespołu Szkół Technicznych w Lipnie w sprawie udzielenia pełnomocnictwa do prowadzenia postępowania przetargowego i innych czynności na przeprowadzenie prac remontowych termomodernizacji budynku CKP. /ref. Naczelnik Wydziału OKSZA. Smużewska/.

  7. Rozpatrzenie pisma Zespołu Szkół w Dobrzyniu n/W w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż złomu, który powstał po demontażu elementów metalowych w budynku szkoły oraz podczas prac remontowych budynku w Leniach Wielkich. /ref. Naczelnik Wydziału OKSZA. Smużewska/.

  8. Sprawy rożne.



Przewodniczący Zarządu przeszedł do realizacji porządku obrad.


Ad.1. Zajęcie stanowiska w sprawie ewentualnego zgłoszenia sprzeciwu do umorzenia postępowania w sprawie dot. stwierdzenia nabycia przez Gminę Miasta Lipna z mocy prawa nieodpłatnie własności nieruchomości, na której znajduje się kotłownia./ref. Naczelnik Wydziału Geodezji H. Segień/.

Przewodniczący Zarządu- powiedział, że sprawa związana z komunalizacją kotłowni szpitalnej jest sprawa niezwykle skomplikowaną. Wskazał, że Urząd Miasta Lipna wystąpił o stwierdzenie nieważności decyzji komunalizacyjnej Wojewody przekazującej gminie na własność kotłownię szpitalną i niedawno samorząd miasta Lipna wystąpił o umorzenie postępowania o stwierdzenie nieważności w/w decyzji komunalizacyjnej.

Wskazał, że jeżeli zgodzimy się na umorzenie postępowania to wówczas nie będziemy mieli merytorycznego rozstrzygnięcia w tym zakresie.

T. Spryszyński- radca prawny- przedstawił stan faktyczny tej kwestii. Poinformował, że mienie Skarbu Państwa było prawnie we władaniu Rad Narodowych i w 1990r.zgodnie z obowiązującymi wówczas przepisami Wojewoda miał obowiązek takie mienie przekazywać samorządom gminnym w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami i dlatego Wojewoda w 1992r. przekazał gminie Miasta Lipna kotłownie szpitalną. Podkreślił, że póki co decyzja Wojewody jest prawomocna. Wskazał, że 27.10.2004r. samorząd miasta Lipna wystąpił o stwierdzenie nieważności decyzji komunalizacyjnej Wojewody, gdyż doszukał się w/w decyzji nieprawidłowości, ponieważ numery działek wymienione w decyzji nie odpowiadały tym w księgach wieczystych. Wskazał, że Wydział Geodezji dokonał gruntowej analizy tego tematu i okazało się, że zmiany gruntowe nie były ujawniane w księgach wieczystych (co należało do obowiązków samorządu miasta).Dodał, po wyjaśnieniu tego tematu okazało się, ze Wojewoda przekazał właściwe działki na rzecz miasta Lipna. Nadmienił, że w tej chwili Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, Komisja Uwłaszczeniowa otrzymali wniosek od Miasta Lipna o umorzenie postępowania o stwierdzenie nieważności decyzji komunalizacyjnej Wojewody. Następnie przytoczył, że zgodnie z art. 105 § 2 kpa organ administracji publicznej może umorzyć postępowanie, jeżeli wystąpi o to strona, na której żądanie postępowanie zostało wszczęte, a nie sprzeciwiają się temu inne strony oraz gdy nie jest to sprzeczne z interesem społecznym.

Wskazał, że intryguje go tylko jedna kwestia- otóż w karcie inwentaryzacyjnej tego mienia widnieje zapis dot. tej działki- budynek – odrębny przedmiot własności. Wskazał, ze nie istnieje żaden dokument mówiący o odrębnej własności budynku kotłowni, a zgodnie z prawem wszystko to co stoi na działce przynależy do działki i stanowi własność właściciela działki. Nadmienił, ze z tym tematem może pojawić się kwestia rozliczenia nakładów finansowych, które być może ponosił szpital w związku z prowadzeniem kotłowni.

