Protokół Nr 107/2009 z dnia 25 maja 2009 r.
Protokół Nr 107/2009
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie
w dniu 25 maja 2009r.
Posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie zostało zwołane przez Przewodniczącego Zarządu Krzysztofa Baranowskiego.
W posiedzeniu udział wzięło 5 członków Zarządu (na 5-osobowy skład Zarządu), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.
/lista obecności stanowi załącznik nr 1 do protokołu/
Nadto udział wzięli:
1.Zbigniew Chmielewski- Sekretarz Powiatu w Lipnie
2. Barbara Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie
3.Anna Smużewska- Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia
4.Józef Predenkiewicz- Przewodniczący Zarządu Powiatu w Lipne
5. Aleksandra Pawłowska- likwidator Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie
6. Józef Waleczko- Prezes Zarządu Spółki Szpital Lipno
7. Wojciech Kuliński- Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki Szpital Lipno
8. Tytus Spryszyński- radca prawny w Starostwie Powiatowym w Lipnie
9. Agnieszka Grzywaczewska- Inspektor ds. zamówień publicznych
Posiedzenie rozpoczął o godzinie 9,10 Przewodniczący Zarządu Powiatu. P. Krzysztof Baranowski witając zebranych członków Zarządu oraz zaproszonych gości w Starostwie Powiatowym w Lipnie.
Przewodniczący Zarządu K. Baranowski przedstawił proponowany porządek obrad. Poprosił o zgłaszanie ewentualnych uwag do przedstawionego porządku obrad.
Uwag nie było.
Następujący porządek obrad został przyjęty jednogłośnie.
1. Rozpatrzenie pism Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie w sprawie:
A. przejęcia długu w zakresie obsługi raty kredytu i raty odsetkowej BRE Bank Hipoteczny za miesiąc V 2009r. oraz przepływy środków finansowych w SP ZOZ w Lipnie w okresie od 01.01.2009r-30.04.2009r.
B. rozważenia poprowadzenia spraw związanych z wyceną majątku SP ZOZ w Lipnie przez Starostwo.
C. rozważenia wniesienia do spółki Szpital Lipno Sp. z o.o. aportu w postaci majątku ruchomego będącego w dyspozycji likwidatora SP ZOZ w Lipnie
D. przejęcia przez Spółkę leków w formie aportu do Spółki
E. podjęcia decyzji co do kontynuacji ugód z wierzycielami cywilnoprawnymi po zakończeniu działalności SP ZOZ w Lipnie
F. wyrażenia zgody na wynajem do 31 sierpnia budynków stanowiących własność SP ZOZ w Lipnie – podjęcie uchwały
G. informacja dotyczącą wydanej zgody na wydzierżawienie gruntów ornych i łąk
H.harmonogram czynności likwidatora
I. informacja o braku środków na wypłatę ekwiwalentu za odzież ochronną pracownikom SP ZOZ w Lipnie.
J. informacja o decyzji odmówionej Kujawsko- Pomorskiego Urzędu Skarbowego dotyczącej odroczenia terminu płatności podatku dochodowego od osób fizycznych
2. Podjęcie decyzji w sprawie zwiększenia środków zabezpieczonych na realizację inwestycji ,,Przeniesienie Oddziałów Psychiatrycznych SP ZOZ w Lipnie z budynku przy ul. 11 Listopada do budynków przy ul. Nieszawskiej 6 oraz zakup sprzętu medycznego i powołanie komisji przetargowej na wykonanie przedmiotowego zadania.
3. Podjęcie decyzji w sprawie zwiększenia środków zabezpieczonych na realizację inwestycji dotyczącego budowy kompleksu sportowego ORLIK 2012
4. Sprawy różne.
Przewodniczący Zarządu przeszedł do realizacji porządku obrad.
Ad.1. Rozpatrzenie pism Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie w sprawie:
A. przejęcia długu w zakresie obsługi raty kredytu i raty odsetkowej BRE Bank Hipoteczny za miesiąc V 2009r. oraz przepływy środków finansowych w SP ZOZ w Lipnie w okresie od 01.01.2009r-30.04.2009r.
B. Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie- powiedziała, że z informacji przedstawionej przez likwidatora wynika, że stan środków SP ZOZ w Lipnie wynosi 480 285,24 zł. tj. w kasie SP ZOZ w Lipnie 6 903,84 i na rachunku bankowym 473 381,40zł. Dodała, ze na pewno w maju płacone były zobowiązania wobec ZUS. Nadmieniła, ze zauważalne jest zmniejszenie zobowiązań wobec pracowników, natomiast jest wyraźne zwiększenie zobowiązań wobec dostawców, jak również nastąpiła duża spłata zobowiązań do PFRON-u. Podkreśliła, że w chwili obecnej nie stać SP ZOZ w Lipnie na spłatę raty kredytu. Dodała, że środki na spłatę poręczonego przez Powiat kredytu są zabezpieczone w budżecie Powiatu Lipnowskiego.
A. Pawłowska- likwidator SP ZOZ w Lipnie- powiedziała, ze zostały wystosowane pisma do PFRON-u odnośnie zwolnienia z opłaty składek, jednakże otrzymaliśmy w tym zakresie decyzje odmowne i dlatego w kwietniu dokonano dużej wpłaty na rzecz PFRON-u. Nadmieniła, że dostawcy wiedząc, ze SP ZOZ w Lipnie jest w likwidacji hurtem zwrócili się o wypłatę należności, blokując dostawy i wobec powyższego realizowane są spłaty zobowiązań wobec dostawców. Wskazała, ze na bieżąco realizowane są spłaty należności wobec wierzycieli.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków po dokonaniu analizy finansowej działalności bieżącej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie w likwidacji jednogłośnie wyrazić zgodę na uruchomienie środków finansowych z budżetu Powiatu Lipnowskiego na spłatę raty kredytu poręczonego przez Zarząd Powiatu w Lipnie w 2008 roku, na rzecz BRE Banku Hipotecznego w wysokości 218.584,20 zł.
B. rozważenia poprowadzenia spraw związanych z wyceną majątku SP ZOZ w Lipnie przez Starostwo
C. rozważenia wniesienia do spółki Szpital Lipno Sp. z o.o. aportu w postaci majątku ruchomego będącego w dyspozycji likwidatora SP ZOZ w Lipnie
Z. Chmielewski- Sekretarz Powiatu w Lipnie- powiedział, ze kwestia ta była analizowana wspólnie z radcą prawnym.
T. Spryszyński- radca prawny w Starostwie- powiedział, że jeżeli chodzi o wycenę to na koniec likwidacji likwidator musi sporządzić bilans na dzień zakończenia likwidacji zgodnie z ustawą o rachunkowości. Dodał, że w kwestii wyceny aportu nie ma sformalizowanej procedury w spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, tak jak to jest opisane w spółkach akcyjnych. Nadmienił, że nie ma przepisów mówiących, iż obowiązek wyceny majątku musi sporządzić rzeczoznawca, tylko, że wspólnicy podejmują uchwałę o podwyższeniu kapitału spółki. Podkreślił, że do rejestru sądowego podlega zgłoszenie kapitału, jego ewentualne zwiększenie, które nie jest przedmiotem analizy przez sąd, ale jeżeli okaże się, że wspólnicy podali nieprawdę w kwestii wartości kapitału to oni ponoszą odpowiedzialność. Zaznaczył, że wartość kapitału spółki posiada funkcję gwarancyjną w stosunku do wierzycieli. Kończąc podkreślił, że bezpieczniej, aby wartość aportu wykonał rzeczoznawca.
Z. Chmielewski- Sekretarz Powiatu w Lipnie- powiedział, że bilans zamknięcia wykonuje likwidator SP ZOZ w Lipnie, natomiast wycenę na potrzeby aportu- ten, który go wnosi, czyli wspólnicy tj. Zarząd Powiatu w Lipnie, po dokonaniu odpowiednich czynności z tym związanych.
T. Spryszyński- radca prawny w Starostwie- powiedział, że w SP ZOZ w Lipnie trwa postępowanie likwidacyjne, którego celem jest zaspokojenie wierzycieli, w tym m.in. z majątku. Podkreślił, że dopiero po zakończeniu postępowania likwidacyjnego majątek SP ZOZ stanie się majątkiem powiatu wraz z przejętymi długami.
Przewodniczący Zarządu- zwrócił się z pytaniem, czy władze powiatu mogą wnosić do spółki majątek szpitala będącego w likwidacji.
