W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP

NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494


Protokół Nr 20/2003 z dnia 17 lipca 2003 roku

Protokół Nr 20/2003

 z posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie

z dnia 17 lipca 2003r.

 

Posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie zostało zwołane przez Przewodniczącego Zarządu Powiatu P. Gęsickiego.

W posiedzeniu udział wziął cały skład osobowy Zarządu, co przedstawia załączona lista obecności.

Nadto udział wzięli:

1. Krystyna Fabian – Skarbnik Powiatu.

2. Anna Smużewska- Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia.

3. Czesław Sobala- Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami.

4. Paweł Komorowski- Kierownik Referatu Administracyjno-Gospodarczego.

5. Barbara Jesionowska- Inspektor w Wydziale Organizacyjnym.

6. Zofia Spryszyńska-  osoba upoważniona przez Starostę Lipnowskiego do przeprowadzania kontroli.

7. Maria Zielińska- Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie.

8. Agnieszka Jasińska- multiagent ubezpieczeniowy działający na terenie Starostwa Powiatowego w Lipnie. 

Posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie rozpoczął o godzinie 1430 Przewodniczący Zarządu P. Gęsicki witając zebranych członków Zarządu oraz zaproszonych gości.

Następnie Zarząd Powiatu w Lipnie przyjął jednogłośnie protokół z poprzedniego posiedzenia Zarządu Powiatu w Lipnie.

Po czym Przewodniczący Zarządu przedstawił proponowany porządek posiedzenia. Poprosił o zgłaszanie ewentualnych uwag do porządku obrad.

T. Woźnicki- zwrócił się z propozycją, by w punkcie 16 porządku obrad dodać podpunkt a/ w brzmieniu: zmiany w Statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie.

Przewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie zgłoszona propozycję.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie pozytywnie przyjął zgłoszoną propozycję. 

Następujący porządek posiedzenia wraz ze zgłoszoną propozycją  został przyjęty jednogłośnie.

1.       Rozpatrzenie pisma agentów ubezpieczeniowych w sprawie: ogłoszenie przetargu i stworzenia równych szans na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej. /ref. Kierownik Referatu Administracyjno- Gospodarczego P. Komorowski/.

2.       Rozpatrzenie pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lipnie w sprawie: odstąpienia  od obciążeń za korzystanie przez PCPR w Lipnie z części biurowca Starostwa przy ul. Mickiewicza 58. /ref. Kierownik Referatu Administracyjno- Gospodarczego P. Komorowski/.

3.       Rozpatrzenie pisma pana K. Jabłońskiego w sprawie: wyrażenia zgody na zakup dwóch blaszanych garaży położonych w Tłuchowie. /ref. Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Cz.Sobala/.

4.       Omówienie protokołu z kontroli w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lipnie. /ref. Inspektor B. Jesionowska./

5.       Zmiany w budżecie powiatu lipnowskiego na 2003r. – podjęcie uchwały /ref. Skarbnik Powiatu K. Fabian/.

6.       Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia Komisji ds. dopłat do czesnego. /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

7.       Przyjęcie informacji o awansie zawodowym na stopień nauczyciela mianowanego /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

8.       Zapoznanie się z wnioskami Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki i Komisji Budownictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Rozwoju Społeczno- Gospodarczego w sprawie: potrzeb inwestycyjno- remontowych jednostek oświatowych /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

9.       Rozpatrzenie pisma kapelmistrza Orkiestry Miejskiego Centrum Kultury w Lipnie w sprawie dofinansowania Orkiestry /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

10.   Rozpatrzenie pisma Rady Powiatowej Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych w Lipnie- siedziba w Dobrzyniu n/W w sprawie ufundowania pucharów dla finalistów II Mistrzostw Powiatu Lipno i dyplomów dla wszystkich uczestniczących drużyn /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

11.   Rozpatrzenie pisma Rzymsko- Katolickiej Parafii pw. WNMP w Lipnie w sprawie: wsparcia finansowego bądź rzeczowego Lipnowskiego Przeglądu Twórczości Religijnej /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

12.   Rozpatrzenie pisma Gminnego Ludowego Zespołu Sportowego ,,Wicher” w sprawie wsparcia finansowego turnieju w piłce nożnej trampkarzy o Puchar Starosty Lipnowskiego  /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

13.   Rozpatrzenie pisma Lipnowskiego Klubu Sportowego ,,Jastrząb” w sprawie: ufundowania pucharu na zawody ,,Międzynarodowego Motocrossu o Puchar PZM, Starosty Lipnowskiego i Burmistrza Miasta Lipna”. /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

14.   Rozpatrzenie pisma Pomorskiego Centrum Medycyny Estetycznej w Toruniu w sprawie: zabezpieczenia w budżecie 2004r. środków finansowych na badania w kierunku profilaktyki nowotworowej /ref. Skarbnik Powiatu K. Fabian/

15.   Rozpatrzenie pisma Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w sprawie: dofinansowania Jednostki. /ref. Skarbnik Powiatu K. Fabian/.

16.   Zapoznanie się z sytuacją ekonomiczną Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie /ref. Dyrektor SP ZOZ w Lipnie M. Zielińska./

a/ zmiany w Statucie  Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie

17.   Omówienie protokołów z kontroli w naszych jednostkach oświatowych /ref. Z. Spryszyńska/.

18.   Przyjęcie do wiadomości:

-          notatki służbowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Toruniu w sprawie: poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 10 w mieście Lipnie w obrębie skrzyżowania ulic: Wojska Polskiego, 3 Maja, Jastrzębskiej.

-          pisma Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie  do Wydziału Środowiska i Rolnictwa Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego informującym, że droga powiatowa na odcinku Nowa Wieś- Janiszewo jest droga publiczną o nawierzchni bitumicznej.

-          pisma Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie w sprawie: stanowiska handlowego przy ul. Szkolnej.

19.   Sprawy różne.

Przewodniczący Zarządu Powiatu w Lipnie przeszedł do realizacji porządku obrad.