T. Woźniki- należy wyjaśnić, czy miasto Lipna obciążało SP ZOZ w Lipnie podatkiem od nieruchomości za kotłownię, skoro kotłownia jest własnością miasta.

T. Spryszyński- powiedział, że należy wyjaśnić tę kwestię i ewentualnie wystąpić do miasta o zwrot środków. Nadmienił, że istnieją drobne niuanse dot. decyzji komunalizacyjnej Wojewody, ale one nie dotyczą meritum sprawy.

Przewodniczący Zarządu zaproponował wystąpić do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji aby ostatecznie wypowiedział się w kwestii komunalizacji kotłowni szpitalnej.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił wystąpić do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji aby ostatecznie wypowiedział się w kwestii komunalizacji kotłowni szpitalnej.


Ad.2. Uzgodnienie treści umowy użyczenia pomieszczeń objętych robotami budowlanymi związanymi z realizacją projektu ,,przeniesienie oddziałów psychiatrycznych” /ref. Kierownik Zespołu ds. RLiP A. Szafrańska/.

A. Szafrańska- Kierownik Zespołu ds. Rozwoju Lokalnego i Promocji- powiedział, ze został przygotowany projekt umowy użyczenia pomieszczeń objętych robotami budowlanymi związanymi z realizacją projektu ,,Przeniesienie Oddziałów Psychiatrycznych SP ZOZ w Lipnie z budynków przy Placu 11-go Listopada do budynków przy ulicy Nieszawskiej 6 w celu osiągnięcia zgodności z wymogami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006 roku oraz zakup sprzętu dla niniejszego Szpitala”, a szpital zwrócił się z propozycją rozważenia zmiany § 4 i 5 w/w umowy. Dodała, że umowa zawierana będzie na okres 2 lat i w razie potrzeby może być aneksowana, jeżeli będą ku temu jakieś okoliczności. Wskazała, ze przedstawiona propozycja umowy właściwie zabezpiecza interesy powiatu i realizacji programu i dlatego proponuje utrzymać w mocy dotychczasowe brzmienie w/w umowy.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił utrzymać w dotychczasowym brzmieniu wszystkie zapisy z pierwotnej wersji umowy użyczenia pomieszczeń objętych robotami budowlanymi związanymi z realizacją projektu ,,Przeniesienie Oddziałów Psychiatrycznych SP ZOZ w Lipnie z budynków przy Placu 11-go Listopada do budynków przy ulicy Nieszawskiej 6 w celu osiągnięcia zgodności z wymogami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 10 listopada 2006 roku oraz zakup sprzętu dla niniejszego Szpitala.


Ad. 3. Rozpatrzenie pisma Energa Operator S.A. w sprawie stacji transformatorowej usytuowanej w Lipnie przy ul. 11 listopada. /ref. Kierownik Referatu G-a i zp A. Linkowski/.

A. Linkowski- Kierownik Referatu Administracyjno- Gospodarczego i Zamówień Publicznych w Lipnie- przedstawił przedmiotowe pismo. Powiedział, że Energa zainteresowana jest uregulowaniem własności stacji transformatorowej.

I. Gojlik- powiedział, że budynek stacji transformatorowej podzielony został na dwie części (jedną część zagospodarował szpital i umieścił tam swoje liczniki), natomiast drugą cześć stanowi stacja transformatorowa użytkowana przez Energę. Dodał, że rozmawiał z przedstawicielem firmy na ten temat i Energa zainteresowana jest wydzieleniem użytkowanej przez siebie części i jej kupnem, albo inną formą współwłasności.

Przewodniczący Zarządu zaproponował, aby zaprosić przedstawiciela Energa Operator z którym należy obejrzeć teren trafostacji i dopiero wówczas podjąć konkretne decyzje w tym zakresie.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił, że ostateczne decyzje w tym zakresie zostaną podjęte po rozmowach z przedstawicielami Energa Operator i po wizji terenu.

Ad.4. Rozpatrzenie pisma Pani Iwony Laskowskiej w sprawie rozwiązania umowy najmu garażu przy ul. Plac 11 Listopada w Lipnie /ref. Kierownik Referatu G-a i zp A. Linkowski/.