J. Waleczko- Prezes Zarządu Spółki- powiedział, że spółka zaczyna działalność z dniem 1 czerwca 2009r., a okres likwidacji SP ZOZ w Lipnie jest krótki. Wskazał, że dlatego jest już czas na dokonanie wyceny majątku SP ZOZ w Lipnie, gdyż spółka potrzebuje dużych nakładów na działalność. Zaproponował, by na sesji lipcowej lub sierpniowej samorząd podjął uchwałę o przyjęciu majątku ruchomego, a przejęcie majątku nieruchomego odbyło by się w przeciągu 1,5 roku. Wskazał, że Ministerstwo Zdrowia proponuje zawieranie aneksów , w których jedną ze stron jest samorząd, który przejmuje zobowiązania szpitala. Nadmienił, ze program rządowy wprowadził instytucję zwolnienia z podatku VAT od aportu. Wskazał, by na dzisiejszym posiedzeniu został ustalony kierunek aportu.
Przewodniczący Zarządu- powiedział, że najważniejszą sprawą jest w tej chwili rozpoczęcie działalności Spółki. Wskazał, że likwidator zamknie okres likwidacji przedstawiając bilans końcowy. Zwrócił się z pytaniem, czy to likwidator powinien zrobić wycenę majątku ruchomego i nieruchomego, czy powinien zostać najęty biegły, który to wykona na zlecenie powiatu. Nadmienił, że komornik zwolnił zajęty wcześniej majątek. Wskazał, że w przyszłości trzeba będzie przystąpić do sprzedaży majątku nieruchomego, by nie płacić podatków od nieruchomości.
T. Spryszyński- radca prawny Starostwa – powiedział, że w tej chwili likwidator dysponuje majątkiem SP ZOZ w Lipnie i jeżeli będzie upłynniała majątek to podstawową kwestią jest na co przeznaczy środki pochodzące ze sprzedaży. Podkreślił, że wszelkie czynności, które będzie wykonywał likwidator musi czynić za zgodą wierzycieli, gdyż celem likwidacji jest zaspokojenie wierzycieli w przeciwieństwie do upadłości, która nie przewiduje spłaty wierzycieli. Dodał, ze likwidator nie ma pełnej swobody dysponowania majątkiem, gdyż musi mieć zgodę wierzycieli i bez zgody wierzycieli nie może przekazać majątku aportem.
W. Kuliński- Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki- powiedział, że spółka Szpital Lipno powstaje z dniem 1 czerwca i w związku z powyższym zwrócił się z pytaniem na jakim majątku będzie pracowała spółka.
Przewodniczący Zarządu- powiedział, że władzom powiatu zależy, by jak najwięcej środków miał do dyspozycji likwidator, gdyż dzięki temu zostanie zaspokojona większa liczba wierzycieli, dlatego uważa, że spółka powinna płacić za najem i dzierżawę zarówno majątku ruchomego jak i nieruchomego. Wyraził sugestię, aby spółka płaciła miesięcznie
5 000 zł + VAT za najem majątku ruchomego SP ZOZ w Lipnie od 1 czerwca do 31 sierpnia 2009r. Wskazał, ze zbilansowany majątek ruchomy zostanie przeniesiony aportem do spółki, a w kwestii majątku nieruchomego potrzebna jest zgoda Rady Powiatu w Lipnie.
J. Waleczko- Prezes Zarządu Spółki- powiedział, że spółka planuje środki w wysokości
200 tys. zł na opłaty związane z najmem i wynika to z aktualnej możliwości spółki i prognoz finansowych. Dodał, że tegoroczny kontrakt dla szpitala jest na poziomie kontraktu z 2008r. nadmienił, że kwota 200 tys. zł wydaje się kwotą rozsądną. Poinformował, że nadwykonania za usługi ratujące życie i ponadlimitowe zostały zapłacone z 100 %, zaś pozostałe w 50%.
Przewodniczący Zarządu- powiedział, że należy mieć świadomość, że likwidator odpowiada przez 3 miesiące za gospodarowanie majątkiem.
A. Pawłowska- Likwidator SP ZOZ w Lipnie- powiedziała, że przez najbliższe miesiące nie będzie ponosiła wydatków na remonty, konserwację w SP ZOZ w Lipnie. Dodała, ze remontami będzie się już zajmowała spółka.