 

Ad. 1. Rozpatrzenie pisma agentów ubezpieczeniowych w sprawie: ogłoszenie przetargu i stworzenia równych szans na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej. /ref. Kierownik Referatu Administracyjno- Gospodarczego P. Komorowski/.

P. Komorowski- na wstępie powiedział, że Zarząd Powiatu w Lipnie wyraził zgodę na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w budynku Starostwa, ale warunkiem było reprezentowanie wszystkich firm ubezpieczeniowych działających na terenie powiatu lipnowskiego. Dodał, że od jakiegoś czasu zaczęły się pewne kłopoty, gdyż Towarzystwo Ubezpieczeniowe ,,Warta” zrezygnowało z usług Pani A. Jasińskiej, gdyż podpisała umowę multiagencyjną z  agentem z terenu łódzkiego, który nie ma uprawnień do zawierania umów na terenie powiatu lipnowskiego.

A. Jasińska- powiedziała, że chciała wyjaśnić pewne wątpliwości, które powstały. Wskazała, że w marcu wystąpiła do firmy PZU o podpisanie umowy multiagencyjnej, jednakże PZU nie było zainteresowane współpracą, niemniej jednak dyrektor zapowiedział, że nie będzie wnosił roszczeń z tego tytułu. Następnie przedstawiła kwestię Towarzystwa Ubezpieczeniowego ,,Warta”. Dodała, że działania agenta ubezpieczeniowego doprowadziły do tego, że oddział toruński ,,Warty” zrezygnował z prowadzenia przez nią usług ubezpieczeniowych. Kończąc dodała, że są to zabiegi agentów ubezpieczeniowych o utrzymanie rynku.

Przewodniczący Zarządu – powiedział, że Zarząd Powiatu w Lipnie wyrażając zgodę na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej w budynku Starostwa postawił warunek, żeby ubezpieczyciel reprezentował wszystkie firmy ubezpieczeniowe działające na terenie powiatu lipnowskiego.

Następnie zwrócił się  z pytaniem do Pani A. Jasińskiej, czy istnieje możliwość, że będzie reprezentowała wszystkie firmy ubezpieczeniowe działające na terenie powiatu lipnowskiego.

A. Jasińska- udzieliła odpowiedzi, że prowadzi rozmowy z dyrekcją PZU w Lipnie, która jeszcze raz rozważy możliwość podpisania umowy multiagencyjnej. 

T. Woźnicki- powiedział, że Zarząd Powiatu w Lipnie chce jak najmniej konfliktów związanych z prowadzeniem działalności ubezpieczeniowej w budynku Starostwa.

A. Jasińska- powiedziała, że w przyszłym tygodniu dostanie odpowiedź z PZU w Lipnie dotyczącą ewentualnej współpracy i wtedy przedstawi jej wyniki w Referacie Administracyjno- Gospodarczym.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie postanowił, że do kwestii prowadzenia działalności ubezpieczeniowej na terenie Starostwa powróci po otrzymaniu odpowiedzi z PZU.

 

Ad. 2 Rozpatrzenie pisma Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lipnie w sprawie: odstąpienia od obciążeń za korzystanie przez PCPR w Lipnie z części biurowca Starostwa przy ul. Mickiewicza 58. /ref. Kierownik Referatu Administracyjno- Gospodarczego P. Komorowski/.

P. Komorowski- przypomniał treść przedmiotowego pisma. Powiedział, że Zarząd Powiatu w Lipnie wstępnie zapoznał się z tym tematem na posiedzeniu Zarządu Powiatu w Lipnie w dniu 12 czerwca br, na którym to Zarząd Powiatu w Lipnie postanowił, że powróci do tematu po podpisaniu przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Lipnie porozumienia dotyczącego wyliczenia wysokości obciążania za korzystanie z części biurowca Starostwa Powiatowego w Lipnie, przy ul. Mickiewicza 58. Kończąc dodał, że przedmiotowe porozumienie przez tę jednostkę zostało już podpisane.

Przewodniczący Zarządu- dodał, że Zarząd Powiatu w Lipnie na posiedzeniu 12 czerwca zapoznał się z argumentacją Kierownik PCPR w Lipnie dotyczącą odstąpienia od obciążeń za korzystanie z części biurowca Starostwa i teraz Zarząd Powiatu w Lipnie musi podjąć  decyzję w tej sprawie. Wskazał, że faktem jest, że PCPR w Lipnie nie ma środków na uregulowanie tych kosztów, wobec czego proponuje nieobciążać Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie  w Lipnie do końca 2003r. kosztami eksploatacji poniesionymi przez PCPR w Lipnie  w budynku biurowym Starostwa Powiatowego w Lipnie, ul. Mickiewicza 58 proporcjonalnymi do zajmowanej powierzchni użytkowej.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie postanowił o nieobciążaniu Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lipnie do końca 2003r. kosztami eksploatacji poniesionymi przez PCPR w Lipnie w budynku biurowym Starostwa Powiatowego w Lipnie, ul. Mickiewicza 58 proporcjonalnymi do zajmowanej powierzchni użytkowej.

 

Ad. 3. Rozpatrzenie pisma pana K. Jabłońskiego w sprawie: wyrażenia zgody na zakup dwóch blaszanych garaży położonych w Tłuchowie. /ref. Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Cz.Sobala/.

Cz. Sobala- przedstawił przedmiotowe pismo. Wskazał, że garaże znajdują się na działce nr 93 w Tłuchowie, przekazanej darowizną Gminie Tłuchowo i stanowią własność powiatu lipnowskiego. Dodał, że dokonał wizji tych garaży i może stwierdzić, że są to garaże w dobrym stanie na fundamencie i pokryte blachą.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie wyraził zgodę za zakup przez obecnego właściciela działki dwóch blaszanych garaży położonych  na działce nr 93 w Tłuchowie, a stanowiących własność powiatu lipnowskiego z zachowaniem aktualnie obowiązującego prawa i procedur w tym zakresie.