A.Linkowski- Kierownik Referatu gospodarczo- administracyjnego i zamówień publicznych – przedstawił przedmiotowe pismo.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie wyraził zgodę na rozwiązanie umowy dzierżawy garażu na ul. Pl. 11 Listopada 9 z dniem 30 czerwca 2010r.


Ad. 5.Rozpatrzenie pisma Pana Kamińskiego Dariusza w sprawie rezygnacji najmu działki pod garaż blaszany przy Os. Korczaka. /ref. Kierownik Referatu G-a i zp A. Linkowski/.

A.Linkowski- Kierownik Referatu gospodarczo- administracyjnego i zamówień publicznych – przedstawił przedmiotowe pismo.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie wyraził zgodę na rozwiązanie umowy dzierżawy gruntu pod garaż blaszany na os. Korczaka z dniem 30 czerwca 2010r.


Ad.6. Rozpatrzenie pisma Zespołu Szkół Technicznych w Lipnie w sprawie udzielenia pełnomocnictwa do prowadzenia postępowania przetargowego i innych czynności na przeprowadzenie prac remontowych termomodernizacji budynku CKP. /ref. Naczelnik Wydziału OKSZA. Smużewska/.

A. Smużewska- Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia- przedstawiła przedmiotowe pismo.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Pani Ewie Juszczyk - Dyrektorowi Zespołu Szkół Technicznych im. Ziemi Dobrzyńskiej w Lipnie do prowadzenia postępowania przetargowego i innych czynności określonych w pełnomocnictwie na wykonanie termomodernizacji budynku Centrum Kształcenia Praktycznego /uchwała stanowi zał. nr 2 do nin. protokołu/.

Ad.7. Rozpatrzenie pisma Zespołu Szkół w Dobrzyniu n/W w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż złomu, który powstał po demontażu elementów metalowych w budynku szkoły oraz podczas prac remontowych budynku w Leniach Wielkich. /ref. Naczelnik Wydziału OKSZA. Smużewska/.

A. Smużewska- Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia- przedstawiła przedmiotowe pismo.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż mienia powiatu będącego w użytkowaniu Zespołu Szkół w Dobrzyniu n/Wisłą tj. sprzedaż-złomowanie elementów metalowych, które zostały zdemontowane w ramach prac remontowych w budynku szkoły oraz w budynku dydaktycznym w Leniach Wielkich /uchwała stanowi zał. nr 3 do nin. protokołu/.



Ad 8. Sprawy rożne.

A. Linkowski- Kierownik Referatu Gospodarczo- administracyjnego i zamówień publicznych w Lipnie- powiedział, że do dnia 30 czerwca br. jest zawarta umowa na prowadzenie punktu kasowego z Bankiem Spółdzielczym w Lipnie, a w zaistniałych okolicznościach kiedy przetarg na obsługę bankowa powiatu i prowadzenie punktu kasowego wygrał Kujawski Bank Spółdzielczy w Aleksandrowie Kujawskim i złożeniem sprzeciwu co do przetargu przez Bank Spółdzielczy w Lipnie kto będzie prowadził punkt kasowy w Starostwie Powiatowym w Lipnie.

Przewodniczący Zarządu- powiedział, że skontaktuje się z Prezesem Banku Spółdzielczego w Lipnie by do czasu rozstrzygnięcia Prezesa Zamówień Publicznych co do złożonego przez bank sprzeciwu prowadzili obsługę punktu kasowego w Starostwie.

Następnie powiedział, że była uchwała Rady Powiatu w Lipnie w sprawie budżetu na 2010r, która zakładała 5 % podwyżki dla pracowników, ale proponuje, by podwyżki wynosiły 10% od miesiąca lipca. Dodał, że w budżecie powiatu w ramach funduszu płac są środki na ten cel.

T. Wożnicki- zwrócił się z pytaniem, czy ta podwyżka będzie skutkowała dla przyszłorocznego budżetu powiatu.

B. Małkiewicz- powiedziała, że każda podwyżka skutkuje dla przyszłorocznego budżetu.

Przewodniczący Zarządu- powiedział, że jego zdaniem urzędnicy zasługują na to, by otrzymać taką podwyżkę ponieważ dobrze pracują, a dochody powiatu znacznie wzrosły. Dodał, ze należy podwyższać wynagrodzenie pracownikom ponieważ pracownicy innych samorządów znacznie więcej zarabiają.

