Zadania i kontakt




Anna Ziemińska
p.o. Powiatowego Rzecznika Konsumentów
w Lipnie


Kontakt:
Starostwo Powiatowe w Lipnie
ul. Mickiewicza 58
87 - 600 Lipno

tel./fax (0-54) 288 66 30
e-mail: rzecznik@lipnowski.powiat.pl

Wnioski do pobrania są dostępne w zakładce: Wnioski do pobrania

Polecamy również stronę poświęconą nowym prawom (obowiązujących od dnia 25.12.2014 roku) wynikających z Ustawy o prawach konsumenta oraz z Kodeksu cywilnego: http://www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl/




Kompetencje powiatowego rzecznika konsumentów

1. Do zadań rzecznika konsumentów należy:

*
zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
*
składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
*
występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
*
współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
*
rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
*
prawo występowania przeciwko czynom nieuczciwej konkurencji zagrażającym lub naruszającym interesy konsumentów;
*
prawo występowania z wnioskiem o wszczęcie postępowania antymonopolowego w sprawach praktyk ograniczających konkurencję;
*
prawo występowania z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów;


* Powiatowy rzecznik konsumentów wykonuje zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów;


* Starosta Lipnowski nawiązuje z powiatowym rzecznikiem konsumentów stosunek pracy;


* Powiatowy rzecznik konsumentów jest bezpośrednio podporządkowany Staroście Lipnowskiemu.

 

 

Lipno, dnia 15.05.2008 roku

Rz. 6343-9/08


INFORMACJA


W dniu 29 kwietnia 2008 roku pomiędzy Rzecznikiem Ubezpieczonych a Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów w Lipnie zostało zawarte POROZUMIENIE O WSPÓŁPRACY w zakresie ochrony interesów ubezpieczających, ubezpieczonych, uposażonych lub uprawnionych z umów ubezpieczenia , członków funduszy emerytalnych oraz uczestników pracowniczych programów emerytalnych na terenie powiatu lipnowskiego.

W ramach zawartego porozumienia Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Lipnie udostępnia konsumentom informacje odnośnie możliwości uzyskania telefonicznej porady prawnej oraz wniesienia skargi na działania podmiotów rynkowych z obszaru ubezpieczeń gospodarczych i zabezpieczenia emerytalnego do Rzecznika Ubezpieczonych, jak również informacje odnośnie możliwości skorzystania z polubownego rozwiązania zaistniałego sporu z podmiotem rynkowym przez Sąd Polubowny działający przy Rzeczniku Ubezpieczonych.

Jednocześnie w związku z podpisaniem w/w POROZUMIENIA pojawiła się możliwość składania skarg do Rzecznika Ubezpieczonych na działalność zakładu ubezpieczeń lub funduszu emerytalnego oraz nieprawidłowości w funkcjonowaniu pracowniczych programów emerytalnych za pośrednictwem Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Lipnie.

Podobnie za pośrednictwem Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Lipnie możliwym będzie składanie wniosku do Sądu Polubownego działającego przy Rzeczniku Ubezpieczonych.




 


Wytworzył: Jaromir Piotrkiewicz (26 lipca 2003)
Opublikował: Jaromir Piotrkiewicz (26 lipca 2003, 16:31:44)

Ostatnia zmiana: Sławomir Eluszkiewicz (2 marca 2015, 14:11:39)
Zmieniono: aktualizacja danych

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 14647

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij