Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie

ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP                               

Adres do e - Doręczeń: AE:PL-72243-30286-VBFJD-15


NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494



Wróć

Kompetencje Wydziału Ochrony Ludności i Zarządzania Kryzysowego

Wydział Ochrony Ludności i Zarządzania Kryzysowego

Do zadań Zarządzania Kryzysowego należy realizacja zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa i aktów wewnętrznych Starostwa oraz nadzór nad ich realizacją, w szczególności w zakresie:
1) spraw obywatelskich:

a) prowadzenie spraw związanych z nieodpłatną pomocą prawną mieszkańcom powiatu,

b) organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej,

c) organizowanie systemu kierowania obronnością,

d) sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza Powiatu testamentu,

e) wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich zza granicy,

f) sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń,

g) współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,

h) organizowanie na terenie Powiatu obchodów rocznic związanych z walkami o niepodległość, a także ofiarami wojny oraz okresu powojennego,

i) organizowanie akcji kuriersko – posłańczej,

j) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej i służbowej,

k) prowadzenie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych,

l) wydawanie zezwoleń na korzystanie z dróg w sposób szczególny,

m) realizowanie zadań starosty związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy, wynikających z przepisów prawa.

2) zarządzania kryzysowego - prowadzenie spraw związanych z wykonaniem zadań starosty wynikających z przepisów prawa o zarządzaniu kryzysowym, w szczególności:

a) monitorowanie, planowanie, reagowanie i usuwanie skutków zagrożeń występujących na
terenie Powiatu Lipnowskiego,

b) realizowanie zadań wynikających z przepisów prawa w zakresie planowania cywilnego,

c) przeprowadzania szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego,

d) sporządzanie, wdrażanie i realizacja zapisów wszelkich aktów prawnych związanych z zarządzaniem kryzysowym,

e) wykonywanie wszelkich przedsięwzięć wynikających z aktów prawnych związanych z zarządzeniem kryzysowym,

f) organizowanie i prowadzenie spraw związanych z ochroną infrastruktury technicznej,
obsługi kombatantów oraz niektórych osób będących ofiarami represji wojennej i okresu powojennego,

3) organizacji ruchu,

4) obrony cywilnej.

 

Powiadom znajomego