Cz. Sobala- wskazał, że są odczucia, że Wójt Gminy Tłuchowo sprzedał grunty i nieruchomość przekazane jako darowizna Gminie Tłuchowo w innym celu, niż było założone. Dodał, że została zachowana procedura sprzedaży  i w tym sensie naruszenia prawa nie było.

T. Woźnicki- powiedział, że zgodnie z posiadaną przez niego wiedzą Wójt Gminy Tłuchowo przekazał grunty wraz z nieruchomością Stowarzyszeniu na Rzecz Rozwoju Gminy Tłuchowo, które nie miało środków finansowych na utrzymanie obiektu. Następnie Wójt chciał sprzedać nieruchomości zgodnie z przeznaczeniem, ale chętnych do kupna nie było. Z uwagi na fakt, iż chętnych do kupna nie było i nie było środków na utrzymanie obiektu, który niszczał Wójt sprzedał grunty wraz z nieruchomością zainteresowanemu kupnem.  

Cz. Sobala- przedstawił informację o stanie mienia powiatowego. Powiedział, że stan całego mienia kształtuje się na ogólną wartość 19 468 tys.  złotych, w tym 974 tys. zł to wartość gruntów oraz 18 494 tys. zł to wartość środków trwałych i nietrwałych. Dodał, że powierzchnia nabytych gruntów wynosi 67,4326 ha.

Na wstępie powiedział, że Rada Powiatu w Lipnie na ostatniej sesji podjęła uchwałę o zbyciu gruntów w Żagnie i w Skepem na ulicy Polnej, zastrzegając, by działki przylegające bezpośrednio do drogi nr 10 nie były sprzedawane. Powiedział, że część działek przeznaczonych do zbycia są to grunty uprawne o V i VI klasie gleby. Dodał, iż do sprzedaży jest wyznaczonych 5 ha, 57 ar. Dodał, że pozostałe działki i te przy rzecze Mień są odłogami. W związku z czym proponuje poczynić zabiegi i zmianę zagospodarowania przestrzennego tych gruntów. Następnie wskazał, że na działce nr 97, 98, 101,  102 i 103 rośnie las. Dodał, że należy zgłosić leśniczemu, że w tym lesie należy zrobić trzebież. Kończąc powiedział, że proponuje, by gruntów stanowiących las i tych przylegających bezpośrednio do rzeki Mień na dzień dzisiejszy nie sprzedawać. Zaznaczył, że najistotniejszą teraz sprawą jest odpowiednie oszacowanie gruntów przeznaczonych na zbycie. Wskazał, że jeżeli do końca lipca udałoby się zrobić oszacowanie tych gruntów, to  w połowie sierpnia  mogłoby ukazać się w mediach ogłoszenie o sprzedaży, a po 14 dniach od ukazania się ogłoszeń, czyli we wrześniu mogłaby odbyć się procedura sprzedaży.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie postanowił o wyjeździe w teren, by obejrzeć grunty przeznaczone do zbycia i rozpocząć procedurę prowadzoną do sprzedaży.

Cz. Sobala- poinformował, iż na dzień 25 lipca został wyznaczony przetarg na lokale przy ul. Kościuszki 14 w Lipnie. Powiedział, że wstępnie liczymy na uzyskanie kwoty ze sprzedaży w granicach 25- 30 tys. zł.

 

Ad. 4. Omówienie protokołu z kontroli w Powiatowym Urzędzie Pracy w Lipnie. /ref. Inspektor B. Jesionowska./

B. Jesionowska- powiedziała, że kontrola, która została przeprowadzona w dniach od 17 lutego do 19 lutego 2003r. była kontrolą planowaną. W wyniku kontroli ustalono, że dokumenty finansowe takie jak: rachunki, faktury są dobrze prowadzone, tzn. znajduje się na nich opis osoby merytorycznie odpowiedzialnej i są potwierdzone podpisem pracowników dokonujących kontroli dokumentów. Dodała, że realizacja wydatków w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przebiega w sposób prawidłowy z zachowaniem dyscypliny budżetowej i obowiązujących ustaw. Wskazała, że zastrzeżenia kontrolujących wzbudził zakup aparatu fotograficznego na kwotę 3006 zł. Ze złożonych wyjaśnień  przez Kierownika Powiatowego Urzędu Pracy wynika, że aparat został zakupiony do zbierania danych o zawodach na lokalnym rynku pracy, poradnictwa zawodowego do Klubu Pracy ze środków funduszu pracy. Dodała, że z wyjaśnień wynika, że zakupiony aparat współgra parametrami z innymi sprzętem  będącym w posiadaniu PUP w Lipnie. Nadmieniała, że ponadto kontroli poddano  wybrane losowo wnioski o skierowanie bezrobotnych do prac interwencyjnych. Dodała, że kwestie kierowania osób do prac interwencyjnych i robót publicznych regulują przepisy szczególne tj. rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 21.03.1995r., zgodnie z którym do wykonywania prac interwencyjnych powinni być kierowani w szczególności:1. osoby, które po upływie wykonywania  prac interwencyjnych zostaną zatrudnieni na dalszy okres;2. samotnie wychowujące dzieci, na które przysługuje zasiłek rodzinny; 3. których małżonek jest również bezrobotnym; 4. które pozostają bez pracy przez okres dłuższy niż 12 miesięcy; 5. których zatrudnienie jest wskazane ze względów społecznych. Zaznaczyła, że podstawowe kryterium tj. posiadania statusu osoby bezrobotnej spełniali wszyscy skierowani do wykonywania prac interwencyjnych, natomiast nie wszystkie osoby skierowane do prac interwencyjnych spełniały ściśle kryteria cytowanego wyżej rozporządzenia. Dodała, że z wyjaśnień złożonych przez  Kierownika Powiatowego Urzędu Pracy i Kierownika Działu Rynku Pracy wynika, że podstawowy warunek tj. posiadania status osoby bezrobotnej posiadały wszystkie osoby skierowane do prac interwencyjnych, zaś te wymienione wyżej kryteria nie są wymogiem. Ponadto przy finansowaniu prac interwencyjnych, gdzie organizator prac interwencyjnych pokrywa połowę poniesionych kosztów, ma prawo doboru kandydatów według swoich potrzeb. Kończąc wskazała, że nie było wystąpienia pokontrolnego w tym zakresie.