J. Predenkiewicz- Przewodniczący Rady Powiatu w Lipnie- powiedział, że trzeba będzie rozwiązań kwestie finansowania spółki. Dodał, że najniższa kwota dzierżawy spółki za budynki SP ZOZ w Lipnie to większe długi, które przejmie powiat, a większa kwota dzierżawy to duży wydatek finansowy dla spółki.
Przewodniczący Zarządu- powiedział, że powiat po przejęciu długów szpitala będzie musiał spłacić około 37 mln zł + 6 mln odsetek ( z tytułu kredytów, poręczeń i ewentualnych opłat) a na rok 2010 trzeba zabezpieczyć 3 800 000 zł na poręczony przez powiat kredyt, 600 tys. zł na spłatę kredytu do NORDEA Bank i 4,6 mln zł kredytu wraz z należnymi odsetkami przeznaczonego na restrukturyzację szpitala, który nie został prawidłowo wykorzystany i musi zostać w całości zwrócony na planowane do zakończenia zadanie inwestycyjne i spłaty zobowiązań oraz środki wobec osób cywilnych. Wskazał, że z długami powiat przejmie również majątek szpitala. Nadmienił, że intencją władz jest skonsolidowanie środków w ten sposób, by mieć na ratę spłaty zadłużenia.
J. Waleczko- Przewodniczący Zarządu Spółki powiedział, że świadomie były wypracowane nadwykonania, by NFZ je uwzględnił i zapłacił za nie. Powiedział, że NFZ już zapłacił 240 000 zł za nadwykonania a zostało do zapłacenia jeszcze 1 500 000 zł.
Przewodniczący Zarządu- wyraził sugestię, by spółka płaciła przez najbliższe 3 miesiące na rzecz SP ZOZ w likwidacji dzierżawę za budynki i sprzęt w wysokości 16 000 zł miesięcznie netto, a po tym okresie 20 tys. zł miesięcznie netto.
D. przejęcia przez Spółkę leków w formie aportu do Spółki
Przewodniczący Zarządu- wyraził sugestię, by likwidator sprzedał leki spółce po kosztach zakupu i z dochodu osiągniętego z tego tytułu spłacał zobowiązania, w pierwszej kolejności pracownikom za użytkowanie i pranie odzieży ochronnej
E. podjęcia decyzji co do kontynuacji ugód z wierzycielami cywilnoprawnymi po zakończeniu działalności SP ZOZ w Lipnie
A. Smużewska- powiedziała, że został przygotowany projekt uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: upoważnienia Zarządu Powiatu Lipnowskiego do zawierania ugód wielostronnych z udziałem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie w likwidacji z podmiotami zewnętrznymi. Dodała, że ma to związek z przystąpieniem do programu wieloletniego pod nazwą „Wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w działaniach stabilizujących system ochrony zdrowia” zachodzi konieczność upoważnienia Zarządu Powiatu Lipnowskiego do udziału w zawieraniu ugód między Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Lipnie w likwidacji, a podmiotami zewnętrznymi tj. wierzyciele cywilnoprawni.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: upoważnienia Zarządu Powiatu Lipnowskiego do zawierania ugód wielostronnych z udziałem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie w likwidacji z podmiotami zewnętrznymi i skierował na XXXII sesję Rady Powiatu w Lipnie /projekt uchwały stanowi zał. nr 2 do nin. protokołu/.
F. wyrażenia zgody na wynajem do 31 sierpnia 2009r. budynków stanowiących własność SP ZOZ w Lipnie – podjęcie uchwały
A. Smużewska- powiedziała, ze został przygotowany projekt uchwały Zarządu Powiatu w Lipnie w sprawie: wyrażenia zgody na wydzierżawienie i wynajem majątku trwałego nieruchomego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie na rzecz spółki „Szpital Lipno”.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie i wynajem majątku trwałego nieruchomego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie na okres do 31 sierpnia 2009 roku dla firmy Szpital Lipno sp. z. o. o. /uchwała stanowi zał. nr 3 do nin. protokołu/.
G. informacja dotyczącą wydanej zgody na wydzierżawienie gruntów ornych i łąk
A. Pawłowska- likwidator SP ZOZ w Lipnie – powiedziała, że chciałaby poznać zamiary władz powiatu co do gruntów rolnych. Dodała, że są to grunty klasy V-tej.