Przewodniczący Zarządu- powiedział, że jego zdaniem nie należy oszczędzać na pracownikach tylko pozyskiwać jak najwięcej dochodów do budżetu.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił, że wynagrodzenie dla pracowników jednostek organizacyjnych powiatu wzrośnie o 10% w ramach posiadanego funduszu płac.

Przewodniczący Zarządu- powiedział, że wpłynęło pismo od Pana Rafała Szarwińskiego w sprawie dofinansowania wymiany pokrycia dachowego z eternitu, jednakże przepisy nowelizujące ustawę Prawo Ochrony Środowiska nie stwarzają możliwości udzielania dotacji osobom fizycznym bezpośrednio z budżetu na realizację zadań z zakresu ochrony środowiska, w tym na usuwanie wyrobów zawierających azbest. Dodał, ze wobec takiego stanu rzeczy przedmiotowe pismo należy rozpatrzeć negatywnie.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie negatywnie ustosunkował się do pisma dot. dofinansowania wymiany pokrycia dachowego z eternitu.

T. Woźnicki- zwrócił się z pytaniem, dlaczego z ostatniej sesji Rady Powiatu w Lipnie został wycofany projekt uchwały dot. wyrażenia zgody na zbycie mienia w drodze bezprzetargowej. Przewodniczący Zarządu- powiedział, że projekt uchwały został przygotowany, gdyż właściciele działki sąsiedniej, którzy faktycznie zagospodarowali ten teren zwrócili się o jego wykup. Dodał, że w tej chwili negocjowana jest kwota ewentualnej sprzedaży.

Następnie poinformował, że wpłynęło pismo od Wiceministra Zdrowia informujące, że powiatowi nie należy się pozostała kwota z dotacji, o którą ubiegał się powiat, ponieważ odsetki wraz z opłatą prolongacyjną nie zostały ujęte w bilansie przygotowanym przez SP ZOZ w likwidacji, a sprawdzonym i zatwierdzonym przez biegłego rewidenta – firmę Rewimar w Torunia. Wskazał, że samorząd powiatu w Lipnie podejmie wszelkie działania, by te środki pozyskać i udowodnić, że powiatu nie należy obarczać winą za takie działania, gdyż po to powiat wynajął biegłych rewidentów z listy ministerialnej, aby przygotowane przez SP ZOZ w Lipnie w likwidacji sprawozdania finansowe sprawdzili i poprawili ewentualne błędy. Dodał, że jeżeli będzie taka konieczność to powiat wystąpi na drogę sądową z firmą Rewimar. Dodał, aby jeszcze raz wystąpić do Ministra Zdrowia przedstawiając stan faktyczny w tej sprawie.

Wskazał, ze równocześnie zostaną podjęte rozmowy z Dyrektorem ZUS dotyczące umorzenia opłaty prolongacyjnej w kwocie 6 mln zł.

Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił wystąpić do Ministra Rolnictwa z wnioskiem o nadanie odznaki honorowej ,,Zasłużony dla Rolnictwa” dla następujących rolników z terenu powiatu Lipnowskiego: 1. Tomasza Gęsickiego z Krojczyna, 2. Wisława Jaworskiego z Płomian, 3. Ryszarda Chojnickiego z Maliszawa, 4. Jana Fornalczyka z Zadusznik, 5. Józefa Jagasa ze Skępego,6. Marka Kalinowskiego z Pólka, 7. Krzysztofa Pączkowskiego z Przybojowa, 8. Marka Politowskiego z Tomaszowa, 9. Jozefa Predenkiewicza z Kikoła, 10.Ludomira Bylickiego ze Zbyszewa.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Zarządu K. Baranowski zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie w dniu 28 czerwca 2010 roku.

Na tym protokół zakończono.


Protokołowała:

Justyna Śliwińska


Powiadom znajomego