T. Woźnicki- zwrócił się z pytaniem, czy kontroli poddano fakt refundowania przez gminy i zakłady pracy połowy kosztów poniesionych przy skierowaniu osoby na prace interwencyjne.

B. Jesionowska- udzieliła odpowiedzi, że podczas tejże kontroli nie kontrolowano tego zagadnienia.

T. Woźnicki- wysunął sugestię, by podczas następnej kontroli skontrolować refundowanie przez gminy i inne zakłady  pracy  połowy kosztów poniesionych przy skierowaniu osoby na prace interwencyjne.

Zarząd Powiatu w Lipnie przyjął do wiadomości przedłożoną informację. 

 

Ad. 5. Zmiany w budżecie powiatu lipnowskiego na 2003r. – podjęcie uchwały /ref. Skarbnik Powiatu K. Fabian/.

 K. Fabian- przedstawiła zmiany w budżecie powiatu lipnowskiego na 2003r. Wskazała, że budżet powiatu lipnowskiego na skutek przyznania dotacji celowej na 2003r. przez  Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego zwiększył się w dz. 853 rozdz. 85301- placówki opiekuńczo- wychowawcze § 2130 zł o kwotę 2 918 zł  z przeznaczeniem na kontynuowanie nauki oraz usamodzielnienie wychowanków opuszczających placówki opiekuńczo- wychowawcze. Wskazała, że na skutek w/w decyzji zwiększyły się wydatki powiatu lipnowskiego o 2 918 zł, które na wniosek Kierownika PCPR w Lipnie zostały przekazane w dz. 853 rozdz. 85301- placówki opiekuńczo- wychowawcze na § 3110 –świadczenia społeczne na usamodzielnienie i kontynuację nauki pełnoletnich wychowanków opuszczających placówki opiekuńczo- wychowawcze.

Dodała, że na wniosek Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich dokonuje się przesunięć między paragrafami w dz. 750 rozdz. 75045- komisje poborowe, jak również na wniosek Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Lipnie dokonuje się przesunięć w dz. 754 rozdz. 75411- Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie: zmian w budżecie Powiatu Lipnowskiego na 2003r.

K. Fabian- powiedziała, że Wydział Finansowy zaczął już wstępną analizę wykonania budżetu powiatu lipnowskiego za I półrocze 2003r. Dodała, że w przyszłym tygodniu będzie już znana szczegółowa analiza z wykonania budżetu powiatu lipnowskiego na 2003r.

Przewodniczący Zarządu- zaproponował, by w czwartek 24 lipca o godz. 1300 odbyło się kolejne posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie, na którym będzie przedstawiona analiza z wykonania budżetu powiatu lipnowskiego za 2003r.

 

Ad. 6. Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia Komisji ds. dopłat do czesnego. /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

A. Smużewska - wskazała, że w dniu 11 lipca 2003r. Komisja ds. dopłat do czesnego rozpatrzyła 15 wniosków nauczycieli ubiegających się o dofinansowanie kształcenia. Dodała, że wszystkie wnioski spełniały regulaminowe wymogi. Zaznaczyła, że będzie refundowanych 50% poniesionych kosztów na podstawie przedstawionych dowodów wpłaty. Nadmieniła, że w jednym przypadku Komisja warunkowo przychyliła się do prośby nauczyciela o dofinansowanie do czesnego  przed uzyskaniem zaliczenia semestru z uwagi na przebytą chorobę. Dodała, że w tym przypadku złożone było  potwierdzenie wpłaty II semestru.

Zarząd  Powiatu w Lipnie jednogłośnie zatwierdził podział środków i sposób ich rozdysponowania przedstawiony przez Komisje ds. dopłat do czesnego.

 

Ad. 7. Przyjęcie informacji o awansie zawodowym na stopień nauczyciela mianowanego /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

A. Smużewska- powiedziała, iż w dniach 14, 15 lipca odbyły się egzaminy dla 7 nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego. W wyniku postępowania egzaminacyjnego wszystkie osoby przystępujące do egzaminu otrzymały wystarczającą liczbę punktów potrzebną do uzyskania awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego. Dodała, że w ciągu 14 dni Wydział Oświaty przygotuje akty o nadaniu awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego, które zostaną wręczone zainteresowanym nauczycielom podczas uroczystości rozpoczęcia roku szkolnego.

 

Ad. 8. Zapoznanie się z wnioskami Komisji Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki i Komisji Budownictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Rozwoju Społeczno- Gospodarczego w sprawie: potrzeb inwestycyjno- remontowych jednostek oświatowych /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

A. Smużewska- przedstawiła wnioski, które przedłożyły do Zarządu Powiatu w Lipnie Komisja Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki i Komisja Budownictwa, Gospodarki Nieruchomościami i Rozwoju Społeczno- Gospodarczego w sprawie: potrzeb inwestycyjno- remontowych jednostek oświatowych. Dodała, że wnioski te powstały po odbyciu wizji lokalnej w naszych jednostkach oświatowych.

Następnie wymieniła kolejno wszystkie wymienione we wniosku jednostki oświatowe i przypisane im potrzeby remontowe.

A/ Zespół Szkół w Dobrzyniu n/W- remont dachu na garażu i łączniku szkoły - jest w trakcie  wykonywania.

B/ Zespół Szkół w Skępem- adaptacja sali nr 8 na potrzeby pracowni analiz chemicznych- jest w trakcie realizacji. Zaproponowała wystąpić z wnioskiem do MEN o środki na wyposażenie tej pracowni. Następnie remont dachu na budynku szkoły, internacie i garażu- został już wykonany, zaś remont sali w internacie jest w trakcie realizacji.

