Informator - Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
INFORMACJA PRASOWA
Warszawa, 3 sierpnia 2015 r.
Infolinia Konsumencka pomogła w tym roku już blisko 40 tys. konsumentów
Masz problem i nie
wiesz, gdzie szukać porady? Nie wiesz jak skutecznie złożyć
reklamację
w sklepie? Chcesz zwrócić towar, rozwiązać umowę
z usługodawcą lub dowiedzieć się jak skutecznie dochodzić swoich
praw? Zapytaj ekspertów dzwoniąc na bezpłatny numer Infolinii
Konsumenckiej: 800 889 866.
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich oraz Fundacja Konsumentów już od pół roku prowadzą Infolinię Konsumencką, która jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 17.00. Każdy konsument, mający problem z przedsiębiorcą, może zwrócić się po darmową poradę prawną dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 889 866. Porady nie są natomiast udzielane samym przedsiębiorcom.
W ciągu sześciu
miesięcy działalności Infolinii konsultanci udzielili prawie 40
tys. porad. Najczęściej dotyczyły one spraw związanych z zakupami
odzieży i obuwia, sprzętu komputerowego,
z korzystaniem z usług
telekomunikacyjnych oraz usług finansowych. Konsumenci mieli
problemy głównie z jakością towarów i usług (wady, niezgodność
z zamówieniem), z uznaniem rękojmi lub gwarancji, oraz z zapisami
umów.
"Cieszymy się z
dużej popularności naszej Infolinii Konsumenckiej, tym bardziej, że
jest ona doceniana przez samych konsumentów. W badaniu satysfakcji
przeprowadzonym przez firmę PBS aż 86% konsumentów uznało
uzyskaną poradę za pomocną, a 93% było zadowolonych
z
profesjonalizmu naszych konsultantów." - mówi Grażyna
Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
Projekt finansowany jest ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Szczegółowe informacje o projekcie znajdziemy na stronie Stowarzyszenia Konsumentów Polskich tutaj.
Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich
(konsumenci.org)
jest niezależną, pozarządową organizacją konsumencką, która
pomaga konsumentom już od 20 lat. Stowarzyszenie prowadzi akcje
edukacyjne, konsultuje nowe przepisy konsumenckie, certyfikuje umowy
(dobraumowa.org)
i regulaminy sklepów internetowych (dobryregulamin.org),
prowadzi szkolenia dla firm z prawa konsumenckiego
(szkolenia.konsumenci.org).
Doświadczenie Stowarzyszenia w poradnictwie konsumenckim w ostatnich
latach to m.in. udzielanie blisko 25 000 bezpłatnych porad prawnych
rocznie drogą e-mailową, a obecnie ok. 6 500 porad
telefonicznych w ramach Infolinii Konsumenckiej.
***
Kontakt prasowy:
Paweł Rokicki