Przewodniczący Zarządu- powiedział, by osoba, która dzierżawi grunty użytkowała je do 31 sierpnia 2009 r., a po tym terminie zostanie podjęta decyzja co dalej, ale najprawdopodobniej zostaną przeznaczone do sprzedaży.
H.harmonogram czynności likwidatora
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął przedstawiony przez likwidatora SP ZOZ w Lipnie harmonogram czynności likwidacji SP ZOZ w Lipnie.
I. informacja o braku środków na wypłatę ekwiwalentu za odzież ochronną pracownikom SP ZOZ w Lipnie.
A. Pawłowska-likwidator SP ZOZ w Lipnie- powiedziała, że pracownicy SP ZOZ w Lipnie rozpoczęli składanie pozwów do Sądu Pracy o wypłatę ekwiwalentu za odzież ochronną. Powiedziała, że proponuje zawarcie ugody z pracownikami dotyczące regulowania tych zobowiązań. Dodała, że nieprzedawnione uprawnienia pracowników z tego tytułu wynoszą około 120 zł rocznie w stosunku do jednego pracownika i dotyczy okresu 3 lat.
Przewodniczący Zarządu- zaproponował, by około 10 czerwca likwidator zorganizowała spotkanie z przedstawicielami związków zawodowych aby porozmawiać w tej sprawie. Dodał, ze należy podjąć działania by wypłacić pracownikom zobowiązania z tego tytułu.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie zapoznał się z przedstawioną informacją.
J. informacja o decyzji odmówionej Kujawsko- Pomorskiego Urzędu Skarbowego dotyczącej odroczenia terminu płatności podatku dochodowego od osób fizycznych
A. Pawłowska- likwidator SP ZOZ w Lipnie- powiedziała, że zwróciła się do Kujawsko- Pomorskiego Urzędu Skarbowego o odroczenie terminu płatności podatku dochodowego od osób fizycznych na łączną kwotę 165.964,00 zł , na które otrzymała decyzję odmowną Dodała, ze wykorzysta prawo złożenia odwołania w tej sprawie do Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy, ale trzeba mieć na uwadze, ze odwołanie nie zostanie uwzględnione.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie zapoznał się z przedstawioną informacją.
B. Małkiewicz- Skarbnik Powiatu w Lipnie- powiedziała, ze nie wpłynęło jeszcze sprawozdanie z wykonania planu finansowego SP ZOZ w Lipnie za 2008r. a do końca czerwca winno ono zostać przyjęte Zarząd i przekazane do RIO.
A. Pawłowska- likwidator SP ZOZ w Lipnie- powiedziała, ze biegły rewident nie zakończył jeszcze badania sprawozdania finansowego za 2008r. ale jak tylko je dostarczy zostanie ono przedłożone do Starostwa.
J. Waleczko- Prezes Zarządu Spółki- powiedział, że w związku z przystąpieniem do programu ,,Wsparcie jednostek samorządu terytorialnego w działaniach stabilizujących system ochrony zdrowia” zachodzi obowiązek przedłożenia sprawozdań finansowych za trzy lata poprzedzające rok, w którym złożono wniosek wraz z raportami i opiniami biegłego rewidenta. W związku z powyższym zwrócił się o dokonanie wyboru firmy audytorskiej, która przeprowadzi badanie sprawozdania finansowego za rok 2006 i 2007. zaproponował, aby badanie wykonało Biuro Badania Sprawozdań Finansowych ,,Rewimar” Sp. z o.o. w Toruniu z uwagi na ogromne doświadczenie w badaniu jednostek służby zdrowia, w tym również SP ZOZ w Lipnie.
A. Smuzewska- Naczelnik Wydziału OKSZ- powiedziała, ze został przygotowany projekt uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: wyboru biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego za rok 2006 i 2007 w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Lipnie.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie przyjął projekt uchwały Rady Powiatu w Lipnie w sprawie: wyboru biegłego rewidenta do badania sprawozdania finansowego za rok 2006 i 2007 w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Lipnie./ projekt uchwały stanowi zał. nr 4 do nin. protokołu/.
Ad. 2. Podjęcie decyzji w sprawie zwiększenia środków zabezpieczonych na realizację inwestycji ,,Przeniesienie Oddziałów Psychiatrycznych SP ZOZ w Lipnie z budynku przy ul. 11 Listopada do budynków przy ul. Nieszawskiej 6 oraz zakup sprzętu medycznego i powołanie komisji przetargowej na wykonanie przedmiotowego zadania.
