W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP

NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494


Informator - URE

Urząd Regulacji Energetyki rozpoczął akcję skierowaną do konsumentów energii elektrycznej i gazu. 

Działania te Urząd podjął w związku z nasileniem się w ostatnim czasie skarg dot. ww. problemów.

Odbiorcy kontaktujący się z Urzędem poruszają najczęściej następujące kwestie:

     brak rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę,

     podszywanie się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu,

     przymus zawarcia umowy (oddziaływanie psychologiczne i perswazyjne),

     brak przestrzegania standardów jakościowych obsługi odbiorców (w tym brak udzielania odpowiedzi na reklamacje w ustawowym terminie, utrudniony kontakt ze sprzedawcą),

     opóźnienia związane z regularnym wystawianiem czy wysyłaniem faktur.



W celu ustalenia skali oraz obszarów występowania problemów zgłaszanych przez Odbiorców, URE postanowił przeprowadzić dwumiesięczny monitoring działalności sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych w oparciu o informacje uzyskane od Odbiorców. Został stworzony formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej URE, za pośrednictwem którego Odbiorcy mogą informować o napotkanych nieprawidłowościach w działaniach sprzedawców energii i gazu. Należy podkreślić, że zgłoszenia, które wpłyną do URE za pośrednictwem przedmiotowego formularza, nie będą traktowane jako wnioski o podjęcie indywidualnych interwencji, ich charakter będzie jedynie poznawczy i podlegający analizie zjawiska.

Przeprowadzona w wyniku monitoringu URE analiza problemów zgłoszonych przez Odbiorców stanie się podstawą do ewentualnego podjęcia dalszych działań, w ramach przysługujących Prezesowi URE kompetencji.

Więcej informacji na stronie Urzędu: http://www.ure.gov.pl/pl/urzad/informacje-ogolne/aktualnosci/6430,URE-monitoruje-dzialalnosc-sprzedawcow-energii-elektrycznej-i-paliw-gazowych.html.

Z poważaniem

Anna Witusik-Serafińczuk
Sekretariat
Departament Strategii i Komunikacji Społecznej


Urząd Regulacji Energetyki
Al. Jerozolimskie 181
02-222 Warszawa
tel.:    +48 22 487 5570  w. 5591
fax:    +48 22 378 11 54
e-mail: DSK@ure.gov.pl

Powiadom znajomego