C/ Zespół Szkół Specjalnych w Lipnie i Bursa Szkolna- odwodnienie terenu wokół jednostek- jest w trakcie realizacji dzięki pomocy pracowników Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie.

D/ Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Lipnie- wymiana podłóg i malowanie pomieszczeń, modernizacja schodów wejściowych, zakup mebli, wymiana okien, remont sanitariatów. Wskazała, że faktem jest, że w budynku Poradni ostatnio nie wykonywało się żadnych remontów.

Przewodniczący Zarządu- zaproponował, by fachowiec obejrzał schody i zaproponował w jaki sposób należy przeprowadzić ich remont.

E/ Zespół Szkół Technicznych w Lipnie- termomodernizacja obiektu- jest w trakcie wykonywania, docieplenie warsztatów szkolnych i dachu na warsztatach, wymiana okien.

Wicestarosta K. Klimaszewski- wskazał, że jeżeli będą środki finansowe to wymiana okien w budynku szkoły zostanie przeprowadzona.

Kończąc powiedziała, że komisje zawnioskowały, iż kolejną szkołą wymagająca przeprowadzenia termomodernizacji jest  Zespół Szkół w Skępem.

Zarząd Powiatu w Lipnie zapoznał się z przedłożoną informacją.

 

Ad. 9. Rozpatrzenie pisma kapelmistrza Orkiestry Miejskiego Centrum Kultury w Lipnie w sprawie dofinansowania Orkiestry /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

A. Smużewska- przedstawiła przedmiotowe pismo. Wskazała, że dofinansowanie orkiestr dętych należy do kompetencji samorządu terytorialnego o szczeblu gminnym. Dodała, że możliwe jest jedynie dofinansowanie Orkiestry w przypadku występu Orkiestry w imprezie o charakterze ponadgminnym.

Zarząd Powiatu w Lipnie z uwagi na ograniczone środki finansowe powiatu jednogłośnie rozpatrzył pismo negatywnie.

 

Ad. 10. Rozpatrzenie pisma Rady Powiatowej Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych w Lipnie- siedziba w Dobrzyniu n/W w sprawie ufundowania pucharów dla finalistów II Mistrzostw Powiatu Lipno i dyplomów dla wszystkich uczestniczących drużyn /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

A. Smużewska- przedstawiła przedmiotowe pismo. Wskazała, że Rada Powiatowa Zrzeszenia Ludowych Zespołów Sportowych w Lipnie otrzymała w tym roku dotacje w wysokości 3 tys. zł.  Dodała, że możliwe jest przekazanie pucharów i dyplomów z zapasów zakupionych przez Wydział Oświaty.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie wyraził zgodę na przekazanie 4 pucharów i dyplomów dla finalistów mistrzostw.

 

Ad. 11. Rozpatrzenie pisma Rzymsko- Katolickiej Parafii pw. WNMP w Lipnie w sprawie: wsparcia finansowego bądź rzeczowego   Lipnowskiego Przeglądu Twórczości Religijnej /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

A. Smużewska- przedstawiła przedmiotowe pismo. Wskazała, że możliwe jest dofinansowanie tejże imprezy z działu 921 kultura i ochrona dziedzictwa narodowego. Dodała, że Wydział Oświaty zaproponował dofinansowanie Lipnowskiego Przeglądu Twórczości Religijnej  w kwocie 200 zł.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie postanowił dofinansować Lipnowski Przegląd Twórczości Religijnej kwotą 200 zł.

 

Ad. 12. Rozpatrzenie pisma Gminnego Ludowego Zespołu Sportowego ,,Wicher” w sprawie wsparcia finansowego turnieju w piłce nożnej trampkarzy o Puchar Starosty Lipnowskiego /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

A. Smużewska- przedstawiła przedmiotowe  pismo. Wskazała, że Gminny Ludowy Klub Sportowy ,,Wicher” nie wystąpił w tym roku o dotacje na swoją działalność. Dodała, że możliwe jest przekazanie pucharów i dyplomów z zapasów zakupionych przez Wydział Oświaty.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie wyraził zgodę na przekazanie 6 pucharów i dyplomów.

 

Ad. 13. Rozpatrzenie pisma Lipnowskiego Klubu Sportowego ,,Jastrząb” w sprawie: ufundowania pucharu na zawody ,,Międzynarodowego Motocrossu o Puchar PZM, Starosty Lipnowskiego i Burmistrza Miasta Lipna”. /ref. Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Sportu i Zdrowia A. Smużewska/

A. Smużewska- przedstawiła przedmiotowe pismo. Wskazała, że Lipnowski Klub Sportowy ,,Jastrząb” otrzymał w tym roku dotacje w wysokości 6 tys. zł, która jest w trakcie realizacji. Dodała, że ze względu na rangę i charakter imprezy Wydział Oświaty proponuje ufundować na zawody motocrossowe atrakcyjny  puchar Starosty Lipnowskiego.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie postanowił ufundować puchar Starosty Lipnowskiego na w/w zawody.

Przewodniczący Zarządu powiedział, iż w dniu dzisiejszym wpłynęło pismo z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tłuchowie w sprawie ufundowania nagrody rzeczowej dla Miss Babcia 2003r. Dodał, że w przedmiotowej imprezie wezmą udział panie z gmin: Chrostkowo, Wielgie, Lipno i Tłuchowo, a celem tejże uroczystości jest zaktywizowanie środowiska osób starszych.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie postanowił ufundować nagrodę rzeczową dla Miss Babcia do kwoty 200 zł. Płatne z działu  921 kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.

 

Ad. 14. Rozpatrzenie pisma Pomorskiego Centrum Medycyny Estetycznej w Toruniu w sprawie: zabezpieczenia w budżecie 2004r. środków finansowych na badania w kierunku profilaktyki nowotworowej /ref. Skarbnik Powiatu K. Fabian/.

