Zadania
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
mgr Anna Ziemińska
e-mail: rzecznik@lipnowski.powiat.pl
tel. 533 616 672
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Lipnie udziela porad prawnych wyłącznie z zakresu spraw konsumenckich (właściwość rzeczowa) osobom zamieszkującym obszar Powiatu Lipnowskiego (właściwość miejscowa).
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Lipnie wykonuje zadania z zakresu ochrony praw konsumenta. Rzecznik udziela pomocy jedynie konsumentom. Zgodnie z przepisem art. 221 ustawy Kodeks cywilny za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Rzecznik jest instytucją o charakterze doradczo-interwencyjno-procesowym. Rzecznik udziela pomocy prawnej konsumentom w szczególności w zakresie informacji, interpretacji przepisów, wyjaśnień przepisów prawnych oraz podejmuje interwencje u przedsiębiorcy w konkretnych sprawach.
więcej informacji na temat nowych praw konsumentów: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/
INFORMACJE NA TEMAT PRZETWARZANIA DANYCH