A. Grzywaczewska- Inspektor ds. zamówień publicznych- powiedziała, że szacunkowy koszt wykonania prac budowlanych związanych z przeniesieniem oddziałów psychiatrycznych do głównego budynku szpitala przy ul. Nieszawskiej określony został na 5 604 085,71 zł.
i przewyższają zaplanowana na ten cel w budżecie powiatu kwotę. Wskazała, ze zwiększony koszt robót związany jest z potrzebą wykonania dodatkowych prac w kwestii bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Dodała, aby Zarząd podjął decyzje o zwiększeniu kwoty na realizację przedmiotowego zadania.
Przewodniczący Zarządu powiedział, że wskazana kwota jest kwotą szacunkowa i trzeba mieć nadzieje, że przetarg zostanie rozstrzygnięty pomyślnie, więc na dzień dzisiejszy nie ma konieczności zabezpieczenie dodatkowych środków na ten cel. Zaproponował tylko ,aby z uwagi na dużą wartość zadania w specyfikacji przetargowej zostało ujęte, że będą brane pod uwagę firmy mające przerób roczny na poziomie minimum 3 mln zł. oraz by przetarg odbył się w trybie przetargu nieograniczonego. Zaproponował powołanie do składu komisji przetargowej na wyłonienie wykonawcy pracy budowlanych w SP ZOZ w Lipnie Panią Agnieszkę Grzywaczewska- inspektora ds. zamówień publicznych, Naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa Dariusza Kapuścińskiego, Skarbnik Powiatu w Lipnie, Barbarę Małkiewicz, Przemysława Kacprzaka zajmującego się zamówieniami publicznymi w SP ZOZ w Lipnie i na przewodniczącego Komisji Przetargowej Sekretarza Powiatu Z. Chmielewskiego.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie ustalił tryb przetargu na wyłonienie wykonawcy inwestycji polegającej na przeniesieniu oddziałów psychiatrycznych z budynku szpitala z ul. 11-Listopada na ul. Nieszawską 6 na tryb przetargu nieograniczonego i powołał komisję przetargową na to zadanie w następującym składzie: Z. Chmielewski- Sekretarz Powiatu w Lipnie jako Przewodniczący Komisji, Inspektor ds. zamówień publicznych A. Grzywczawska na Sekretarza Komisji, na członków Komisji: Naczelnika Wydziału Architektury i Budownictwa D. Kapuścińskiego, Skarbnik Powiatu B. Małkiewicz, pracownik SP ZOZ w Lipnie zajmujący się zamówieniami publicznymi Przemysław Kacprzak. .
A. Grzywaczewska- Inspektor ds. zamówień publicznych- powiedziała, z pism złożonych przez SP ZOZ w Lipnie wynika, że szacunkowy koszt zakupu sprzętu medycznego jest większy niż kwota zaplanowana w budżecie powiatu, co władze SP ZOZ w Lipnie tłumaczą przede wszystkim wzrostem kursu euro. Zwróciła się z pytaniem czy władze powiatu zaplanują większa kwotę na przedmiotową inwestycję. Dodała, ze zgodnie z przepisami prawa można ogłaszać przetarg nie mając zabezpieczonej 100% wartości zadania.
Wskazała, że planowane otwarcie kopert na prace budowlane w szpitalu planowane jest na dzień 23 czerwca 2009r. zaś na zakup sprzętu na 13 lipca br.
Przewodniczący Zarządu –powiedział, że decyzję w kwestii zabezpieczenia dodatkowych środków na zakup sprzętu dla szpitalu proponuje podjąć po zakończeniu procedury przetargowej na realizację zadania związanego z przeniesieniem oddziałów psychiatrycznych do budynku szpitala przy ul. Nieszawskiej. Zaproponował powołanie do składu komisji przetargowej na wyłonienie wykonawcy zadania polegającego na zakupie sprzętu medycznego na potrzeby szpitala na Przewodniczącego Komisji: Panią Kazimierę Kwiatkowską- pracownika Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia zajmującego się zdrowiem w powiecie, Inspektor ds. zamówień publicznych Agnieszkę Grzywaczewską na sekretarza komisji, na członków komisji, Podinspektora w Wydziale Budżetu i Finansów Ewę Antoszewską i pracowników SP ZOZ w Lipnie: Hannę Stawską i Mariana Sawickiego.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie ustalił tryb przetargu na wyłonienie wykonawcy zadania polegającego na zakupie sprzętu medycznego na potrzeby szpitala na tryb przetargu nieograniczonego i powołał komisję przetargową na to zadanie w następującym składzie: na Przewodniczącego Komisji: Panią Kazimierę Kwiatkowską- pracownika Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia zajmującego się zdrowiem w powiecie, Inspektor ds. zamówień publicznych Agnieszkę Grzywaczewską na sekretarza komisji, na członków komisji Podinspektora w Wydziale Budżetu i Finansów Ewę Antoszewską i pracowników SP ZOZ w Lipnie: Hannę Stawską i Mariana Sawickiego.