K. Fabian- Skarbnik Powiatu w Lipnie- przedstawiła przedmiotowe pismo. Wskazała, że Pomorskie Centrum  Medycyny Estetycznej w Toruniu zwróciło się do Starostwa o zabezpieczenie środków finansowych  na badania  w kierunku profilaktyki nowotworów barwnikowych skóry na rzecz mieszkańców powiatu lipnowskiego. Powiedziała, że w pierwszej kolejności należałoby zastanowić się, czy  można przekazać środki finansowe na taki cel, a jeżeli tak, to jedynie z rezerwy ogólnej.  Zaproponowała rozpatrzenie tego pisma w okresie prac nad przyszłorocznym budżetem powiatu lipnowskiego i po otrzymaniu opinii Komisji Zdrowia Rady Powiatu w Lipnie w tym zakresie.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie postanowił skierować pismo do prac nad przyszłorocznym budżetem powiatu lipnowskiego.

 

Ad. 15. Rozpatrzenie pisma Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w sprawie: dofinansowania Jednostki. /ref. Skarbnik Powiatu K. Fabian/.

K. Fabian- Skarbnik Powiatu – przedstawiła przedmiotowe pismo. Wskazała, że Inspekcja Nadzoru Budowlanego prosi o zwiększenie budżetu jednostki o 5 tys. zł, które są niezbędne m.in. na ryczałty na wyjazdy w teren, delegacje służbowe oraz zakup materiałów biurowych. Dodała, że faktem jest, że budżet PINB jest niewystarczający, ale w budżecie Starostwa nie ma środków, które można by przeznaczyć na dofinansowanie Inspekcji. Złożyła natomiast propozycję, by Zarząd Powiatu w Lipnie wyraził zgodę, podobnie jak PCPR w Lipnie, na odstąpienie od obciążeń za korzystanie z części biurowca Starostwa Powiatowego w Lipnie, przy ul. Mickiewicza 58.

Przewodniczący Zarządu- wskazał, że Starostwo na miarę realnych możliwości stara się pomagać Jednostce m.in. poprzez przekazanie do pomocy  stażysty, udzielając pomocy przy remoncie lokalu, w którym mieści się PINB. Wskazał, że dofinansowanie Jednostki nie jest możliwe z uwagi na ograniczone środki finansowe.

Zarząd Powiatu w Lipnie jednogłośnie podjął decyzję o nieobciążaniu Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Lipnie do końca 2003r. kosztami eksploatacji poniesionymi przez PINB  w Lipnie w budynku biurowym Starostwa Powiatowego w Lipnie, ul. Mickiewicza 58 proporcjonalnymi do zajmowanej powierzchni użytkowej. Równocześnie postanowił, by odpowiedź do PINB w Lipnie została przesłana do wiadomości Wojewodzie Kujawsko-Pomorskiemu.

Ad. 17. Omówienie protokołów z kontroli w naszych jednostkach oświatowych /ref. Z. Spryszyńska/.

Z. Spryszyńska – przedstawiła kolejno przeprowadzone kontrole w następujących jednostkach organizacyjnych powiatu:

1/ Zespół Szkół Technicznych w Lipnie- kontrola została przeprowadzona  w dniach od 9 kwietnia do 23 kwietnia 2003r. Wskazała, że ewidencja urządzeń księgowych prowadzona jest prawidłowo, czysto i czytelnie. Nie było w tym zakresie żadnych uwag. Dodała, że gospodarka finansowa, kasowa i materialna prowadzona jest zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości oraz ustawy o samorządzie powiatowym. Nadmieniła, że w zakresie inwentaryzacji majątku również nie było zastrzeżeń, gdyż inwentaryzacja została przeprowadzona zgodnie z opracowaną instrukcją, zgodnie z ustawą o rachunkowości i statutem szkoły. Wskazała, że kontroli poddane zostały dochody pozyskane z wynajmu sal lekcyjnych różnym podmiotom tzn. wszystkie zawarte umowy najmu dotyczące przychodów w 2002r. Wskazała, że cena najmu za 1 godz. lekcyjną została ustalona na podstawie sporządzonej kalkulacji. W kalkulacji uwzględniono: koszt energii elektrycznej (ilość punktów świetlnych i moc urządzeń pobierających energię, koszt energii na 1 m2 powierzchni użytkowej, koszt wykorzystania sprzętu komputerowego, narzut kosztów zakładowych i zysku. W kalkulacji nie uwzględniono: umorzenia obiektu, zużycia wody, kosztów remontów bieżących. Powiedziała, że następnie skontrolowano wydatki budżetowe. Wydatki budżetowe nie zostały przekroczone w żadnym paragrafie, jak również zbadano klasyfikację wydatków, ich celowość, w których nieprawidłowości nie stwierdzono, gdyż zarówno gromadzone dowody księgowe jak i prowadzone urządzenia stanowią dokumentację czystą, rzetelną, kompletną i czytelną. Kontroli poddano również sprawozdawczość budżetową, która prowadzona jest prawidłowo i terminowo. Kończąc powiedziała, że ustalenia końcowe zawierają tylko                  3 punkty tj. 1) dokonanie analizy bieżących faktur za rozmowy telefoniczne oraz poddanie celowości odbywających się połączeń do sieci komórkowych; 2) po ukończeniu nowelizacji instrukcji omawianych w protokole kontroli wprowadzenie ich Zarządzeniem Dyrektora do realizacji; 3) dokonanie weryfikacji kalkulacji na wynajem pomieszczeń szkolnych.  

