W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Sierakowskiego 10B
87-600 Lipno

tel. (+48) 54 306 61 00
fax: (+48) 54 306 61 99
e-mail: starostwo@lipnowski.powiat.pl

serwis www starostwa: lipnowski.powiat.pl
skrzynka podawcza ePUAP: /SPLipno/SkrytkaESP

NIP starostwa: 466-01-42-599
NIP powiatu: 466-03-86-812
REGON: 910866494


Informator - Stowarzyszenie Konsumentów Polskich

INFORMACJA PRASOWA

Warszawa, 3 sierpnia 2015 r.


Infolinia Konsumencka pomogła w tym roku już blisko 40 tys. konsumentów


Masz problem i nie wiesz, gdzie szukać porady? Nie wiesz jak skutecznie złożyć reklamację
w sklepie? Chcesz zwrócić towar, rozwiązać umowę z usługodawcą lub dowiedzieć się jak skutecznie dochodzić swoich praw? Zapytaj ekspertów dzwoniąc na bezpłatny numer Infolinii Konsumenckiej: 800 889 866.

Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Fundacja Konsumentów już od pół roku prowadzą Infolinię Konsumencką, która jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 17.00. Każdy konsument, mający problem z przedsiębiorcą, może zwrócić się po darmową poradę prawną dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 889 866. Porady nie są natomiast udzielane samym przedsiębiorcom.

W ciągu sześciu miesięcy działalności Infolinii konsultanci udzielili prawie 40 tys. porad. Najczęściej dotyczyły one spraw związanych z zakupami odzieży i obuwia, sprzętu komputerowego,
z korzystaniem z usług telekomunikacyjnych oraz usług finansowych. Konsumenci mieli problemy głównie z jakością towarów i usług (wady, niezgodność z zamówieniem), z uznaniem rękojmi lub gwarancji, oraz z zapisami umów.

"Cieszymy się z dużej popularności naszej Infolinii Konsumenckiej, tym bardziej, że jest ona doceniana przez samych konsumentów. W badaniu satysfakcji przeprowadzonym przez firmę PBS aż 86% konsumentów uznało uzyskaną poradę za pomocną, a 93% było zadowolonych
z profesjonalizmu naszych konsultantów."
- mówi Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.

Projekt finansowany jest ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Szczegółowe informacje o projekcie znajdziemy na stronie Stowarzyszenia Konsumentów Polskich tutaj.


Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (konsumenci.org) jest niezależną, pozarządową organizacją konsumencką, która pomaga konsumentom już od 20 lat. Stowarzyszenie prowadzi akcje edukacyjne, konsultuje nowe przepisy konsumenckie, certyfikuje umowy (dobraumowa.org)
i regulaminy sklepów internetowych (
dobryregulamin.org), prowadzi szkolenia dla firm z prawa konsumenckiego (szkolenia.konsumenci.org). Doświadczenie Stowarzyszenia w poradnictwie konsumenckim w ostatnich latach to m.in. udzielanie blisko 25 000 bezpłatnych porad prawnych rocznie drogą e-mailową, a obecnie ok. 6 500 porad telefonicznych w ramach Infolinii Konsumenckiej.


***

Kontakt prasowy:


Paweł Rokicki

p.rokicki@konsumenci.org


Powiadom znajomego