J. Waleczko- Prezes Zarządu Spółki- poinformował, iż SP ZOZ w Lipnie wciąż ma problemy z porozumieniem się z Sanepidem, który wciąż mnoży przeszkody i nieustannie kontroluje SP ZOZ w Lipnie. Dodał, że istnieje konflikt między ratownikami w Szpitalu oraz, że nie będzie dwóch dyżurów na oddziale internistycznym.
Ad. 3. Podjęcie decyzji w sprawie zwiększenia środków zabezpieczonych na realizację inwestycji dotyczącego budowy kompleksu sportowego ORLIK 2012
A. Grzywaczewska- Inspektor ds. zamówień publicznych- poinformowała, ze szacunkowy koszt wykonania kompleksu sportowego Orlik 2012 wyniósł 1.713.448,48 zł a budżecie powiatu na ten cel zostało zabezpieczone 1.016.000,00 zł
Przewodniczący Zarządu zwrócił się z pytaniem, dlaczego jest tak duży wzrost kosztu wykonania zadania.
Z. Chmielewski- Sekretarz Powiatu w Lipnie- powiedział, ze zakładaliśmy, ze pewne prace dotyczące przygotowania terenu zostaną wykonane przez Zarząd Dróg Powiatowych w Lipnie, ale jednostka ta nie jest przygotowana do wykonania tak dużego zakresu prac. Ponadto w projekcie zostały zaplanowane trybuny i bieżnia, co z pewnością podrożyło koszty działania.
Przewodniczący Zarządu – powiedział, że były rozmowy, by budowany kompleks sportowy był boiskiem standardowym. Dodał jednak, że należy zrobić wszystko, by zrealizować to zadanie w obecnym kształcie.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie z uwagi na dużą wartość inwestycji dla społeczności Powiatu Lipnowskiego wyraził zgodę na zwiększenie środków na realizacje przedmiotowego zadania do kwoty 1 500 000 zł.
4. Sprawy różne.
Przewodniczący Zarządu powiedział, iż wpłynęły pisma z Koła Gospodyń Wiejskich w Krzyżówkach w sprawie dofinansowania organizacji Dnia Dziecka, ze Szkoły Podstawowej w Kikole w sprawie dofinansowania organizacji Dnia Dziecka, ze Szkoły Podstawowej w Dyblinie w sprawie wsparcia finansowego na zorganizowanie Zielonej Szkoły w Zakopanem oraz Przewodniczący Grupy Opiekunów Jeziora Oborskiego w sprawie ufundowania 3 pucharów na Piknik Wędkarki.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił ufundować 3 puchary dla zwycięzców zawodów wędkarskiego w ramach Pikniku Wędkarskiego – Obory 2009.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił przekazać kwotę 250 zł na dofinansowanie wyjazdu na zieloną szkołę uczniom ze Szkoły Podstawowej w Dyblinie.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił przekazać kwoty 200 zł na zorganizowanie Dnia Dziecka w Kikole.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił przekazać kwoty 150 zł na zorganizowanie Dnia Dziecka przez Koło Gospodyń Wiejskich w Krzyżówkach.
Zarząd Powiatu w Lipnie w obecności 5 członków jednogłośnie postanowił zwrócić się do Przewodniczącego Rady Powiatu w Lipnie o przeprowadzenie zbiórki pieniężnej, z której dochód zostanie przekazany na remont figurki Trójcy Przenajświętszej w Jankowie.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Zarządu K. Baranowski zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie w dniu 25 maja 2009 roku.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała:
Justyna Śliwińska