2/ Zespół Szkół Specjalnych w Lipnie- kontrola została przeprowadzona w okresie od 01.09.02r. do 31.03.03r. Powiedziała, że kontroli zostało poddane wykonanie zaleceń pokontrolnych po poprzednio przeprowadzonej kontroli, gdzie stwierdzone nieprawidłowości zostały usunięte, a zalecenia pokontrolne wykonane. Wskazała, że wszystkie wewnętrzne instrukcje związane z funkcjonowaniem szkoły zostały wprowadzone w życie Zarządzeniami Dyrektora Szkoły. Zaznaczyła, że kontroli poddano funkcjonowanie kontroli wewnętrznej, której analiza dokumentów wykazała, że dokumenty księgowe poddane były kontroli pod względem merytorycznym i rachunkowym.  Kontroli poddano również stan i  kompletność urządzeń księgowych, w których nieprawidłowości nie stwierdzono, gdyż zarówno gromadzona dokumentacja księgowa jak i prowadzone urządzenia księgowe stanowią dokumentacją rzetelną, przejrzystą i czytelną. Nadmieniła, że operacje gospodarcze księgowane są na bieżąco, zaś dowody księgowe spełniają wymogi określone w ustawie o rachunkowości. Powiedziała również, że wydatki realizowane są w sposób oszczędny, ściśle związany z planami finansowymi, zaś sprawozdawczość budżetowa prowadzona jest terminowo i prawidłowo. Kończąc powiedziała, że protokół z kontroli kończą ustalenia pokontrolne, które zawierają następujące zapisy : 1/ W kontrolowanym okresie od 01.09.2002 do 31.03.2003 jednostka ponosiła wydatki ściśle związane z zatwierdzonymi planami finansowymi, na bieżące cele, niezbędne dla funkcjonowania szkoły; 2/ nie występują również zobowiązania przeterminowane. Realizacja wydatków dokonywana jest na miarę otrzymywanych środków finansowych; 3/ W efekcie rozliczenia inwentaryzacji w m-cu XII/02 ustalono niedobór składników majątku na kwotę 3.033,07 zł. Po zebraniu wyjaśnień od pracowników szkoły, Pani Dyrektor pismem z dnia 28.02.2003r. Nr ZSS-19/02/2003 zgłosiła do prokuratury zaginięcie mienia, w celu przeprowadzenia dochodzenia. Obecnie dochodzenie jest w toku.

Przewodniczący Zarządu- poinformował, iż dochodzenie w sprawie uznania winnego za niedobory w Zespole Szkół Specjalnych w Lipnie prokuratura umorzyła.

T. Woźnicki- zwrócił się z pytaniem, czy był sporządzony protokół zdawczo- odbiorczy pomiędzy ustępującą dyrektor szkoły a nowopowołaną dyrektor.

Z. Sprzyszyńska- udzieliła odpowiedzi, że to nie było przedmiotem kontroli, ale podejrzewa, że taki protokół został sporządzony pomiędzy zainteresowanymi stronami.

3/ Zespół Szkół w Dobrzyniu n/W- kontrola została przeprowadzona w okresie od 22.05.2003r. do 20.06.2003r., zaś przedmiotem  kontroli było ocena celowości zaciąganych zobowiązań finansowych i dokonywanych wydatków w 2002r. oraz I kwartale 2003r. Wskazała, że w ZS w Dobrzyniu obowiązują instrukcje i przepisy wewnętrzne opracowane i zatwierdzone przez Dyrektora Szkoły. Wskazała, że dokumenty księgowe, faktury i rachunki opisywane są na bieżąco, rzetelnie i prawidłowo, zaś wydatki budżetowe dokonywane są zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych, w sposób oszczędny, przemyślany, według zatwierdzonego planu finansowego. Kontroli finansowej poddano również gospodarstwo pomocnicze, które mimo niekorzystnej polityki gospodarczej dla rolnictwa w kraju, jest rentowne. Nadmieniła, że stan gruntów jest uregulowany tzn. dla wszystkich działek  urządzone są księgi wieczyste. Zaznaczyła, że średniej klasy grunty pozwalają na uprawy zbóż, rzepaku i roślin okopowych, głównie buraka cukrowego, a plony pozyskane z 1ha są porównywalne do plonów uzyskiwanych przez okolicznych rolników. Dodała, że kontroli poddano również stan zatrudnienia pracowników administracji i obsługi, który biorąc pod uwagę obszar szkoły oraz zadania wynikające ze statutu, zatrudnienia administracji jest stosunkowo niski. Wskazała, że kontroli poddano gospodarkę finansową  internatu, gdzie dzięki rzetelnej i oszczędnej gospodarce w stołówce działalność ta jest rentowna. Ustalenia końcowe zawierają zapis, że mimo skromnych środków w Zespole Szkół w Dobrzyniu n/W nie stwierdzono zaciągania zobowiązań bez pokrycia na poszczególnych paragrafach.  

4/ Zespół Szkół w Skępem- Z. Spryszyńska- powiedziała, że przedmiotową kontrolę przeprowadzono w okresie od 26.06.03 do 07.07.03., zaś przedmiot kontroli to: ocena celowości zaciąganych zobowiązań finansowych i dokonywanych wydatków. Wskazała, że kontroli poddano regulamin podziału środków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, który został opracowany w oparciu o aktualne przepisy o gospodarowaniu ZFŚS, a zatwierdzony przez ZNP przy ZS w Skępem i Dyrektora szkoły. Podziałem środków z ZFŚS zajmuje się Komisja do tego powołana, która nie zawsze kieruje się ustaleniami przyjętego regulaminu, nie zawsze bierze pod uwagę sytuacje materialną, ale podział według grup zawodowych. Ponadto kontroli poddano akta osobowe pracowników- które są uaktualniane na bieżąco. Kolejnym punktem kontroli było zbadanie księgowości. Nadmieniła, że wydatki budżetowe klasyfikowane są na bieżąco, prawidłowo, wykonanie budżetu odbywa się zgodnie z przyjętym planem finansowym, nie stwierdzono przekroczenia planu wydatków w żadnym paragrafie. W czasie kontroli poddano analizie gospodarkę gruntami. Po zlikwidowaniu gospodarstwa rolnego część gruntów uprawiają bez umowy dzierżawy okoliczni  rolnicy, nie płacąc z tego tytułu żadnych podatków, co jest niezgodne z prawem, zaś pozostały areał gruntów leży odłogiem.  Dodała, że stan prawny gruntów jest uregulowany. Następnie skontrolowano analizę zatrudnienia wśród pracowników administracji i obsługi, która wynosi 4,75 etatu /pracownicy administracji/ i 12 etatów – 1 etat na okresie wypowiedzenia do 31.08.03 /pracownicy obsługi/. Ponadto analizie poddano administrowanie majątkiem szkoły, nad którym bezpośredni nadzór pełni kierownik ds. administracji, do którego obowiązków należy m.in. prowadzenie ksiąg obiektów. W czasie kontroli ustalono, że zapisy w księgach wymagają uaktualnienia oraz uzupełniania. W czasie kontroli przeprowadzono analizę kosztów ogrzewania budynków szkolnych, z której wynika, że dzienne zużycie węgla wynosi 2,2 tony. Oprócz tego skontrolowano przeprowadzenie przetargu na maszyny i sprzęt rolniczy, który przeprowadzony był w sposób prawidłowy, zgodny z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, jak również umowy na wynajem pokoi, które są zawierane na podstawie pisemnej umowy z najemcą, zaś stawki za czynsz i media ustalane są na podstawie obowiązujących kosztów  i są porównywalne ze stawkami stosowanymi ogólnie w naszym regionie. Kończąc powiedziała, że w ustaleniach końcowych uwypuklono następujące wnioski, by w Zespole Szkół w Skępem: 1/ uporządkować sprawy dotyczące gruntów rolnych będących w posiadaniu szkoły; 2/ uzupełnić księgi obiektów szkolnych; 3/ zastosować w praktyce zapisy Regulaminu ZFŚS.

Przewodniczący Zarządu- zwrócił się do Wydziału Oświaty jako wydziału sprawującego nadzór nad oświatą w powiecie o przygotowanie wystąpienia pokontrolnego dla Zespołu Szkół w Skępem.

Zarząd Powiatu w Lipnie przyjął do wiadomości przedłożone informacje z kontroli przeprowadzonych w naszych jednostkach organizacyjnych.  

 

Ad. 16. Zapoznanie się z sytuacją ekonomiczną Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie /ref. Dyrektor SP ZOZ w Lipnie M. Zielińska./

a/ zmiany w Statucie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lipnie.

M. Zielińska- na wstępie powiedziała, że w dniu wczorajszym zostały przelane środki finansowe na płace dla pracowników Zakładu. Następnie przedstawiła zakres prac w zakresie realizowania programu naprawczego. Wskazała, że wypowiedzenia dla pracowników są na bieżąco realizowane. Na dzień dzisiejszy zastały przeprowadzone remonty na oddziale ginekologii. Dodała, że jeździ do potencjalnych sponsorów z prośbą o przekazanie materiałów do przeprowadzenia niezbędnych remontów w budynku. Nadmieniała, że została zlecona wycena ośrodków zdrowia. Ponadto zostały uregulowane sprawy w pogotowiu ratunkowym, gdzie dr M. Mrozowski został p.o. ordynatora SOR. Powiedziała, że sprowadziła do Lipna panią magister, dzięki której zostanie uruchomiona apteka w szpitalu. Wskazała, że wciąż nie są odprowadzane składki do ZUS i PFRON. Kończąc powiedziała, że należy dokonać niezbędnych zmian w Statucie SP ZOZ w Lipnie, aby prace nad realizacją programu naprawczego SP ZOZ w Lipnie mogły być kontynuowane. Powiedziała, że do końca lipca zostanie zrobiona wycena wszystkich ośrodków zdrowia i na następne posiedzenie Rady Społecznej przygotuje niezbędne zmiany w Statucie SP ZOZ w Lipnie.

Wicestarosta K. Klimaszewski- poprosił, by SP ZOZ w Lipnie do końca lipca wypracował zmiany w Statucie SP ZOZ w Lipnie, gdyż w pierwszej połowie sierpnia odbędzie się posiedzenie Rady Społecznej przy SP ZOZ w Lipnie, a sesję Rady Powiatu w Lipnie wstępnie planuje się na początek września 2003r.

Powiedział również, iż Związek Pielęgniarek i Położnych przy SP ZOZ w Lipnie wystąpił do Starosty z inicjatywą powołania Zespołu Doradczego do pomocy przy realizacji Programu Naprawczego SP ZOZ w Lipnie. Dodał, że skład tego zespołu tworzyliby 3 przedstawiciele związków reprezentatywnych działających na terenie SP ZOZ w Lipnie, Wicestarosta, naczelnik Wydziału OKSZ, Przewodniczący Komisji Zdrowia Rady Powiatu, Skarbnik Powiatu i pracownik Wydziału OKSZ do obsługi tego zespołu.

Przewodniczący Zarządu- powiedział, że jeżeli tylko wpłynie pisemny wniosek o utworzenia takiego zespołu to zarządzeniem Starosty zostanie on utworzony.

 

Ad.18. Przyjęcie do wiadomości:

-          notatki służbowej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Toruniu w sprawie: poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na drodze krajowej nr 10 w mieście Lipnie w obrębie skrzyżowania ulic: Wojska Polskiego, 3 Maja, Jastrzębskiej.

-          pisma Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie  do Wydziału Środowiska i Rolnictwa Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego informującym, że droga powiatowa na odcinku Nowa Wieś- Janiszewo jest droga publiczną o nawierzchni bitumicznej.

-          pisma Zarządu Dróg Powiatowych w Lipnie w sprawie: stanowiska handlowego przy ul. Szkolnej.

Zarząd Powiatu w Lipnie przyjął do wiadomości w/w pisma.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Zarządu Powiatu w Lipnie Przemysław Gęsicki zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu w Lipnie w dniu 17 lipca 2003r.

Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:

Justyna Lewandowska  

 

STAROSTRA

Przemysław Gęsicki

Powiadom znajomego